Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Lekkende achterklok
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 4 maanden geleden door Gijhys.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 november 2009 om 18:56 #210129
Vandaag zag ik opeens dat er een plasje olie onder me achterkoppeling (vario) lag en dit lijkt uit die gleuf te komen waar dat remheveltje in zit. Hoe komt dit en hoe kan ik dit verhelpen? het is echt hele dunne olie. heb laatst wat olie in de klok gespoten welke eigelijk bedoeld is voor mountainbikes en wielrenfietsen maar dit kan toch geen probleem zijn geweest of wel?:? het is echt als ik gereden heb en als ik dan mijn brommer stilzet loopt er meteen olie via de velg omlaag op de grond.
Wie kan mij helpen!:(
18 november 2009 om 19:02 #229554
Geert (H) CiaoEr moet zowiezo hele dikke olie in je achterklok. Dus misschien zit hier je probleem. Verder zou ik even kijken naar je pakking of die nog in orde is en eventueel of er een keering lek is, dan zou je die moeten vervangen.
18 november 2009 om 19:20 #229555Geert (H) Ciao :
Er moet zowiezo hele dikke olie in je achterklok. Dus misschien zit hier je probleem. Verder zou ik even kijken naar je pakking of die nog in orde is en eventueel of er een keering lek is, dan zou je die moeten vervangen.Zeg jij nou dat er hele dikke olie in de achterklok hoort :o:S
Je moet daar naafolie in gieten… Is hele dunne olie:!43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc18 november 2009 om 19:32 #22955680w15 ofso iets dacht ik da goe was…:con
gewoon versnellings bak olie ofsoo der in.
geen dunne olie dacht ik zo :con
olie is zeer belangrijk om de techniek zo lang mogelijk draaiend te houden!
18 november 2009 om 20:03 #229558
sjaak trekhaakdeze zou je erin kunnen doen.http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=1620
@ gijhys, volges mij heb je hetzelfde als wat ik heb gehad, bij mij liep het er ook uit waar de remhevel aan de naaf bevestigd zit, bij mij kwam het echt langs die pin/scharnierpunt van de remhevel, volges mij kun je daar niet veel aan doen.18 november 2009 om 20:13 #229559@Sjaak
jaa daar komt inderdaad die olie langs, langs die remhevel. dus wat dikkere olie zou het in principe moeten oplossen dan? Zag [url]http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=500[/url] staan op jmpb. Is dit geen goede oplossing?
maar dat die lekte was gister nog niet en heb vorige week dacht ik die olie voor mountainbike erin gespoten dus vraag me wel af waarom die vandaag wel opeens begint te lekken. Hier iemand een verklaring voor?
18 november 2009 om 20:44 #220297het is gewoon cardan olie, dikke olie, niks anders
(geen dunne naaimachineolie/mountainbikeolie erin doen)
deze kan je gewoon bij een automaterialen zaak halen
Heb je ook iets meer voor reserve over
heb ik ook een keer gehad
dan moet je je klok er af halen
Aan de achterkant van de klok zitten
rubberen keringen, deze kan je er met een mesje uit halen.
Nieuwe erin drukken, olie bijvullen tot het schroefje.
Als het er net iets uit loopt, is het goed.
deze ringetjes kan je gewoon bij jmpb halen.18 november 2009 om 21:25 #219550Merk dat het lekken ondertussen steeds minder wordt dus denk inderdaad toch gewoon een te dunne olie gebruikt en daar een iets te grote hoeveelheid van. Morgen ga ik naar de bromboer ff kijken wat die hebben liggen voor olie en meteen die keerringset welke hans31 me aanraadt;)
Thanks voor de tips anyway!! denk dat deze wel dicht kan
18 november 2009 om 21:27 #21954980w-90 wordt meestal gebruikt voor de smering van de klok;)
18 november 2009 om 21:32 #219545Okee thanks zal die proberen te vinden;) trouwens nog een vraagje: die keringset die hans31 mij aanraadde, die is niet geschikt voor varioklok of wel?
18 november 2009 om 21:37 #219544wel. die is juist voor een vario klok;)
18 november 2009 om 21:59 #219536Ghehe niet goed gekeken(a)
18 november 2009 om 22:10 #219525En hou me even op de hoogte of het gelukt is.
En als je olie erin doet, niet te veel erin, als het
bijna eruit loopt bij het schroefje, dan is het goed. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.