- Dit onderwerp bevat 908 reacties, 74 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 9 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 november 2007 om 13:08 #425183
Ja hij zit eronder! Hij is helemaal in orde. Wel wat tegenslagen natuurlijk, maar ik zal straks nog wat langer lullen. Nu nog ff een pintje pakken 😛
4 november 2007 om 13:11 #425184Mooi horen en zien het verhaal straks wel 🙂
4 november 2007 om 15:20 #425194Zo,een 20 tal minuutjes geleden ben ik aangekomen in het pittoreske Hombeek.Eerst alle spullen terug op hun plaatsje gezet natuurlijk.
Wat ik kan vertellen is dat Monneke een toffe gast is die veel kan lachen.Heb het best leuk gehad daar.
Natuurlijk doken her & der problemen op,maar gelukkig had ik me’n toverdoos bij.
De ketting die ik had meegenomen,is origineel vespa,en was verdomme te kort & bij mij past deze prima.Dan maar een ketting van een minibike op maat gemaakt,blijkt dat deze te breed is :boos.
Dan maar met een Gamma & een slijpsteentje de ketting smaller gemaakt.
Ook nog de cilinder verplaatst naar het kickblok,dus sjanse dat ik ne joint geknipt had.
Zie ik die zuiger,zo mooi zwart,dus toch maar even de zuigerdinges nameten & wat blijkt….0,45mm speling.
Toverdoos open,en daar komen de nieuwe veren.
Nog veel blablabla,maar na de eerste kick deed deze pruttel zonder chappement & veel kuch kuch.
Moest van Monneke een dinges van Plienie eropzetten.Brommer doet het goed,maar trekt slecht vind ik,na enig zoekwerk kwamen we er ineens op dat het vliegwiel nu héél zwaar is,dus probleem gevonden.
En nu net,een vijftal km voor me’n woonplaats hebben ze van mijnen auto nog een foto genomen,hopelijk is deze héééééél wazig & zien ze me’n plak niet,verdomme.4 november 2007 om 15:38 #425196Barry was je er al achter dat je het doosje van de eiers had laten liggen :P? Ik snel naar jou bellen, maar je muziek stond waarschijnlijk te hard om het te horen 😛
Maar goed mijn verslag van de dag 😛
Sochtends HEEEEEL vreog opstaan. Niet gewend op zondag 🙂 Maargoed rond een uur of 8 was barry hier al, ik zag hem net bij ons achter op het pleintje rijden :P, hij was met zijn dikke xsara, wat een brute bak is dat zeg amai… Haha de stoefbal had zijn neon aan toen ik naar buiten kwam 😛 Haha maar goed.
Barry is een zeer toffe gozer, heeft me echt met veel dingen geholpen, en tja we hebben wel wat tegenslagen gehad, aller eerst de zuigerveertjes, maar dankzijn barry zijn toverdoos is het godzijdank toch nog goed gekomen.
Als blokeerpen heb ik een boorvanstaal van 11mm, past precies en zit al vast gelast!
De ketting was een probleem, het paste goedverdoeme niet 😛 dus maar mijn minibikeketting aangepast voor de bobbeltjes dinges dat het slakkenhuis weer goed op zijn plek komt…
Overigens erachtergekomen dat de krukas aan heel klein beetje scheef is…. En denk ook dat de lagers van de krukas redelijk versleten zijn 😛
Maarja de tijd vloog voorbij en er is veel gebeurt veel lol gehad en veel geleerd.
Barry nogmaals bedankt voor de hulp die je hebt gegeven! Echt top! (barry heeft bijna alles gedaan maarja )
Nu ben ik verrekte moe en ga eerst lekker in bad liggen.
Straks komen er foto’s en nog een filmpje!
Groentjes,
LeMoN
4 november 2007 om 16:04 #425198Nou nou je hebt wel een miskoop gedaan met dat kickblok zeg:P alles is ongeveer wel fout hahah, krukaskrom kutlagers (cilinder weetik niet of die erbij zat) maar rijd ie nu beter ? want eerst had je snor nu brom en betere veertjes?
4 november 2007 om 16:06 #425199Is absoluut geen miskoop Roy.Blok zou eens een reviesie nodig hebben.Maar ik heb wel gereviseerde blokken liggen,dus als er een andere cilinder komt ruil ik met hem.
4 november 2007 om 17:14 #425202Achja ik moet zelf mijn snorblokje ook reviseren, maar denk dat ik eerst men kickblokje ga doen en dan rijd ik wel weer even met het snorblokje. Ik heb in iedergeval wat handige trucs geleerd van barry hoe dingen beter vast te maken enzo 🙂 Maar er komt binnenkort ook een malossi vario op! Ergens over 2 weken ongeveer!
Volgende week salaris, dan maar is een revisie set & multivar bestellen bij jmpb en nog wat dingetjes… Dan ga ik op mijn gemak is een keer zo’n blokje uit elkaar halen en reviseren. Er komt ook een nieuwe cilinder op in de toekomst, of een DR65 of een Athena50 🙂 dan komt de vario nog beter tot zijn recht en is de top snelheid vrijwel gelijk!
Ander geld ook apart zetten voor een dinertje met collega’s en alvast voor de jaarwisseling 😉
4 november 2007 om 17:23 #425203Klinkt goed,dan kan ik binnenkort mee aan de dis zitten?whahahahahahahaha
4 november 2007 om 17:35 #425205aan de dis? Wat bedoel je? Nee ik ga zelf reviseren barry :O Ik ga eerst een ander blokje uit elkaar halen,d at van steven stepje, en kijken hoe alles zit zegmaar, beetje oefenen 😉
Owja ik heb trouwens nog een vespa-ciao sticker gekregen van barry 😛 die zit nu op mijn agenda, en barry had mijn moeder een kei grote pompoen gegeven en eieren van zijn kippen en nog belgisch spek 😛 mijn moeder zat echt zo van :O haha ;P
4 november 2007 om 17:41 #425207Feuteuxs?
Wel humor wat is er nu met die kickstart ketting en de krukas krom ? dat klinkt niet fijn… heb je nog naar de lagers gekeken dan.
Gewoon 43mm Dr evo doen , dat rijd lekkers met die top one! begrenzer maken en voila
4 november 2007 om 18:21 #425214klinkt goed.
maar loopt dat kickblok nouw dan??
ben benieuwd
4 november 2007 om 18:22 #425215Krukas zal niet krom zijn,maar welliswaar speling op de lagers.Keering lekte ook al,dus denk ik aan versleten roulementen.
4 november 2007 om 19:22 #425216Leuk verhaaltje jongens. Zo te zien weer een informatieve en gezellige dag gehad.
Jammer dat de onderdelen niet zo lekker meehielpen, maar dat komt vanzelf wel weer op zn pootjes terecht…Ben jij nu al bezig met vuurwerk dan??? (mijn schuur staat ook al weer half vol daar niet van :P)
4 november 2007 om 19:51 #425217Haha het word dus waarschijnlijk de 43mm van dr ja 🙂 deze geeft niet zo veel extra @ top heh? want ik ga geen carters tunen ofzo…
hansieb zeg datk 60/65 ga met dr evo, dat vind ik te hard 😛 dan ga ik kijken voor een 41dr 😉
4 november 2007 om 20:21 #425218FILMPJE!
WOOPS FOUTE FILMPJE GEUPLAOD 😛 STRAKS MEER :P!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.