- Dit onderwerp bevat 908 reacties, 74 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 9 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 januari 2008 om 23:10 #426546
Wel vreemd Jouwn kickblok (RAPTOR) zijn blok was ook niet goed , tis dus wel een beetje van beide kanten.
Jij had een foto hiervan moeten vragen dan
9 januari 2008 om 01:00 #426547Okey, na een hevig gesprek op msn zijn Danny(verkoper) en ik er uit gekomen. Danny betaald mijn 10 euro van het aankoop bedrag terug, dit geld gebruik ik dan om het ophangpunt te lassen. Gelukkig heb ik nog een rot blokje liggen waarvan ik het ophang punt eraf kan halen en deze kan gebruiken om zo een nieuw ophang punt te maken.
Ik weet niet of andere mensen een eventuele andere oplossing hebben, dat is ook altijd welkom! Want misschien is dat ook makkelijk
Ik ga nu naar bed toe, ben moe 😉
laters!
9 januari 2008 om 01:03 #426548Lemon morgen maak ik het over;)
9 januari 2008 om 17:03 #426555Joepie, ik heb me bestelling van jmpb etc binnen :D! Zal vanavond even foto’s maken :D! ak ur tijd voor heb.
29 januari 2008 om 17:31 #427016Er is nogsteeds weinig gebeurt aan me citta, ik heb het momenteel echt SUPER druk met schook (Examen jaar :S). Gelukkig komt er een vakantie aan volgende week, waarbij ik me de eerste dagen flink vol ga zuipen 😛 En dan ga ik daarna kijken of ik nog wat aan me brommer kan gaan doen, ik heb een emailtje gestuurd naar de lokale brommerboer hoeveel het zou kosten als ik mijn citta zou laten maken en het blok etcetera zou laten reviseren en de vario laat monteren & afstellen. Ik lever dan wel zelf de onderdelen omdat ik die toch heb liggen. ALs het niet al te duur word dan ga ik toch overwegen om dat te doen, want ik word het wel beetje moe nu en ik wil gewoon erg graag weer gaan rijden.
Volgende week ga ik ook voor het eerst beginnen bij mijn nieuwe baantje 😀 ik ben aangenomen als pizza bezorger bij dominos pizza hier in roosendaal 😛 en ik mag lekker op standaard scootertjes gaan scheuren om pizza’s te bezorgen :P!
Maargoed, binnenkort meer!
29 januari 2008 om 17:38 #427017OVERLOPER
gaat die op scootertjes gasse:P
maar succes met je examens en ik wacht op de rest
Edit wouz : Niet zoveel smileys aub:no
29 januari 2008 om 18:13 #427019Sja, ben zelf ook niet een echte scooter liefhebber, maar ach het heeft een motor en rijd op 2 wielen dus het heeft wel een beetje weg van een brommer en maakt het dus ook wel leuk.
En als ik van de zomer klaar ben met men examens dan ga ik weer vollop natuurlijk aan de gang met me brommer, maar school gaat wat mijn betreft voor alles, daarom wil ik mijn brommer misschien ook laten reparen, het bezorgt mijn niet een hoop ellende en frustratie, het kost dan wel wat, maar dan rijd ie ook weer perfect, en als ie dan niet goed is kan ik hun verantwoordelijk stellen 😉
29 januari 2008 om 20:08 #427022Nou ik heb zojuist even op mijn citta gereden. Het rijd niet helemaal geweldig, maar hij valt niet meer uit, de benzine was ver op dus op reserve gezet. Op zich mwah, gaat het wel maar hij heeft totaal geen power van de vario, de bougie is overigens mooi bruin, maar ik ga nog 2 maatjes grotere sproeier proberen. Ook heb ik geconstateerd dat mijn achterschijven een kleine knik in zit(had ik al eerder opgemerkt). Dit komt doordat ik met een schroevendraaier tussen mijn schijven heb gezeten om mijn schijven uit elkaar te krijgen zodat ik mijn vsnaar erop kon leggen. Kan dit misschien de reden zijn dat mijn citta niet de vario power heeft die hij moet hebben?
