Vespa-Ciao.NL
:: Laurensvdw’s Vespa Ciao / Rood-Grijs

Home Forums Perso’s Projecten Laurensvdw’s Vespa Ciao / Rood-Grijs

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

olliegasselt
    Bijdrager

@ Speeddemon dat is een wereld idee om voor 30+ers de naam een andere kleur te geven !

Ik zeg moderators leef je uit :thumb

Shaker
      Bijdrager

olliegasselt :
        @ Speeddemon dat is een wereld idee om voor 30+ers de naam een andere kleur te geven !

Ik zeg moderators leef je uit :thumb

Ik denk niet dat dat zo’n goed idee is omdat dadelijk alle <18, 18<, 30+, 65+ allemaal een andere kleur willen :P,
        en wie weet of je leeftijd klopt voor hetzelfde geldt ben ik 100, bewijs 't maar :con!

Jelle
        Moderator

Opzicht is het niet zo’n gek idee om inderdaad ergens aan te geven wie er 30+ zijn…(zodat je niet meer als een klein kind wordt aangesproken door één of andere 16-jarige 😉 )
          Maar aan de andere kant dan gaan we mensen in hokjes zetten en dat heet dan weer discriminatie blabla…

Ik zal het eens met de andere modjes overleggen of iets mogelijk is.

Groetjes van een andere 30+er

Laurensvdw
          Topic starter

Zo, het is weer zondag. En op de terugweg van Maastricht, bedacht ik me eens dat ik nog wel even een Ciao uit elkaar kon draaien.
            Het resultaat zie je hieronder.

Hier is hij nog compleet.

Het blokje er onderuit gehaald. Zat een open-lucht filter op. En een 13/13 carburateur, maar van een onbekend merk. Zit een beetje slecht in elkaar. (imitatie?) Verder ziet het er goed uit. Niet echt vuil, dus hopen dat het van binnen nog allemaal oké is.

Na effe knommelen.

Nog effe.

Tadaa,… En alles eraf, begin er weer goed de handigheid in te krijgen.

Frame is trouwens “up for grabs” bij interesse een PM. Ik geef hem weg aan de eerste die reageert. De vorige eigenaar heeft een beetje aan het frame zitten buigen (zie foto). En het staat niet op kenteken. Als niemand hem wil, gaat de recipro erin.

Het moment dat ik de onderdelen kan gaan uitzoeken, komt best wel dichtbij nu. Verder heb ik besloten om te kiezen voor een verflaag i.p.v. een poedercoating. Ik wil het frame eerst laten zandstralen, daarna wat las naadjes leggen. Verder alles mooi bijwerken. Ga voor de rode kleur, met chrome voor- en achterspatbord. Wielen laat ik waarschijnlijk wel poedercoaten. Op E-bay heb ik nog een setje banden gezien met witte wangen. Dat heeft volgens mij wel wat.

Volgende keer nog wat spullen, zoals de vork uiteen halen. En dan eens een lijst maken, met welke onderdelen ik nodig heb.

Zover een update.

SpeedDemon
            Bijdrager

Lijkt me wel mooi dat rood met chroom en whitewalls. Succes ermee en moge het resultaat verbluffend zijn.

(ik vind lak mooier dan poedercoating)

Edjuh
              Bijdrager

Als je dan toch de zaag erin zet, maak er meteen een mini van.

Laurensvdw
                Topic starter

Zo, het gaat erg hard nu. Alles is uit elkaar op het blokje na. Morgen alvast een nieuwe kentekenplaat fixen, en bij de spuiter langs, kijken hoe hij het kan doen voor mij, en wat het kost. Bij de vorige Vespa had hij goed werk afgeleverd.

Ik twijfel nog steeds over de kleur samenstelling. Het volgende zit nu in mijn hoofd. Rood voor het frame, vork etc. Zwarte kappen, en koplamp. Heb ook nog een mat zwart achterlicht gezien. De alu delen van het rem- en gas systeem ook rood, net zoals het frame. Rode handvaten, of iets in die stijl.

De chrome spatborden twijfel ik nog over. Dit kan ik altijd later nog doen. En verder de banden met witte wangen, en zwarte velgen. Deze wil ik wel laten poedercoaten.

En zo meteen even wat onderdelen gaan uitzoeken. Het loonstrookje komt eraan, dus even goed besteden. Als alles meezit, moet hij binnen 4-6 weken rollen door de stad!

Kan niet wachten tot hij klaar is! 😀

Voor een vriend van mij zoek ik verder nog een frame, wat al op kenteken staat. Wie heeft er nog een liggen, tegen een redelijk prijs?

Laurensvdw
                  Topic starter

Grijze frame is inmiddels vergeven. :!

Laurensvdw
                    Topic starter

Zo net even in Velden een complete Ciao, en een krat onderdelen gescoord. En vorig weekend nog in Eindhoven een frame op kenteken gescoord.

Pics volgen asap, kunnen we weer aan de klus.

olliegasselt
                      Bijdrager

Zozo Laurens ,

je gaat er flink tegenaan !
                        Dadelijk ga je nog op mij lijken qua voorraad onderdelen .

Laurensvdw
                        Topic starter

Eens even een update.

Zo, het frame is zo goed als blank. Alleen nog aan de binnenkant de roest weghalen. Daarna nog netjes opschuren. En dan kan het verf proces beginnen.
                          Zat me wel een laag stevige verf op zeg. Zelfs de afbijt kreeg het er niet helemaal vanaf.

Heb er maar voor gekozen om het verven helemaal te doen. Kan ik me rustig de tijd nemen, en kost het wat minder centen. Alleen de velgen gaan in de poedercoat. Er gaat wel allemaal een beetje veel tijd inzitten merk ik.

Nogwat foto’s voor de sfeervorming.

Dit framepje gaat er helaas aan, om als opvulling te dienen, van een gat wat in een frame zit van een vriend van me.

Oude liefde roest niet.

Mijn eerste Vespa, nog rijdend. In de kleur zoals ik hem toen gespoten heb. Hij heeft wel wat geleden in de jaren. Vergelijk maar met de eerste foto.

Ik hoop binnen redelijk korte tijd het resultaat van de paint job te laten zien.

Laurensvdw
                          Topic starter

Zo even een update. Het heeft allemaal wat stil gelegen de laatste tijd. Druk op het werk, weekendjes weg en la la la.

Maar, het frame is gecoat. Velgen en aanverwanten ook. Dus ik heb me maar eens de tijd genomen om hem ineen te zetten.

Zo zag het frame eruit.

De velgen

De complete riedel.

En zo ziet hij er nu uit.

Er ligt nu nog een standaard blokje onder, het bewerkt blokje komt nog. Als auspuff een Malossi Too Bad. Heb ook nog strakke veertjes erop gezet. Loopt zo al 54, op de smiley meetpaal langs de weg.

Ding ligt perfect op de weg. Zo perfect zelfs ,dat ik dacht wel even vol gas door de bocht te kunnen gaan. En dat met nagelnieuwe banden,… effe schrikken dus.

Er komt nog een zwart koplampje op. Zwarte zijkappen, en een rvs achterspatbord. En nog wat kleine dingen aanpassen.

Was me het zweten wel waard.

gr, Laurens

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.