Vespa-Ciao.NL
:: LeMoN’s Vario Citta

Home Forums Perso’s Projecten LeMoN’s Vario Citta

15 berichten aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 909)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bartjee
    Donateur

hahah met dit weer ben je helemaal kapot gevroren tegen de tijd dat je dan bij barry bent:P Kom je daar helemaal verkleumd aan:P Zit je de hele middag bij de verwarming in plaats van in de werkplaats:lol

LeMoN
      Topic starter

Hij heeft een verwarmde werkplaats dus dan zou het nog wel goed komen 😛 maarja het is zo’n gehannes. Ik laat trouwens me kickblok tot op het laatste moment erop hangen, want hij rijd opzich wel lekker, lawaai is al wat minder, en dan haal ik vrijdag avond(23ste) het blokje eronder uit en dan kan ik zaterdags(24ste) naar barry

LeMoN
        Topic starter

Morgen is het zover, de dag dat ik naar belgie ga :D! Ik wil de trein pakken die rond 7 uur vertrekt zodat ik om 8 uur in mechelen sta(mits geen vertragingen), waar barry mijn dan op pikt.

Het kaartje heb ik al binnen, weekend retourtje en kost maar 14,40! erg weinig dus.

Vanavond gaat het blokje eronder uit, carburateur gooi ik weer in de benzine enzo.

hansieb
          Moderator

Wat wordt er bij barry gedaan dan ? of is het even voor de fun ofzo

Steffen
            Bijdrager

nice lemon :p kom ook even bij mij langs ( ook in belgie )

haha nee , is erg ver van barrys thuis 🙂

goodluck op de train en bij barry 🙂

LeMoN
              Topic starter

Hansieb, ik ga naar barry om me blokje te reviseren, wil het samen doen de eerste keer. En barry verstrekt mijn die onderdelen veel goedkoper :D!

Het kickblok is er net onderuit gehaald, had nog wel wat gekloot, eerst kwam me variomoer niet los :S naar flink gehannes is het gelukt zonder iets te slopen :P! Toen kwam ik bij het probleem: Slakken huis…. Ik had bijna een boutje dol gedraaid :O Kwam ik met me duffe kop erachter dat ik de verkeerde kant opdraaide…

Maargoed, duik me bedje in, morgen om 06.00 men bed uit om om 7 uur op het station te staan :/ :P… Misschien dat ik morgen ook nog even misbruik van het moment dat ik in belgie ben en wat leuke knallers mee naar NL smokkel 😛 ik weet al een zaakje te zitten in de hoogstraat 😛 maarja dat zie ik morgen wel, want wil maximaal om 17.00 vertrekken uit belgie…

LeMoN
                Topic starter

Ik ga vertrekken, hop naar het station en daar met de trein richting mechelen.

Adios!

barry
                  Donateur

Ga even tanken met de auto nu,eerst krabben want het heeft gevroren verdomme.En hop naar de gare de Malines.

barry
                    Donateur

De dag begon voor mij barslecht verdomme.Door het vriesweer was me’n raam vastgevroren,wist ik niet,en doe me’n raam omlaag.Breekt de mechaniek van dat motortje af…….Nouja,het begint hier goed,dacht ik.
                      Maat toen ik op de parking een beetje moest uitwijken voor een hoop voetgangers,had ik dit even gemist:

Een harde bonk & ik zeg nog voor de fun “auw”.Dan geparkeerd om Anton op te snorren,en daar was hij al.
                      Hij wilde instappen,zei hij “Barry,je hebt precies een lekke band??”.Ikke kijken,en ja hoor,zelf de ganse velg kapot.

Even de mensen van het station erbij gehaald & hopelijk komt alles in orde via de verzekering.

Verder heb ik ze’n carter gekotterd,kanalen gefreesd & inlaat geboord.De rest zal Anton straks wel verduidelijken met enkele foto’s.

hansieb
                      Moderator

Jezus jah idd , de staat is toch verantwoordelijk voor de weg 🙂 dus volgensm ij komt dat wel goed

LeMoN
                        Topic starter

Ik ben inmiddels ook weer thuis na deze vermoeiende dag, wel raar heb niet veel gedaan maar ben echt kapot. Maargoed ik ga nu eerst een lekkere douche nemen en terwijl dat gebeurt ga ik de foto’s op me PC zetten en dan post ik straks een Trip Report 😛

Green Machine
                          Bijdrager

:odas echt zonder van die velg.
                            maar is niet al te zachtjes gegaan als ik die
                            velg zo zie =p

barry
                            Donateur

Reed ongeveer 40km/h.

