- Dit onderwerp bevat 908 reacties, 74 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 9 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 oktober 2007 om 21:07 #451583
whahah meteen zo heP: super vetP:
16 oktober 2007 om 21:29 #451585ArvidW :
Je kunt nu al mooi je achterklok monteren en als de snaar binnenkomt direct testen !Je hebt een mooi net setje gekocht, schoon, niet al te veel roest 🙂 Hier in Eindhoven heb ik wel iemand zien rijden met waarschijnlijk 50std en variosetje en die trok toch echt leuk weg bij het stoplicht, mooie aanwinst voor je citta !:)
Blijf je trouwens met een std 50cc rijden of ga je nog overstappen op 50snel / Simo16pk blok ?:D
Voorlopig std 50cc, wil hem wel gaan bewerken, maar moet me hier nog goed in verdiepen, heb nog 2 oefen cilindertjes liggen daar niet van, maar wil dan boostertjes maken enzo, alleen geen idee hoe en wat 😛 en was die 50cc citta niet toevallig een zwarte met blauw metallic velgen en harleyrekje? Want dan was dat bartjee 😛
Setje heeft me maar 75 euro gekost exclusief! En de vsnaar komt dus donderdag binnen, heb morgen eerst 2 tentamens, daarna ben ik uit, maarja ik ga morgen dan mijn achterkoppeling opspuiten en dan kan ik alles al monteren behalve de achterkoppeling, ook vervang ik gelijk het remsegment van de achterklok… En dan wil ik morgen ook mijn klok eralvast uithalen en de nieuwe monteren inderdaad dat bespaard mijn tijd en kan ik donderdag avond gelijk met mijn vario naar het werk :D!Volgende maand koop ik een multivar of speedcontrol met wat extra rollen, nu hebk het geld er niet meer voor 🙂 maarja heb genoeg te doen aankomende vakantie! Ga zaterdag iniedergeval al beginnen met het op maat maken van mijn printplaatje en het opmaat maken van mijn dashboardje!
17 oktober 2007 om 15:40 #451610Hallo,
Inmiddels zit mijn nieuwe achterbandje erop, Gewoon lekker simpel standaard bandje!, heb nu nog even poulie en alles eronder liggen, en daarblijf ik op rijden tot en met zaterdag, dan start mijn vakantie en dan ga ik op mijn dooie gemak de vario monteren… Die paar dagen wachten kan wel…
Ik heb vanmiddag mijn achterkoppeling opgeschuurt en op gespoten, eerst met korrel 80, toen 160, toen iets van 600, en hij zit nu inmiddels in de lak, net de laatste laag erop gespoten die ligt nu te drogen en dan laat ik hem gewoon lekker uitharden! Ik heb eerste laag heel dun gedaan, net dekkend, 2de laag weer dun, maar niet zo dun als 1ste, 3de laag weer iets dikker en de 4de laag was een goede dikke laag, geen druipers of iets dergelijks, ding ziet er heel goed uit vind ik zelf! Zal vanavond foto’s maken, laat het dingetje nu op zijn gemak drogen!
Owja en ik heb een spuitbus gemold :/ ik had zo’n pistoolgreep en ik dacht dat die handig waren, niet dus, ik wil dat ding erop zetten en verlies me grip BANG dopje eraf van me motip spuitbus van 11 euro, ongebruikt nogwel! naja dat ding was onbruikbaar dus een nieuwe gaan kopen, heb de oude nog niet weg gegooit, want waarschijnlijk kan ik het dopje van de nieuwe wel gebruiken voor die ouder :)!
17 oktober 2007 om 16:00 #451611
sjaak trekhaakben benieuwd na de fotos ,en je achterlicht word volges mij ook wel vet
17 oktober 2007 om 16:39 #451617ik ook!zal wel leuk worden!
17 oktober 2007 om 18:50 #451629Ik heb zojuist wat foto’s gemaakt van me achterkoppeling, maar ik was vanavond iets te enthousiast, het resultaat was erg mooi, en ik wou het aan me vader laten zien, ik stond net in de schuur en hij moest wat hebben dus ik loop naar buiten met me achterkoppeling en het ding watk moest geven. Ik liet het zo zien, hij zo ziet er goed uit heb je mooi gedaan!
Ik liep weer de schuur in om de achterkoppeling op me workmate te leggen waar hij op ligt uit te harden, en blijf ik beetje kleven aan het onderste randje van de koppeling dus ik kijk, ja hoor stukje van de lak eraf, echt net een heel klein stukje, dus ik denk fock dat, pak de spuitbus en heb er toen nog 2 laagjes overgespoten, maar nu heb ik vanavond niet echt kunnen zien of het resultaat goed was, geen zonlicht en dat is toch wel kut.
Ik heb dus foto’s en op de foto’s lijkt het net alsof er spikkels op zitten, als dat echt zo is pak ik morge nog even fijne korrel schuurpapier en schuur ik het lichtjes op om nog 1 laag erover te spuiten…

