Vespa-Ciao.NL
:: lekke band

Home Forums Techniek Problemen oplossen lekke band

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LJ
    Topic starter

Ik heb vandaag een lekke band gekregen en het is misschien een stomme vraag maar werkt het maken van de band gewoon hetzelfde als het maken van een fietsband? ik heb hem al een keer geprobeerd op te pompen bij het tankstation maar hij was na 2 minuten weer leeg. Kan je de band zelf gewoon maken of heb je hier speciale gereedschappen voor nodig?:blush

hansieb
      Moderator

Ja je kan hem wel zelf maken, alleen gaat de band er erg kut weer op volgens mij. Ik hoorde van iemand die zijn cittaband had gerepareed de achterband al moeilijk ging, maar de voorband er helemaal niet afging.

Een nieuwe binnen + buiten band + montage koste mij 50 euro 😐 voor citta.

LJ
        Topic starter

dan heb ik geluk dat het het de achterband is. kga het gewoon zelf proberen en als het niet lukt laat ik hem wel maken. Iemand nog tips voor het maken?

Jeroen
          Bijdrager

ik heb mn achterband ook lek gehad, kreeg de buitenband en heel moeilijk af met 3 bandenlichters en een paar schroeven draaiers ging het eindelijk. heb er toen maar meteen een nieuwe binnenband voor gekocht. de band er weer op doen is een stuk makkelijker, wat vet op de velg en de band vegen en dan erop trekken/duwen.

tom
            Bijdrager

zo duur 😮 bij mijn bromhoer betaal ik gewoon 40€ voor 2 nieuwe binnen en buitenbanden, montage inbegrepen

coda
              Donateur

Je wiel hoeft er niet eens uit!
                Rechts de 2 bouten losschroeven,zodat dat driehoekje kan draaien en daardoor je binnen band eraf halen,goed leeglaten en uiteraard je gewone band laten zitten.Kan echt,suc6

Baz
                Bijdrager

Ik heb me eigen voorband gwoon met een fietsen bandenplak setje gedaan :blush werkt nog steeds.
                  Ik heb er zown vreselijk hekel aan om je band te plakken,als ik jou was zou ik het laten doen.

LJ
                  Topic starter

thnx voor de tips! het is me gelukt… idd gewoon met een bandenplak setje en het viel me niet tegen. Het was niet veel moeilijker dan het plakken van een fietsband:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.