LeMoN
                              Topic starter

Dan ga ik nu maar beginnen aan het elle lange trip report 😀 De foto’s zijn gemaakt met een telefoon, mocht de camera van me vader niet meenemen, sommige foto’s zijn dus ook echt bagger

Vanmorgen ging om 6 uur mijn wekker af. Iedere ochtend irriteer ik me rot aan het geluid ervan, maar deze ochtend was het dus niet zo! Ik sprong uit me bed, en ging zette me wekker uit, en ging me aankleden. Aangekleed en al nog even op computer gezeten, waarna ik zag dat ik toch beetje tempo moest maken.

Naar beneden gegaan om te gaan eten enzo, maar voelde me best wel misselijk (door het slaap te kort en de zenuwen vanwege tijds druk :P) Dus heb brood gesmeerd en ingepakt voor in de trein. Ben zo rond 10 voor half 7 op de fiets gestapt richting het station gereden waar ik zo rond 10 over half was. Op het station nog even gekeken waar ik nou moest zijn en om kwart voor stond ik op het juiste paron, moest nog 20 minuten wachten… Dus shagske gedraait en die maar gerookt, want had toch niets te doen 😛

De trein arriveerde op tijd en ben dus de trein ingestapt, en de wagon waar ik in zat was praktisch leeg. Paar mensen die erin zaten, maar die lagen te slapen enzo.

De trein die me naar de bestemming zou brengen

De plek waar ik zat

Ik met me duffe rotkop in de trein 😛

Toen zijn we vertrokken en de eerst volgende stop was pas bij Antwerpen… De tijd vloog voorbij, mede dankzij een boek wat ik aan het lezen was (moest toch lezen voor nederlands). Daarom was ik binnen no-time bij het eerste station, een van de 3 stations in antwerpen als ik het goed heb, en heb daar toen maar me brood gepakt om te gaan eten. Toen heb ik nog een foto gemaakt van antwerpen centraal (slechte foto maarja)

Antwerpen Centraal, Overdag is het hier dus super druk, s’ochtends om half 8, geen mens te zien 😛

Toen kwam ik rond 8 uur aan op de eindbestemming: Mechelen. We arriveerde op spoor 10, dus helemaal achteraan. Ik kwam op het perron nog een stel gekke belgen tegen die net terug kwamen van het uitgaan ofzo, en die dus om s’ochtends 8 uur (nog) aan het bier zaten. Ik rook de stank van de alcohol en me maag keerde om, want ik op me nuchtere maag kon dat toch even niet verdragen 😛 Ik ben toen helemaal door de hal naar voren gelopen, waarna ik naar de zijkant van het station liep, want ik had met barry afgesproken op de parking achter het station, en dacht dat ik via voor zou moeten, niet dus, dus weer station in gegaan en bleek dus dat er pal naast de trap waar ik vanaf was gekomen een deur was naar de parking…

Toen ik naar buitenliep zag ik barry al aankomen lopen. Barry begroet en de hand geschut en vervolgens richting auto gelopen, tijdens het lopen vertelde Barry over zijn kappote ruit en kwamen we nog een vage brommer tegen

Brommer die we tegen kwamen met een membraan inlaat recht op de cilinder (netzoals ArvidW’s DR626), iemand enig idee wat voor brommer het is :P? het is via een ketting aangedreven en zag er wel grappig uit

Barry’s auto was niet veel verder, en ik zag bij barry’s auto het raam (aan bijrijders kant) al open staan, dit raam was dus kapot (het mechanisme). Toen ik bij barry’s auto stond hoorde ik een gesis van een leeg lopende achterband, ik kijk naar barry’s voorwiel en zie een deuk in zijn velg en ook dat zijn band plat stond.