Van een afstandje, voor de lol lemon op een stuk karton gespoten 😛
Koppeling, oogt nu beetje flets door die kut flits, maar zonder flits zag het er al helemaal niet uitIk heb die 2 gaatjes niet meegespoten, wist niet of dat kon want daaronder zitten wel me segmenten enzo, dus heb er wat wc papier ingepropt en nu zie je daar dus wel die bruine plekken nog zitten, mocht het zo zijn dat ik morgen dat ding nog moet opschuren, dan plak ik schilders tape onder de gaatjes en spuit ik ze alsnog mee…
Ik zal morgen overdag nog wat betere foto’s maken, want dit is echt crappy 😛
Owja je ziet trouwens van die witte dingen op de foto dit is niet in het echt zo hoor, der zat of wat vuiligheid op de lens of er lag wc papier dingetjes erop ofzo…
17 oktober 2007 om 18:54 #451630Owja, en even een before after zegmaar 😛
Before

After

Ennuh ik heb vanavond de vorm van me achterlicht al op het printplaat getekend! Dus ik ga morgen het printplaatje uitzagen en dan nog met de dremel afwerken! Dan kan ik morgen ook gaan solderen misschien, maar ik ben vergeten aan mijn pa te vragen waar het soldeer spul ligt, KUT :P, dus maar ff vragen vanavond als hij weer thuis komt
17 oktober 2007 om 18:59 #451631mooi kleurtje, zou wel mooi staan bij de rest van je brommer
17 oktober 2007 om 19:00 #451632dankjewel 🙂 tja het is gewoon zwart, maar dat past overal bij heh 😛
17 oktober 2007 om 19:28 #451633yoyo Lemonn ziet er mooi uit hoor
! Hoop da t een beetje wil blijven zitten dalijk:P Zeker beter dan dat originele bruine kleurtje!17 oktober 2007 om 19:39 #451634Zeker mooi, beter als eerst, dat was zo een roest kleurtje die ik wel ken….
Metalic grijs/zilver was ook mooi geweest! Net een iets sportievere kleur, maar deze zwart past inderdaad bijna overal bij. Super.
17 oktober 2007 om 19:41 #451635Metallic grijs/zilver had niet bij mijn toekomstige combinatie gepast ;P
18 oktober 2007 om 09:26 #451648Zoo ik heb zojuist wat foto’s gemaakt in het dag licht! Het resultaat is opzich goed, alleen aan een kant is het lelijk, gelukkig aan de zijkant en dat valt natuurlijk al weer minder snel op, maar misschien dat ik hem nog een keer met fijne korrel opschuur en nog een laagje erover heen doe 😉
Foto’s van printplaatje

Foto’s van de koppeling

De lelijke kant dus 🙁
18 oktober 2007 om 09:35 #451649Ziet er mooi uit die achterkoppeling. Ik heb de mijne gewoon gelaten voor wat ie was 😛 geen zin in verfen enzo.
Leuk idee van dat achterlicht, ik heb hier ook nog stukken printplaat liggen, misschien kan ik wel wat ledjes kopen op ledsee ofzo, en dan ook mooi verwerken in de lampen.
18 oktober 2007 om 09:51 #451650als je ledjes koopt vergeet dan niet ook weerstandjes te nemen 😉
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.