Vespa-Ciao.NL
:: LED achterlicht maken

Home Forums Techniek Elektrisch LED achterlicht maken

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Topic starter

Allo, nu het kutweer is zat ik wat te denken.

Ik wil een LED achterlicht maken ik ben geen elektronisch wonder dus ik moet even weten of ik het goed heb.

Ik zat eraan te denken het hele achterlicht van ciao led te maken ongeveer als zon aerox achterlicht

Nu is de vraag wat ik heb ik allemaal nodig.

– Printplaat
      – Ledjes

Nu wil ik hem ook op mijn stroom van mijn blok hebben dus 12v electronisch blok. Ik zal dan dus ook een gelijkrichter nodig hebben? wat nog meer?

November Rain
      Bijdrager

koop dan gewoon zo’n achterlicht en haal de ledjes etc eruit en zet ze in de vorm die jij wil (I) hoef je niet te solderen en van die muk allemaal…

denk trwouens dat het niet cool staat op een ciao :O

wheelieking89
        Bijdrager

koop dan gewoon zo’n achterlicht en haal de ledjes etc eruit en zet ze in de vorm die jij wil (I) hoef je niet te solderen en van die muk allemaal

okej eerst hel gele gedeelte

dat gaat nie zomaar even “eruit ” halen 😐 je moet er tog wel wat verstand van hebben

nu het rode gedeelte

je kan niet zomaar een vormpje ervan maken ooor meestal staan ze in serie schakeling en je kan niet zomaar een ledje ertussen uithalen want dan doet de rest het niet meer

nu het groene gedeelte

soldere moet altijd !!! ook al moet je het losmaken die ledjes zitten gesoldeert en dat heb je ook nodig om ze weer los te maken anders sloop je jou ledjes en dat wil je niet als je net voor 30 euro dat ding heb gekocht 😉

dus koop een stuk of 30 ledjes en wat weerstandjes een printplaatje kan je allemaal kopen op conrad.nl daar bestel ik altijd die dingen en heb ook voor me pc front 150 ledjes op een printplaatje gefixt en dat in serie en 12 volt en dan wel witte ledjes ^^ dat zit er egt magish uit

dus je kan niet maar zomaar zon ding slopen en inelkaar zetten hoe je wilt 😉

stijnvleut
          Bijdrager

j moet er een weerstand by zette anders werkt niet .. en dat moet wel een dikke zijn als j aardig wat ledjes gebruikt anders brand ie door! ik weet et ook ni pcies.. moet j ff door iemand laten bereken… hoeveel ledjes en de weerstand waarde die j dan nodig hebt~!

hansieb
            Topic starter

Je kan niet zomer zon aerox licht uitelkaar slopen.

Het gaat mij meer om gewoon een printplaat maken ennuh coen het ziet er tof uit een printplaat achter het rode glaasje he, dus waar je nu het licht bij ciao ziet.

Check bij buddyzit

Achter dat dingetje een printplaatje met ong 10 cm bij 3 cm ik weet neit precies hoe groot dat achterlicht is.

Ik heb het nog niet eerder gezien bij iemand ofzo leek me dus wel een vet KEWL idee.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.