- Dit onderwerp bevat 908 reacties, 74 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 9 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 november 2007 om 21:35 #425708
haha lang verhaal man:P Maar klinkt leuk allemaal! Blokje ziet er ook weer netjes uit! Alleen jammer dat je niet op die ciao hebt kunnen rijden man.. da lijkt mij ook echt vet:)
24 november 2007 om 21:35 #425709Vet maar ga je er nu ook een 46,5 malossi op gooien 😀
24 november 2007 om 21:37 #425710Nou nou,je hebt er een mooi verhaal van gemaakt.Enneh…..Het voorwiel is kapot hé,niet het achterwiel.
Ik hoop dat je hem morgen gemonteerd krijgt & dat hij terug meteen start.
Vond hetzelf ook een mooie dag hoor.24 november 2007 om 21:51 #425711Leuk verhaal, zal zeker een leuke dag zijn geweest

Die ”vage” brommer met membraan inlaat recht op de cilinder is een Jawa;)
Dat weet ik omdat ik er zelf ook 2 van heb gehad:D
Die dingen zijn echt prul, ze gaan mega snel kapot omdat het frut kwaliteit is en er zijn helemaal GEEN onderdelen meer voor te krijgen:con
Succes verder met het monteren van je blokje
24 november 2007 om 22:15 #425714Thnks voor de leuke reacties.
Er komt denk ik geen 46.5 malossi op, als dat zo is dan gaat er std carb op en luchtfilter, maar ik denk dat het een 50cc athena word of een 70 dr… En misschien dat ik nog wel een snelle cilinder erbij koop voor in de zomer en meetings 😛
24 november 2007 om 22:42 #425716
RebelHoe kun je eigenlijk de spoelers aanpassen voor iets dat je nog niet hebt
Spoelers zijn toch vaak verschillend bij alle cilinderS?
En wat ik me nu echt afvraag he zo te zien zijn je ouders best wel bezorgt om je (omdat je eerst niet naar barry zou mogen) maar je mag wel roken?
Ziet er allemaal wel leuk en leerzaam uit 😉
To barry
jij hebt altijd pech als je iemand moet halen he 😛
Toen je het simo blok kwam halen van hellraiser je auto in de prak gereden
Paar boetes onderweg naar Groningen (als ik me niet vergis)
En nu weer je velg na de knoppen 🙁24 november 2007 om 23:15 #425718dat roken bepaal ik zelf, ik ben 17 en betaal het ook zelf. Mijn ouders kunnen daar niets over zeggen, ze hebben zelf ook gerookt vroeger en waren nog eerer begonnen dan ik…
ik heb nooit gezegt dat ik niet naar barry mocht, mijn ouders moesten er alleen over nadenken of ik wel mocht of niet, ik ben nog nooit zo ver van huis geweest alleen bij een niet zo bekende, en het is al gelijk naar het “buitenland” en met OV. Ik weet niet precies wat we voor poorten hebben gemaakt in de carter, maar het waren er die in elke snelle cilinder voor komt, dus of het nou booster poorten zijn of spoelers, ik heb geen idee, maar we hebben wel gefreest enz. althans barry 😛
24 november 2007 om 23:40 #425719De spoelers zijn zeker te gebruiken voor malossi, polini en dr cilinders, misschien dat het niet precies aansluit maar het wordt in ieder geval gevoed.
Leuk dagje zo te zien! Ik wil ook zeker eens den beer bezoeken.
Trouwens, mijn carter kotteren duurde volgens mij maar een kwartiertje, waren jullie een beetje slapjes?:)
24 november 2007 om 23:52 #425720LeMoN :
Er komt denk ik geen 46.5 malossi op, als dat zo is dan gaat er std carb op en luchtfilterals je dat doet loopt hij in no time warm
door die kleine carburateur komt veel te weinig mengsel en dus te weinig smering
zeker voor een 80cceen 70cc zal er ook niet van houden.
een 13/13 met powerfilter is dan gewoon een must
25 november 2007 om 00:21 #425721@edjuh: het was voor mijn de eerste keer, en ik zette in het begin niet genoeg kracht 🙂 plus dat we weer over alles en nog wat moesten kletsen 😛
@erwinko: dat heb je fout, hij rijd dan minder hard, hij gaat warm lopen als de mengsel/luchtverhouding niet goed is, maar als je goede compensatie hebt hiertussen moet dat geen problemen opleveren lijkt mijn, maarja waarschijnlijk word het toch een 50cc athena of 43mm dr
25 november 2007 om 00:54 #425722Een 10-7 op een malossi 46,5 lijkt me toch vrij ongezond. Dan kan je wel 1:30 smeren maar je schiet er verder niks mee op.
25 november 2007 om 01:03 #425723achja, gaat toch niet gebeuren 😛 dus 😉 als er 46,5 komt is dat echt niet de cilinder waar ik dagelijks mee ga rijden xD!
25 november 2007 om 10:50 #425726Lijkt mij een leuk dagje uit geweest, maar ik snap echt niet waarom je een carter al zou gaan kotteren terwijl je er toch maar een 50 of 62cc op gooit. In mijn ogen is dat alleen maar carterdrukverlaging geweest en een grotere kans op lekken bij voetpakking aangezien die minder draagvlak heeft:con
Ik zou er dus echt wel een 80cc voor gaan zoeken, het past er nu op dus waarom niet ?:P (gewoon wachten totdat er iets goekoops op marktplaats voorbij komt :))
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno25 november 2007 om 11:38 #425728omdat ik 80cc te veel vind… en ik heb een zelf gesneden pakking van barry, die zal echt niet zomaar gaan lekken…
25 november 2007 om 15:07 #425732Ben nu 2 uurtjes bezig geweest, nieuwe gaskabel bevestigd, blokje hangt er al onder, alleen vario & uitlaat nog monteren, heb em al een keertje gestart en hij deed het 🙂
moet nu alleen gaan douchen en daarna naar een musical en uiteten, hangt ervanaf hoe laat ik nu thuis ben vanavond of ik nog ga sleutelen of niet 😉
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.