Home › Forums › Techniek › Elektrisch › led lampen
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 7 maanden geleden door Docs.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 februari 2012 om 18:36 #158758
SuperSi :
@tnerual
klopt, li-fe-po’s kan je net zo hard opladen als dat je ze leeg trekt
op mijn modelvlieg club vliegen ze er inderdaad ook mee
maarrrr, ze zijn duur, erg duur voor een accutje in je broemert
met een normale lipo ben je dan denk ik beter uitOké, maar toch heb je een speciale lader nodig, en dan nog eens een die balanceert, je weet wel waarik het over heb 😉
11 februari 2012 om 10:58 #158756
paulhermensik heb eens goed naar dat lipo gebeuren gekeken en zie niet echt een grote meer waarde (teminste niet voor mij)
aangezien mijn brommer en dus ook de lader altijd in een vochtig schuurtje staat, lijkt het mij niet erg
slim om lipo te nemen.
accu + lader zijn een stuk duurder dan een gewone accu + lader en het spul vergt toch wel wat meer aandacht
dan gewone accu’s.
dus word voor mij toch de goedkope oplossing.kwam DEZE net tegen en
dat zou dan toch betekennen dat met een simpelle laadregellaar een accu op een vespa geplaatst en geladen
kan worden, of ben ik nou gek ?15 februari 2012 om 16:32 #160726het zou kunnen werken, ja, maar toch liever een echte lader, aangezien dat gelijkstroom is en je zo efficiënter kan opladen;)
17 februari 2012 om 18:58 #160660
paulhermensnet even mijn uitgangsspanning gemeten en mij zeer verbaast over de waardes,
———stationair——–3/4 gas
geel——-8 volt———-18 voltbruin—–12 volt———-40 volt
blauw—–19 volt———-45 volt bij volgas zullen deze waardes dus nog hoger zijn.
de stationair meting is behoorlijk zuiver, de 3/4 meting zal iets afwijken omdat twee draden van de multimeter
vasthouden en gasgeven niet mevalt met maar twee handen :con17 februari 2012 om 20:19 #160626ik zou toch nog eens meten als je er een verbruiker op hebt zitten (10/20 watt)
dan zou het een stuk lager moeten zijn.ik had toen gemeten : 16 volt tijdens belasting op de gele draad. dusja 😛
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.18 februari 2012 om 07:55 #160729Ik rij zelf ook met led verlichting , dan wel in de vorm van led stripjes ( 8 ledjes ) en ik heb gewoon gelijk aangesloten op de uitgaande draad van het blok en het werkt perfect!
18 februari 2012 om 08:33 #160730Hoi,
Net zoals ritze al zegt(schrijft) meet eens met een verbruiker ertussen
De waardes welke jij hebt had ik ook ongeveer maar toch heb ik voor twee leds van philips ( 4 wat en een berg licht)
en achter ( 4wat led philips) en rij zo al dik 1500 kilometer doen het erg goed.gr R32
18 februari 2012 om 09:27 #160731
paulhermensik heb led lampen op het oog die 9 tot 32 volt aankunnen, dus dat zou met een spanningsregelaar ertussen
prima moeten werken op de blauwe draad.
ging mij erom of mijn blok stationair 6 of 12 volt gaf, dat is dus 19 volt zonder verbruikers, daar zal met een
10/20 wat aan verbruik toch zeker nog wel een 12 volt van overblijven.
dus een regelaar ertussen en led erin en ik heb ook stationair een goede lichtbron 🙂maar begrijp ik het nu goed dat jij gewoon 12 volt ledspotjes zo aan de wisselstroom hebt gehangen ?
21 maart 2012 om 22:29 #160788hoi heb een rond gekeken voor je. is dit misschiens iets voor jou?
http://www.dealextreme.com/p/h7-6w-190-lumen-18×5050-smd-led-car-white-light-bulb-dc-12v-37115betalen met paypal en levering kan weleens meer als 2 weken duren. iss wel gratis verzenden.
21 maart 2012 om 22:59 #160794thehammie :
levering kan weleens meer als 2 weken duren. iss wel gratis verzenden.laatste bestelling bij mij heeft 6 weken geduurd(waren niet deze lampjes)…..(was gewoon op voorraad en kreeg binnen 24 uur bericht dat hij klaar stond voor verzending)
26 augustus 2012 om 10:31 #160582
paulhermensplannen weer uit de kast opgepakt en ga een kokusan 12 volt regellaar proberen.
net een aansluitschema gevonden en zou volgens mij wel eens kunnen gaan werken, ____________ ~ = geel / wissel
+ ~ + = rood / gelijk
gnd= groen/ massa
~ gnd
lampen werken op 9 tot 32 volt gelijkspanning dus die moeten het wel aankunnen en kan er altijd nog een accu tussen kunnen maken.
of zie ik iets over het hoofd ?27 augustus 2012 om 16:07 #158755die kokusan 12 volt regelaar, is dat eigenlijk een acculader?
29 augustus 2012 om 04:05 #160419
paulhermensals ik het goed heb dan mag ik de rode draad zo aan een accu hangen en zal deze de accu laden.
heb hem gister binnengekregen en meteen op de brom geplakt, had nog een ledlamp van een auto liggen en
dat werkt mooi, alleen bij stationeer gaat hij knipperen, dus er moet nog een accu tussen.29 augustus 2012 om 18:20 #160226ik las iets over die dingen en ik kwam tegen dat ze 2 ingangenh ebben
laadspoel ingang en lichtspoel ingangwat word hiermee bedoeld?
http://www.scooterhulp.com/elektronica/12732-de-ontsteking-van-een-moderne-scoot.html
Scroll iets naar onderen totdat je de sanningsregelaar tegen komt daar zie je het plaatje30 augustus 2012 om 04:03 #160228
paulhermensik heb bij mij de bruine draad van mijn blok op 2 en 3 zitten zwart op 4, en rood op mijn lampen en dat werkt goed.
gister een nimh accu van 650mAh ertussen gemaakt en dat werkt perfect, led lamp knippert niet meer en accu laad mooi op.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.