- Dit onderwerp bevat 908 reacties, 74 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 9 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 oktober 2007 om 19:52 #424746
erwinko :
met een 50cctje heb je echt geen autowheely hoor@Erwinko ik trek geen autowheely inderdaad, net niet zeg ik, maar met mijn gewicht (85kg) krijg je echt wel een voorwiel omhoog als je een malossi vario heb enzo…
@Herr flick, ik heb nog groene liggen van de 3×3 set, maar ik ga nu eerst andere dingen doen, morgen kickblokje eronder hangen!
Maargoed weer een kleine update, ik ben dus klaar met sleutelen voor vandaag…
Opzich alles goed verlopen, variokap ziet er redelijk uit, maar ben niet echt tevreden, aan de ene kant is er een te grote opening aan de andere kant een te kleine, maar goed dat maakt nu nog niet uit, ga toch nog bewerken….
Het rare is dat ik vanavond opeens vet WEINIG compressie had, vanmorgen toen mijn blos blijkbaar nog los hing had ik mijn brommer met 1 stap aan, nu opeens moet ik veel lopen enzo, blijkbaar zat me carburateur ook los, dus die hek vast gemaakt, maar men choke stang zit ook scheef waardoor me choke blijft hangen :s allemaal beetje kak, me carburateur gaat maar net een HEEL klein beetje over de mond van me inlaat, echt zie nog 1cm van me inlaat zitten ofzo, maarja morgen ga ik toch het kickblok er onder hangen, ben het nu zat 😛 en wil dat ding er graag onderhebben :D! Ik heb al een voorproefje gemaakt voor een dashboardje, alleen is hij te kort, maargoed morgen dus het kickblokje en dan de rest van de week gebruiken om het dashboardje te maken :D!
23 oktober 2007 om 20:10 #424747Hah, dat met dat trillen had ik ook… Voorste 2 blokbouten los, en de rechterkant van mn achterwiel die twee bouten los.
Ff weer vast gezet en nu trilt hij minder. Morgen weer ff controleren of course.
23 oktober 2007 om 21:23 #424748bij mijn trilt hij helemaal niet meer 🙂
23 oktober 2007 om 22:16 #424752Lemon
Over je vario,
Zover ik weet mag er geen of nauwlijks vet aan je rollen zitten.
Als er nog een klein beetje inzit is het dus meer dan genoeg
23 oktober 2007 om 23:17 #424753waarom spreek jij de rest tegen avanti :P?
24 oktober 2007 om 06:38 #424759Ik heb ook geen vet in mijn vario zitten. De bromboer heeft het er met het vervangen van de rollen ook niet bij gedaan, en volgens mij is het ook een beetje nutteloos, het slingert toch naar buiten.
24 oktober 2007 om 07:48 #424761t hoeft ook niet , klaar 😛
kje hoeft geen klodders vet erin.
kan ook geowon droog.en als je het niet vertrouwd doe je een drupje per rolletje ofzo
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel24 oktober 2007 om 08:16 #424762FOTO`S VAN DE VARIO KAP:D
ben benieuwd24 oktober 2007 om 17:52 #424778Update.
Kickblok zit er niet onder, reden: geen circlip tang! Ik wacht nu totdat ik me salaris heb, dan plaats ik kleine bestelling op jmpb (malossi vario & pistonclips), koop ik een circlip tang en een kettingpons…
Alleen nu zit ik met een probleem, genaamd VALSE LUCHT.
Ik had namelijk mijn blok er wel onder vandaan gehaald natuurlijk en heb mijn carburateur is lekker in de benzine laten liggen, maar toen ging ik dus alles er weer onder hangen, alleen vond ik het schijt irritant dat mijn carburateur maar een heeeeeeeel klein beetje over de mond van mijn inlaat ging, dus ik pakte de dremel en ben gaan dremelen in het plastic van de carburateur, resultaat is nu dat hij valse lucht krijg.
