- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 12 maanden geleden door !Japieoh!_!Ciao!.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 maart 2007 om 23:44 #183812
Goedenavond.
Volgende week ga ik een cia kopen. Hij is volledig standaard. Hij is een beetje roestig en de uitlaat is verrot. Ik weet dat het een bromversie is, voor de rest weinig van het motorische.
Ik heb vorig jaar al eens een ciao gehad, maar was nog geen 16 dus werd afgenomen.
Ik wilde er een nieuwe uitlaat op zetten dus ik had er al 1 gekocht à 30 euro. Deze uitlaat heb ik vanmiddag opgeschuurd en gespoten en ziet er weer pico bello uit.
Mijn vraag is eigenlijk hoe ik simpel, maar effectief de brommer sneller kan laten optrekken, zonder dat ik over de snelheidslimiet ga van 45. De oude had ik al eens onder handen genomen bij de inlaat (uitgeboort) maar ik wil het dit keer wat netter aanpakken. Ik zie ook veel mensen hier die kleinere poelies nemen om harder te kunnen gaan, kan ik hieruit opmaken dat ik een grotere poelie nodig heb om sneller op te trekken?
Welke maten heb ik nodig? Welk luchtfilter heb ik nodig en hoe monteer ik dat?
31 maart 2007 om 00:02 #193842Met een grotere poelie trek je sneller ja.
Verse zuigerveren kunnen ook helpen(nieuwe zuiger kost je ook maar 12 euro ofzo), en als je ze hebt de contaktpunten opnieuw afstellen of vervangen.
Als het je alleen om trekken gaat zou ik de originele 94 poelie nemen, maar de 80 blijft mijn favoriet.
Lees ook dit nog even: http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=30
Succes.
31 maart 2007 om 11:32 #193843Zijn er geen grotere poelie’s? Dat zou ideaal zijn, of gaat dat niet passen?
Ik heb ook gehoord van een variomatic ofzo… Kan iemand mij uitleggen waar dat onderdeel zit en wat het doet, hoe duur het ongeveer is?
Nogmaals, ik hoef niet hard te gaan, als het maar snel optrekt… Dan hoef ik ook niet bang te zijn voor rollerbanken e.d…
31 maart 2007 om 11:38 #193844ja vario daar trek je zeer hard mee maar ja je trekt er natuurlijk harder mee als je een 70cc tje hebt dan met gewoon STD maar ja die dingen als je ze op marktplaats koopt kosten ze meestal iets van rond de 100 euro maar in belgie zitten die dingen std op vespa superbravo’s en avanti’s (correct me if i’m wrong) en daar kosten ze maar iets van 40 euro of zo maar ja probeer ze eerst maar eens te vinden;)
31 maart 2007 om 11:58 #193845Dus de kans dat ik een varomatic vind is heel klein?
Zijn er grotere poelies, weet iemand dat?
Waar kan ik andere luchtfilters vinden? Gewoon bij de bromfietszaak hier om de hoek of op internet?
Op mijn oude ciao had ik die drie gaatjes gewoon uiteboord tot 1 groot gat, daar ging hij een stuk sneller door.Volgens mij heb ik een citypower uitlaat, omdat hij er heel standaard uit ziet, maar toch sneller is. Ik zal eens een foto posten zo.
31 maart 2007 om 12:07 #193846
!Japieoh!_!Ciao!Je kunt wel vario’s vinden alleen zijn ze behooorlijk duur en als je echt goed gebruik ervan wilt maken moet je ook nog een betere voorvario van Malossi of Polini en die kosten ook weer 60 of 70 euro.. Je kunt beter gewoon de standaard poulie houden en er andere trekveertjes in doen.
Bijvoorbeeld de groene van polini, deze zitten in het pakjes van 3 setjes met 3 trekveren HIER
Over het luchtfilter: je kunt op http://www.jmpb.nl/shop bij citta allerlei spullen bestellen voor je Ciao en dus ook luchtfilters.31 maart 2007 om 12:23 #193847je zou ook een andere achternaaf erin kunnen doen, een bromnaaf heeft een vertraging van ongeveer 1:7
een snornaaf heeft een vertraging van ongeveer 1:13.
ju zult dan wel het een en ander moeten doen om de brommer weer 45 te laten lopen………..31 maart 2007 om 12:41 #193848Dat met die naaf is wel een heel gedoe.
De trekveertjes lijken me een prima oplossing. Ik zal ook nog even rondneuzen op webshop, ik vind vast wel wat. En moet je echt speciaal de groene hebben? Zijn die sterker?Ik zit nu even te surfen bij die shop, en kom een 13/13 carb tegen… wat houd dat precies in a.k.a. wat doet het?
Is een kilometerteller à €40 een verstandige investering of zou ik ook af kunnen met een €10 hema fietscomputer?
zou dit ook op een ciao passen?
De beloofde foto van de uitlaat komt er zo.
31 maart 2007 om 12:49 #193849Ik heb em een beetje opgeschuurt en toen met hittebestendige verf erover heen… Resultaat mag er best zijn.
Als ik naar die handleiding kijk op dit plaatje:

kan ik vaststellen dat de blauwe veren het sterkst zijn en niet de groene?31 maart 2007 om 12:56 #193850Kwafo :
fietskilometerteller is veeeeeeeeeel nauwkeurigeren snornaaf scheelt echt veel, trekveren scheelt ook wel veel maar je hebt kans dat je overtoeren krijgt
en de inlaat uitveilen zou ik zeker wel doen want als je langzamer??? optrekt verlies je topsnelheid en dat moet je dus compenseren
Ok, dan ga ik zeker voor een fietskilometerteller. Ze zijn nog goedkoper ook.
En waarbij krijg ik overtoeren, de snornaaf of de trekveren?
Is de 13/13 carb een goede aanschaf?
31 maart 2007 om 14:06 #1938511 april 2007 om 01:29 #193852en waar zou ik zo’n snornaaf kunnen kopen? JMPB?
Zijn er geen grotere poeles dan de standaard 95, zodat de snornaaf overbodig is? Ik hoef geen 55 te gaa, 45 is zat.Is het een goed idee om een ander luchtfilter erop te zetten, een 13/13 carb en de inlaat uit te boren? Of moet ik dan een andere uitlaat… Kan iemand mij vertellen welke uitlaat ik heb?
1 april 2007 om 01:53 #193853volgensmij een city power. 13/13 carb is onzin dat betekend dat die 13 mm is en je inlaat is std maar 11 of 12 mm dus heb je geen reed aan. snornaaf ken je niet nieuw kope gewoon 2de hands een snor naaf zoeken op marktplaats kost ongv 15 euro ofzo… ander luchtfilter hoeft niet perse je kan ook gewoon paar gaten boren of er een stuk uitsnijden de gaasjes filteren het toch en de malossi filter maak alleen maar herrie en laat vuil door
en de trekveren zijn de blauwe het sterks maar die heb je bij 50cc niet nodig die zal ik pas vanaf 70cc ofzo gebruiken maar dat heb jij toch niet1 april 2007 om 10:44 #193854en btw tot de 55 ben je niet de lul op een rollerbank als het een brommer is
1 april 2007 om 11:16 #193855miss een idee voor jouw: doe er een 12/10 carb op (zit er denkk al op) met std luchfilter.
dan groene trekveren van polini en een 80 of 95 poulie met leovinci krul.
en een snorklok! en je gaat cker 45 en het trekt ook nogs goed!!! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.