:: led verlichting op accu
-

paulhermens
ik wil mijn verlichting vervangen door led lampen met een accu ( gewoon thuisladen )
maar zit nu met de vraag wat de brandduur van mijn lampen word en of het genoeg licht zal geven ?
voorlamp: Helderheid / Lichtsterkte: 41000-60000 mcd
Benaderende Licht Intensiteit (F): 110-160 lm
Openingshoek (2θ1/2): 110 °
Behuizing: Precisie machine gemaakt hard aluminum, heldere lens
Lens kleur: Water helder
Doorlaat spanning (VF): 3.5-4.0 V
Doorlaatstroom (IFM): 750 mA
Vermogens Dissipatie (PD): 3 W
achterlamp: Helderheid / Lichtsterkte: 3900 ~ 6500 mcd, typisch 5200 mcd @ 20 mA
Benaderende Licht Intensiteit (F): 11.5 ~ 19.1 lm
Openingshoek (2θ1/2): 70 ~ 90 °, typical 80 °
Behuizing: 5 mm rond, epoxy
Lens kleur: Water helder
Doorlaat spanning (VF): 2.8 ~ 3.4 V
Doorlaatstroom (IFM): 90 mA
Doorlaatstroom Max.(IFM): 100 mA
Piekstroom (IFPM): 200 mA (Duty: 0.1 msec, 1 kHz)
Vermogens Dissipatie (PD): 480 mW
Sperspanning (VR): 5 V
Sperstroom (IR): < 30 μA @5 V
voedings module:
Met 12V ingangsspanning kan deze professionele voedingsmodule gebruikt worden voor 1...5 3W rode of gele power LED's in serie, of voor 1...2 3W groene, blauwe of witte Power LED's in serie.
kan ik dit gewoon zo aansluiten op een 12v accu en zal het ook voldoende licht geven ?
en weet iemand ook nog hoelang dit goed brand op bijvoorbeeld een 1500mhA accu ?
AA-TSleutelbeheerder
Je vermeld zelf de lichtsterkte al.. Zoek die van een gewoon gloeilampje die er normaal inzit op en vergelijk ze..
De levensduur is gewoon de levensduur van een led en zal in de specificaties vermeld moeten zijn, deze wordt niet anders zo lang men de leds maar juist aansluit.
Waarom verder een voedingsmodule? Zoek gewoon het juiste weerstandje bij het ledje, stukken goedkoper.
Op de voedingsmodule die je laat zien kun je nauwelijks (max 5) ledjes aansluiten.
Als je de leds in serie aansluit kun je het Amperage van de ledjes bij elkaar optellen (getal x).
Vervolgens pak je het vermogen van de accu en deel je door getal x, zoveel uur zal je accu meegaan.

paulhermens
max 5 leds is voldoende, voor 1 witte van 3w en achter 1 witte van 1w, lijkt mij genoeg en anders, voor 2x 3w
maar hoe kom ik aan getal x, als er iets is waar ik echt niets van begrijp is het wel stroom.
die voedingsmodule kan wel meer aan, dit is 12v maar hij kan tot 30v aan en dan kunnen er meer leds op
Technische Specificaties:
Ingangsspanning: 10-30V DC / 12V AC
Uitgangsspanning met 12V ingangsspanning: 2-10.6V DC @ 700mA
Uitgangsspanning met 24V ingangsspanning: 2-23V DC @ 700mA
Uitgangsspanning met 30V ingangsspanning: 2-28V DC @ 700mA
Uitgangsvermogen: Max. 18W (getest!)
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.