Vespa-Ciao.NL
:: Lekkage Banjo?

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Lekkage Banjo?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daan Copyright
    Topic starter

Hey allemaal!

Ik heb een Vespa Ciao die zo goed als standaard is.

Afgelopen week draaide ik de banjo bout kapot, waardoor deze begon te lekken en de brommer nauwelijks reed.

Vervolgens heb ik maar gelijk een gehele nieuwe carburateur gekocht, omdat deze wel toe was aan vervanging.

Vandaag heb ik de nieuwe ontvangen en netjes erin gezet. Wat blijkt? Er lekt nogsteeds benzine bij de banjo. Zodra het benzinekraantje opengaat komt er wat brandstof rondom de banjo te staan.

Is dit normaal of weten jullie hoe ik dit kan oplossen?

2

Jochem
      Bijdrager

Beste

Nee dat is niet normaal , een brommer hoort nooit benzine te lekken .

er zijn meerdere opties , maar waar ik als eerste aan denk zijn :

-pakking van de banjo controleren
        – controleer de benzine slang en de kraan zelf ook

Oude slangen kunnen vergaan en scheuren en de kraantjes willen ook nog weleens lekken .

mvg Jochem

Daan Copyright
        Topic starter

Bedankt,

Ik zal het allemaal even goed nakijken en hopelijk ook oplossen! 🙂

Groetjes

niek1992
          Bijdrager

het ringetje van viton onder de banjo sluit niet altijd goed af. vaak zit er een braampje onder de banjo of oneffenheden op het pakkingvlak. Als ik een lekkende banjo heb, dan zorg ik ervoor dat ik een nieuw viton ringetje monteer en het vlak van de banjo ff schoonmaak met een schuursponsje.

Daarna vastdraaien (niet te hard, tis fijn schroefdraad) en dan lekt hij niet meer.

Daan Copyright
            Topic starter

Bedankt voor de tip Niek!

Ik ga het zeker even uitproberen.

Kun je mij misschien vertellen welk ringetje ik exact nodig heb (de maat o.i.d.) en eventueel waar je deze besteld? Ik heb gewoon een originele carburateur.

niek1992
              Bijdrager

Die kan je bij onze sponsor kopen. Controleer ook gelijk even of het ringetje waar de bout doorheen gaat nog in orde is. Maar zoals je je probleem omschrijft klinkt het alsof het de onderste ring is.

Tip: Als het daadwerkelijk een gloednieuwe carburateur betreft, dan loont het om deze misschien opnieuw te plaatsen. De viton ring is nog nieuw, dus zo vergaan kan hij nog niet zijn. Ik probeer altijd de banjo zo goed mogelijk te centreren. Hij heeft namelijk wat speling en daardoor kan hij wat schuin gemonteerd zitten (en dus lekken).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.