Ik trek namelijk voor geen meter weg, en mijn top is ook VEELSTE laag! Mijn vader wist mij daardoor dus te vertellen dat het valse lucht was…
maarja ik heb gelukkig nog een plasticje liggen van een andere carburateur en die zet ik dan over, tis wel van een 12 mm carburateur maar dat moet niet voor problemen zorgen lijkt mij…
Al met al dus erg jammer, want een hele middag naar de filistijnen, daar baal ik wel van, dus nu ga ik morgen in een paar uurtjes dat ding over zetten, gelukkig hoef niet het heleblok eronder uit…
Ik zal zo foto posten van mijn vario kap. En ook een filmpje van het valse lucht gedoe 😛
24 oktober 2007 om 18:28 #424780Update:
filmpje
Foto’s (zijn wazig, met telefoon gemaaakt)

24 oktober 2007 om 18:30 #424782vind het niet echt naar valse lucht klinken althands voor mij dan… klinkt meer als niet goed afgesteld.. als hij valse lucht krijgt loopt die niet goed stationear (heel hoogtoerig) en al die shit… probeer eens wat anders.. andere sproeier.. miss wel effe schoonmaken oid?
24 oktober 2007 om 18:31 #424783Is het gat voor je achterkoppeling niet heel erg groot? ook jammer dat je aan de onderkant het materiaal helemaal hebt weggehaald… kijk maar s bij mij kun je zien dat het nog makkelijk wilt..
24 oktober 2007 om 18:37 #424784reiniero :
vind het niet echt naar valse lucht klinken althands voor mij dan… klinkt meer als niet goed afgesteld.. als hij valse lucht krijgt loopt die niet goed stationear (heel hoogtoerig) en al die shit… probeer eens wat anders.. andere sproeier.. miss wel effe schoonmaken oid?kweetniet of je goed hebt gelezen 😛 maar ik heb me hele carburateur in de benzine laten liggen voor minsten een uur, daarna nog gedremelt en weer schoon gemaakt, maar ik heb NIETs veranderd aan de afstelling, en hij reed van tevoren ook, het geluid is ook erg kut van me camera… Maar hij rijd niet harder dan 25/30, normaal rijd hij 45, hij trekt voor geen meter op en dat wijst erop dat hij valse lucht aanzuigt, althans dat beweert mijn vader 😀 en ik heb dus nogmaals alles qua sproeier enzo hetzelfde gelaten! en gister reed hij nog wel goed!
24 oktober 2007 om 18:39 #424785mo1uh :
Is het gat voor je achterkoppeling niet heel erg groot? ook jammer dat je aan de onderkant het materiaal helemaal hebt weggehaald… kijk maar s bij mij kun je zien dat het nog makkelijk wilt..
klopt is niet netjes gedaan, ga ook een nieuwe kap kopen, 2de hands dan, en dan met een gatenzaag uitzagen ofzo, maar dan ga ik het verder bewerken nog door er een buis van PVC(denk aan regenpijp) om te doen, en dan het uiteinde met plexiglas afsluiten, hierin dan weer leds maken enzo, maar goed dat komt met de tijd, het gaat er mijn nu ff om dat mijn vsnaar enzo is afgeschermd…
ik heb nu het gat gemaakt puur met de lossehand 😛 is allemaal dremel werk, de volgende keer pak ik een gaten zaag met diameter 110mm
24 oktober 2007 om 18:40 #424786Zoals ik er een beetje van kan opmaken,moest het weer snel/snel gaan.Lukt het niet,gaan we maar even dremelen.Ik hoop dat je dremel het begeeft hoor.
Beetje vet & rustig draaiend,al is het niet veel lukt het prima hoor.
Op me’n SI zit nog altijd de eerste plastic bus & je wil echt nit weten hoe dikwijls die er al op-af geweest is & trekt nog steeds geen valse lucht.
Maar wees gerust,het geduld komt met de jaren,want 20 jaar geleden zou ik hetzelfde gedaan hebben.
En als het echt niet lukt,kom ik je wel eens helpen hoor.Roosendaal is zo ver niet. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.