Foto van barry’s kapotte velg & lekke band

De boosdoener van barry’s schade

Barry vloekend Sandra opgebeld die vervolgens moest komen met de rolkrik en een dopsleutel set, het dochtertje van barry moest ook wakker gemaakt worden, die kan natuurlijk niet alleen blijven.

Hier heeft barry inmiddels alweer het originele wiel erop gelegd zodat we naar huis konden

Na dat Barry het wiel had vervangen kwamen er nog medewerkers van het station die het een en ander hebben genoteerd, en ook een kleine afzetting hebben gemaakt om verdere brokkenpiloten te voorkomen 😛

Toen begon de rit naar Barry, dit was een korte rit van maximaal 15 minuten. Barry had de muziek lekker hard staan en reed lekker door, waardoor we naar mijn idee heel mechelen en hombeek hebben wakker gemaakt 😛 Het raam aan mijn kant stond ook nog is open dus nog meer herrie 😀

Aangekomen bij barry ging de garagedeur open en ik mijn mond viel open, ik keek mijn ogen werkelijk uit, want wat een werkplaats. Ook hiervan even een foto gemaakt

Foto van de werkplaats, sorry hij is bewogen 😛

De citta van barry en de racing ciao!

De mini ciao

Toen zijn we naar binnen gegaan en heeft barry een lekker kop thee gezet, waarna we naar zijn vitrine kast zijn gegaan en hij mijn een uitgebreide en interessant uitleg over zijn super grote collectie van modelbouw motoren. Je kon door de bomen het bos niet zien, werkelijk waar in alle maten en alle soorten had hij wel een motortje, en wat een techniek is dat, de techniek van een brommer cilinder is al knap, maar zo’n cilinder(tje) is wel 20 keer zo klein en heeft ook allerlei technieken van poorten etc!

Na een half uur uitleg hebben we de thee opgedronken en zijn we vervolgens door gegaan naar de garage om met het echte werk te beginnen. Het blok helemaal uit elkaar halen. Barry is daar rap in dus dat was zo gepiept en binnen no time was het carter uit elkaar!

Hier een foto van het klein carter helft

Cilinder, Zuiger en krukas

Tussen door heeft barry ook weer veel dingen lopen vertellen over onderdelen etc en allerlei dingen laten zien, dus de tijd vloog 😛

Toen gingen we het carter kotteren, zodat ik eventueel dikkere cilinders kan monteren(46,5 malossi past :P)

Hier is barry bezig met de voorbereidingen om te gaan kotteren

De frees van malossi voor het kotteren

Dat kotteren duurde ook weer een half uur, en heb zelf ook een groot deel gedaan, heb dus niet de hele tijd met de handen in me zakken gestaan ofzo 😛 Het kotteren moest met de hand gebeuren, omdat het bijna niet mogelijk is met een machine te doen.

Hier het uitgekotterde carter

Barry werkt het boeltje even af, zodat het er netjes uit ziet

Het afgewerkte cartertje

Toen gingen we de carter ligt tunen, oftewel poorten doortrekken voor eventueel toekomstige cilinders (de spoelers als ik het goed heb!, maar weet het niet meer :P) Ik heb eerst een stukje met een zaagje zitten in zagen, dit heb ik ook voor een deel zelf gedaan aangezien de schoonvader van Barry kwam om te kijken naar zijn autoruit (schoonvader van barry is een flink aantal jaar citroen automonteur geweest) Barry heeft daarna het werk gedaan met de frees.

Barry druk aan het frezen

Barry bezig met de dremel

Barry aan het frezen, sorry voor de vinger half in beeld 😛

Door het gat zie je de frees waar barry mee bezig was 😛

Barry’s vingers 😛 en de Frees 😛

Het resultaat van het frezen, in het midden en links boven van het carter 😛

Na het frezen zijn we de inlaat gaan uitboren, deze is nu 13mm, is niet geveild ofzo, maar wel verbreed…
                                Het uitboren gebeurde niet in de werkplaats maar in de werk kamer boven, hier staan o.a. ook de draaibank en kolomboor, en ook weer heel veel modelbouw onderdelen en brommer onderdelen!