Maargoed, zodra ik aan me citta ga sleutelen wil ik graag ook mijn malossi multivar monteren. Nu heb ik bij de multivar nog een setje rollen gekocht. De 6.6>9.5 Gram van polini, maar hoe weet ik nou wanneer hij de juiste afstelling heeft qua rollen?
Ook zou ik graag willen weten welke rollen welk gewicht zijn want dat staat er niet bij :/ en de keuken weegschaal die ik heb geprobeerd gaat niet achter de komma daardoor kreeg ik 5 7 7 en 8 gram :/
29 januari 2008 om 20:12 #427023Dat voel je aan
29 januari 2008 om 20:23 #427024Gewicht van de rollen is niet zo moeilijk. Ze liggen in volgorde van licht naar zwaar (Je ziet ook dat ze steeds dikker worden). De dunste rollen zijn dus 6.6 en de zwaarste 9.5 De tussenliggende 2 zijn dus iets van 7.5 en 8.4 ofzo.
En ja gewoon testen he. Als ik jou was zal ik met jou setup met die van 8.4 beginnen. Gewoon allemaal even afgaan en kijken waarmee hij het fijnste rijdt.29 januari 2008 om 20:24 #427025ja dat is dus niet echt een antwoord waar ik op zat te wachten 😛 ik bedoel maar waar moet ik goed opletten, ik wil lekker optrekken, maar ook nog een leuke top hebben…
29 januari 2008 om 20:28 #427026Afstand afmeten (zeg 400meter) en dan met stopwatch timen hoe lang je er over doet (met elke set rollen) en kijken wat je eindsnelheid was.
En gewoon op gevoel proberen, wat je denk het snelst optrekt en het fijnst rijdt.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno29 januari 2008 om 20:42 #427027okey, dat is wel een goeie arvid, ik heb hier vlak bij wel een lang stuk wat ik kan rijden (fietspadje ofzo).
1 Ik heb zojuist mijn vario uit de verpakking gehaald en ik heb hem helemaal in elkaar zitten, dankjewel bartjee voor de info 😛 maar nu heb ik nog een zwarte plastic ring over die precies om die cilindervorminge staaf(geen idee hoe dat ding heet) dat in het midden van de vario zit en wat om je krukas heen gaat. Maar daar past die plastic ring dus precies om heen. Is dit iets wat belangrijk is ofzo? of is het een soort begrenzend iets?
2 Ook vind ik het best vervelend dat die staaf los van mijn halfpulley zit(lastig mjet monteren etc) dus zou ik die kunnen vast maken met locktite ofzo zodat hij niet zomaar los schiet?
3 Edit: En nog iets die soort van borgring die achter je variomoer komt bij de voorvario, die is bij mijn helemaal gaar, het lipje daarvan is zegmaar weg gesleten. Zijn die dingen nieuw te koop?
4 Ook wil ik nog maals weten of het erg is dat mijn achterschijven dus niet helemaal recht zijn en dit de reden kan zijn dat hij niet optrekt als een echte vario?
29 januari 2008 om 20:54 #427028Zwarte plastic ring wegmikken (varioring)
Halfpully die los zit krijg je handigheid in, vastlijmen/lassen kan natuurlijk ook:P
Borgring, bijna niemand gebruikt hem (ik ook niet) en zolang je moer strak aandraait komt hij niet zomaar los
Ja, schijven moeten recht zijn.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno29 januari 2008 om 21:01 #427029Okey arvid dankjewel voor je antwoord. De schijven moeten dus echt recht zijn wil het het vario effect hebben? Dan word het maar een setje nieuwe schijven kopen 🙁
Mijn vario varieert namelijk wel goed want ik heb daarstraks even gekeken. En de vario komt voor helemaal naar buiten en achter gaat die helemaal zijn schijven in, voor zover ik het kon zien in het donker.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.