Vespa-Ciao.NL
:: LeMoN’s Vario Citta

Home Forums Perso’s Projecten LeMoN’s Vario Citta

15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 909)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LeMoN
    Topic starter

Yeah! Vario is op de post, dus zal hem morgen binnenhebben, mits er geen vertragingen zijn offcourse!

Ook heb ik besloten dat ik mijn achterlicht ga “ombouwen” met ledjes erin! Ik ben van plan dit gewoon heel simpel te doen door middel van 9 witte ledjes in een vierkant vorm gewoon 3 op een rij zegmaar 😛

Alleen heb ik nog een vraag, ik wil dat achterlicht gewoon op mijn batterijenaccu zetten zegmaar, aangezien ledjes toch geen fuck stroom vreten… Maar nu wil ik graag weten of ik dan in problemen kom met mijn voorlamp, want die wil ik gewoon nog op mijn blok laten branden, maar krijg ik dan niet problemen dat hij doorbrand ofzo?

ja-general
      Bijdrager

gwn een 12 v lampje erin douwen :thumb

LeMoN
        Topic starter

ja ik heb het 12v 15w hallogeen lampje van jmpb, maar ik dacht dathij miss doorbrande ofzo 😛 maar als ik de serie gewoon onderbreek is het ook goed 🙂

LeMoN
          Topic starter

Hatsekidee! Ik heb mijn variotje binnen! En ook heb ik de spullen voor mijn led achterlicht gekocht, was maar 13 euro kwijt :)! Word gewoon aangesloten op 4,5Volt batterijen… En dan zien we wel hoe lang het zooitje meegaat :D!

Owja,foto’s komen vanavond

LeMoN
            Topic starter

Vanmiddag kwam mijn moeder naar boven, ze zei er staat een pakketje voor je beneden!

Dus ik naar beneden gehold en tadaam

Met de inhoud

Helaas is het geen citta snaar die heb ik vandaag nog besteld op jmpb, omdat ze sterves duur of niet te krijgen waren bij mijn in de stad, heb gevraagd of ze hem gelijk konden versturen, maar daar heb ik nog geen bericht van binnen, wel een bericht van order is verzonden dus ik hoop dat ik hem morgen binnen heb! Dan kan ik hem gelijk erop leggen aangezien mijn achterwiel morgen van een nieuwe achterband voorzien word!

Nog wat foto’s

Achterkoppeling, heeft 100mm schijven!!!

De achterklok, jawel met werkende loopstand!

Het remsegment vervang ik gelijk met de nieuwe die ik nog heb liggen!

Ik ga het huis van de achterkoppeling morgen zwart spuiten, want zo’n geroest ding is natuurlijk niets!

ook ben ik naar de elektronica zaak geweest voor het led achterlicht wat ik ga maken!

De met koperbeklede kant van het printplaat!

De andere kant van het printplaat

De 9 weerstandjes voor de 9 ledjes

De 9 rode ledjes!

De ledjes had ik al, zijn groene, maar die behuizingen nog niet, deze ga ik gebruiken voor mijn dashboardje!

Mijn achterlicht word gewoon aangesloten op een 4,5volt=3x penlite batterij in een houder.

Morgen gaat er dus een nieuwe achterband om mijn velg, en komt er dus ook gelijk de vario onder! maar eerst spuit ik natuurlijk de achterkoppeling dan!

sieger
              Bijdrager

mooi vario setje:thumb
                ziet er goed uit:)
                suc6 word wel een leuke citta;)

LeMoN
                Topic starter

Dankje! Tja ik heb wel het mazzel dat ik vanaf morgen vakantie heb, morgen nog 2 tentamens en dan is het klaar, wel moet ik donderdag avond werken en vrijdag smiddags en zaterdag sochtends, maargoed dan kan ik wellicht al een begin maken aan men achterlicht door al wat soldeer werk te verrichten

N!CKs

vario ziet er zeer goed uit, zal goed trekken op je citta:thumb
                    suc6 verder met je project, wordt zekr een speciale citta:D

Bartjee
                    Donateur

Mooie aanwinst anton!:thumb Succes met je dashboard en achterlicht;)

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

netjes hoor, die deksel is trouwen std zo’n kleur (bruinig).
                        is niet echt roest.

alles ziet er nog top uit!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                        Gele Racefrikandel

LeMoN
                        Topic starter

Herrflick, zal best kunnen maar ik vind het lelijk 😛

Hoe kan ik dat ding heb beste spuiten? Eerst opschuren, heb al schuurpapier enzo, maar moet ik nog ontvetten? Kan dit ook met thinner of terpetine ofzo…

TimoO_
                          Donateur

volgens mij zou het ook met thinner/terpetine/wasbenzine moeten kunnen ja, gewoon dreft/cif e.d. kan ook. maar volgens mij moet je het wel met hittebestendige lak doen, niet?

LeMoN
                            Topic starter

ja moet met hittebestendige, maar die heb ik ook liggen :)! naja ik ontvet het dan wel met dreft 😛 dat hebben we heir stan =D

LeMoN
                              Topic starter

Ik heb van JMPB een mail gekregen dat het order verzonden is, dit was al eerder vandaag, dus ik hoop dat ik morgen de vsnaar binnen heb, dat zou echt top zijn want heb hem pas vandaag besteld en gevraagd of ze hem ook gelijk op de post konden doen :D!

Anders komt hij donderdag binnen, wat ook nog niet zo erg is, want ik moet donderdag pas om 5 uur werken 🙂 en de pakketjes zijn er meestal om 3 uur 😛

ArvidW
                                Donateur

Je kunt nu al mooi je achterklok monteren en als de snaar binnenkomt direct testen !

Je hebt een mooi net setje gekocht, schoon, niet al te veel roest 🙂 Hier in Eindhoven heb ik wel iemand zien rijden met waarschijnlijk 50std en variosetje en die trok toch echt leuk weg bij het stoplicht, mooie aanwinst voor je citta !:)

Blijf je trouwens met een std 50cc rijden of ga je nog overstappen op 50snel / Simo16pk blok ?:D

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 909)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.