De draaibank

Barry achter zijn werkbureau 😛

De leuke posters op de werkkamer 😛

Na het uitboren zijn we weer naar de garage gegaan. Daar heb ik mijn complete carter gezandstraald en ook mijn Cilinderkopje :D! Ziet er een stuk mooier uit 😛 Daarna is barry begonnen met het in elkaar zetten van het carter etc.

Het groot carter gezandstraald, en de gasbrander voor het erinzetten van de lagers etc.

Het gezandstraalde klein carter

Binnenkant kleincarter, gezandstraald 😛

De cilinderkop, ALS NIEUW!

Inmiddels is het carter al een stuk verder in elkaar, en barry is dus bezig met de laatste dingentjes

Bijna klaar! Ziet er toch netjes uit!?

Barry, helemaal gefocused op zijn werk!

Toen zat het carter helemaal in elkaar, en kwam sandra ons halen voor het eten. Toen hebben we een flink bord friet genuttigd met een lekker stuk biefstuk erbij. Man man man wat was dat lekker!

Daarna weer verder gegaan, tijd om cilinder etc te gaan monteren!

Inmiddels barry bezig met de voetpakking, tapeinden zaten nog verkeerd 😛

Daarna is alles in elkaar gegaan zonder problemen, en geen tegenslagen gehad.

We zijn toen nog even gaan kijken naar barry’s voorwiel, maar daar heb ik barry niet mee kunnen helpen helaas. Ook heeft barry zijn pulsejet nog laten horen (een van de vele die hij heeft). Jezus mina zeg, wat komt daar een warmte enzo van af en wat een TYFUS kabaal! Had de hele tijd me vingers in me oren anders was ik bang dat ik me trommelvliezen naar de klote helpte. Maargoed, alle zuurstof werd ook opgevreten door dat ding waardoor ik op een gegeven moment toch echt wel frisse lucht nodig had 😛 Ook nog naar de uitlaten collectie gekeken van barry, nog even de racing ciao gestart, helaas niet mee gereden 🙁 probleem met de koppeling… Barry heeft toen nog even een M8 omgetapt naar M7, omdat ik mijn M7 boutje van me uitlaat kwijt was geraakt.

Toen werd het tijd om naar huis te gaan, het was inmiddels half 4 en ik was toch aardig aan mijn einde. Dus zijn we vertrokken, nog even alles nagekeken of ik alles bij had, Sandra bedankt en gedag gezegt. Toen zijn we naar het station gereden waar ik op perron 7 moest zijn. Daar heb ik weer een kwartiertje gewacht, dus maar weer een shagske gerookt.

Station Mechelen

De tas waar alles in zat

De treinreis terug was wel erg druk, moest eerste 20 minuten staan :S want het was bomvol, toen kwam antwerpen centraal en begon het leeg te stromen, dus heb weer een bank ingepikt en daar lekker gezeten, boekje gelezen en een snicker en blikje ijsthee genuttigd. Om 5 uur was ik weer in Roosendaal, en wou eignelijk nog snel even langs de brommerboer, die zit in dezelfde straat als het station, dus even doorgetrapt, en gelukkig waren ze nog open, heb nog een binnenkabel gekocht voor mijn gaskabel, want me huidige is ver naar zijn grootjes 😛 Eigenlijk zijn ze normaal om 5 uur dicht. Koste 1,25 die kabel, heb 2 euro gegeven omdat hij na sluitingstijd nog even voor mijn was gaan kijken terwijl alle brommers en scooters al weer binnen stonden en hij er dus moeilijk bij kon.

Toen ben ik naar huis gegaan. Heb ik eerst wat gepost hier, ben gaan douchen, weer even computeren, gaan eten en deze report gaan schrijven waar ik nu na een uur eindelijk mee klaar ben :P!

Alle foto’s staan ook in een album, maar sommige foto’s heb ik niet gebruikt: http://www.mijnalbum.nl/Album=K4DURR6T

Er komt nog een filmpje en een foto van het complete blokje…

Herr Flick
                                Sleutelbeheerder

lache man, ziet er goed uit

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                  Gele Racefrikandel
                                15 berichten aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 909)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.