Vespa-Ciao.NL
:: LeMoN’s Vario Citta

Home Forums Perso’s Projecten LeMoN’s Vario Citta

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 909)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LeMoN
    Topic starter

Green Machine :
      waarom heb je eigenlijk geen rubbers op je voetesteune???:D

Ik ben een keer op me bekgegaan, en toen viel er na een tijdje 1 spontaan vanaf, heb ik die andere er ook vanaf gehaal 😛 maarja komt toch kickstart op in de toekomst ;P

@Bartje
      Ja dat is ook iets waar ik over zat te denken, misschien dat ik dan een puma logotje doe 😛 jij zegt dat dat niet mooi uitkomt, maarja 😛 ik ga het gewoon proberen 😛

Bartjee
      Donateur

Wahaha ja mijn ideeen zijn echt gewoon zoo verschrikkelijk vet da jij t nie kan laten ze ook te doen:P Maarre puma logo.. tsja.. Is wel echt vet als je die erop hebt maar da ding wordt zo klein da t net een mislukte streep is ofzo.. Net alsof je een streep wilde uitvijle maar da je op een paar plekke bent uitgeschote:P haha nee misschien da t bij jou wel vet wordt maar ik von t bij mij maar niks;)

LeMoN
        Topic starter

khep sgijt, als het neits is nieuw kapje voor 5 euro en hopsakee 😛

Green Machine
          Bijdrager

LeMoN :
            Foto’s van het witte felle ledje :P, hier heb ik er 2 van die mijn dashboard echt moeten verlichten, zodat ik men km teller kan zien etc.

behoorlijk fel ja
            waar heb je die vandaan???
            en waneer komt jouw kickblok en vario dan:D

LeMoN
            Topic starter

Die ledjes heb ik gewoon bij de lokale elektronica zaak gehaald, dit zijn glasheldere leds (mijn groene trouwens ook, die schijnen wel wat minder fel :P). Ik neem waarschijnlijk een incompleet kickblok van jacky over voor een leuke prijs, dan moet ik nog ff een ketting, trapper en veer halen. Ik heb mijn loon pas volgende week ofzo, dus ik moet nog even wachten 😉 en vario tja, dat weet ik nog niet helemaal, die komt ooit 😉

Ik heb vandaag ook mijn schakelaartjes opgehaald, die waren EINDELIJK binnen 🙂

Green Machine
              Bijdrager

oke dan;)
                ledjes zien er leuk uit.
                maar wat voor schakelaars zijn dat dan
                drukschakelaars ofniet???
                foto`s zijn namenlijk een beetje wazig
                ik heb waarschijnlijk morgen mn vario binnen:D

LeMoN
                Topic starter

Ja het zijn drukschakelaars, de foto’s zijn wazig ik weet het maar is met mijn mobiel gemaakt, maarja die dingen zijn 1 bij 1 cm ofzo en 0.5cm hoog dus niet van die uitstekende tuimelaars die vind ik niet zo mooi. Maarja ik wil dan zown dashboardje als bartje maken, maar ik doe dan andere indeling!

O = Schakelaar
                  o = Ledje(groen)
                  X = Sleutelschakelaar
                  x = KM Teller
                  .=legeruimte

Indeling:
                  _________
                  |O……..O|
                  |……x…..|
                  |o………o|
                  |……X…..|
                  |O……..O|

en dit is dus allemaal dan boven de koplamp gewoon liggend zegmaar, en dan gaat er nog een stukje allumnium plaat wat naar boven gaat zegmaar, en hierin wil ik dan de witteledjes verwerken, en die schijnen dan op mijn dashboardje zodat ik mijn KM teller kan aflezen 😀
                  Het ziet er een beetje raar uit, maarja is gewoon simpel gedaan 😛

Green Machine
                  Bijdrager

whaha oke.
                    ik houw het in de gaten
                    ben benieuwd hoe het eruit komt te zien:thumb

tvmierlo
                    Donateur

er zit toch wel een weerstand tussen he?

LeMoN
                      Topic starter

niet op dat fototje daar, maar daar is nog niets aan elkaar vast gesoldeerd 😉 maar bij het dashboardje komt er wel een weerstandje tussen!

edit: ik heb trouwens ook uitgerekend wat me loon zou zijn van de afgelopen 4 weken, waar van 2 weken vakantie en dat zou op een totaal van 200,59 komen 🙂

tvmierlo
                        Donateur

krijgt hij nu 3v?

LeMoN
                          Topic starter

4,5 3×1,5 volt komt van een AA batterijen houder 🙂 maar ik heb goede weerstandjes etcetera want de man van elektronica winkel heeft me geholpen, ik heb gezegt van nou ik wil dit en dat hebben om zus en zo te maken en dan had hij voor mijn uitgerekend welke weerstand ik moest hebben!

tvmierlo
                            Donateur

dan is het goed, maar die 4,5 volt om te testen is ook niet goed voor een led, het kan zijn dat de led nu ietwat meer groen licht geeft.

LeMoN
                              Topic starter

Nou, ik heb het al wel 10 keer gedaan ofzo, en hij doet het nogsteeds goed :D, maar ik kwam erachter dat ik die weerstandjes nodig had doordat mijn groene ledjes geel licht gaven 😛 dus ik ging gelijk terug naar die zaak zo van ja maar ik heb groene gevraagd! En toen haalde zown kerel een blokbatterij met weerstandje zegmaar en toen ik zo van ooh hebje weerstand nodig, hij zo ja, ik zo oh hahaha die hebk nog niet, maar ik was niet voor niets gegaan want 2 gaven rood licht 😛 en die waren dus wel rood ipv groen, die 2 gele waren wel groen haha

tvmierlo
                                Donateur

lol, maar als je ooit hulp met ledjes nodig hebt, stuur me maar een pm, dan help ik je. Dit geldt voor iedereen die dit leest.

maar ik zal nu niet meer dit topic “vervuilen”

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 909)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.