:: lekkende eurocilinder kop!
-
hi medeforummers,
ik heb een eurocylinder watergekoeld kopje, waarvan de bovenkant pittig korm getrokken is. dus het 2e kleine deel zeg maar. Het scheelt in het midden bijna 3mm!
Nu heb ik zelf een dikke pakking geknipt hiervoor, en er flink wat vloeibare pakking tussengedaan, alleen vrees ik dat dit niet afdoende is.
Ik heb nog een flink stuk traanplaat liggen van 6 mm dik. Zou ik hiervan een vervangede bovenkant kunnen maken, of is het gemaakt van speciaal aluminium wat beter warmte geleid?
Hoop dat mijn vraag zo een beetje duidelijk is.
mvg erikjan
3mm verschil is in mijnoptiek wel aardig groot en zal je met alleen goed pakkingsmateriaal niet oplossen. Zeker omdat wanneer deze kopjes goed zijn zelfs bekend staan om te gaan lekken. Is het niet mogelijk de delen eerst zo goed mogelijk te vlakken? Al denk ik dat je 3mm alsnog te groot hiervoor is, maar misschien de combinatie van vlakken en goede pakking wel afdoende zal zijn.
bedankt voor het meedenken martino, maar als ik dat verschil ga vlakken, hou ik echt minimaal materiaal over.
Ik heb ook zitten na te denken om het met durafix dicht te smeren, alleen dan kan je kop nooit meer open (nou weet ik eigenlijk niet wat voor last dat ken?) En ik heb dan een heleboel durafix nodig, en het word volgens mij niet echt mooi.
iemand nog een idee?
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.