- Dit onderwerp bevat 26 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 8 maanden geleden door Laurensvdw.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 februari 2010 om 18:07 #284341
Hallo,
Ik zal me even voorstellen; Ik ben Laurens, 30 jaar uit Venlo.
Jarenlang heb ik een Vespa Ciao gehad uit 1981. Ik heb hem in 2000, helemaal van de grond af opnieuw opgebouwd.
Binnen 2 weken had ik hem van bijna schrot, naar rijklaar gemaakt. Ik heb er in 5 jaar dik 30.000-40.000 km mee gereden, zonder noemenswaardige problemen. Op een paar lekke banden na. Motorisch was hij echt 100%.
Helaas heb ik er maar één foto van overgehouden. En nu mijn garage weer leeg is, heb ik besloten om er weer een te maken. Alleen zal ik er iets langer over doen.Hier is mijn oude Vespa Ciao. Geheel origineel, na 1e proefrit. Hij is er nog steeds trouwens, en rijdend. Wel een andere eigenaar. En enkele modificaties.

Nu heb ik 3 Vespa’s weten te regelen, waarvan er één op kenteken staat. Van deze zal ik alleen het frame gebruiken.
Staat als 1e op de foto.De andere 2 zullen als donor fungeren. Hebben minder roest, maar staan niet op kenteken.
Ze staan hier als 2e en 3e op de foto.
Mijn plan is nu om de Vespa helemaal uiteen te halen. Daarna te zandstralen, anti roest behandelen, en opnieuw in de lak te zetten, of te poedercoaten. Hier ben ik nog niet helemaal uit. Als iemand tips heeft, of een adresje hoor ik het graag.
In ieder geval zal de kleur combinatie gelijk worden, als mijn oude Vespa, namelijk grijs/rood. Velgen zullen ook worden voorzien van een nieuwe laag verf of een coating.
Verder zullen alle onderdelen zoals; kabels, bedrading, luchtfilter, kappen, blok, remmen en lagers. Vervangen worden door nieuwe onderdelen. Ik wil dat hij er zo strak mogelijk komt uit te zien. En betrouwbaar genoeg voor dagelijks gebruik.Voor de snelheid wil ik dat hij op 55-60 km/h uitkomt. En lekker snel optrekt. Dit zal betekenen dat aan het blok en uitlaat wat gedaan moet worden. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een origineel uitziende uitlaat. (Citypower?)
Van het blok heb ik de ballen verstand van, dus daar zoek ik nog iemand voor. Ik heb al gezien dat diverse mensen uit de buurt, hun diensten aanbieden. Dus dat komt wel goed.Zover alles. Vandaag heb ik alleen mijn garage opgeruimd, en wat zaken van de Vespa losgehaald.
Het lijkt me leuk om hier alle vorderingen in te zetten. Mijn doel is om voor de zomer de Vespa rijdend te hebben.
Voor de volgende update zal ik wat betere foto’s regelen. Deze zijn met de telefoon genomen.Als jullie tips hebben, of weet ik wat, shoot!
6 februari 2010 om 18:20 #457859Heej Laurensvdw ,
welkom op het forum .
Geweldig weer een 30’er op het forum erbij 😀 en nog uit Venlo ook !
Mocht je hulp nodig hebben hoor ik het natuurlijk graag .
6 februari 2010 om 20:42 #457879Welkom.
Wat de motor betreft kan ik het volgende suggereren:
Std. cilinder
Inlaat uitvijlen
12-12 of 13-13 carb
Citypower
En een poelie 80(bromnaaf)Ik ben benieuwd naar het vervolg.
6 februari 2010 om 21:54 #457881Alvast bedankt voor de tip. Ik zal het vervolg hier zeker posten, en heb al contact gehad met olliegasselt.
Als ik aan mijn blok toekom, zal ik zeker zijn hulp erbij kunnen gebruiken. Van motortechniek heb ik geen kaas gegeten. Ik kan het blokje wel in elkaar en uit elkaar krijgen. Maar of die het dan doet is de vraag.6 februari 2010 om 21:57 #457882
#NAAM?Mooie aankoop die 3 vespa’s , altijd handig om wat extra onderdelen bij de hand te hebben.
En ik zie dat je dezelfde doestelling als mij hebt , namelijk om hem voor de zomer af te krijgen :lolp.s kijk anders eens bij how-to’s staat heel veel nuttige informatie tussen. ook over je blok. Misschien dat het je dan wel lukt om er zelf wat aan te doen 😉
6 februari 2010 om 22:15 #457883-Glenn. :
Mooie aankoop die 3 vespa’s , altijd handig om wat extra onderdelen bij de hand te hebben.
En ik zie dat je dezelfde doestelling als mij hebt , namelijk om hem voor de zomer af te krijgen :lolp.s kijk anders eens bij how-to’s staat heel veel nuttige informatie tussen. ook over je blok. Misschien dat het je dan wel lukt om er zelf wat aan te doen 😉
Ik heb hier al uren rond gekeken, toen me maar eens een account aangemaakt. Er zitten me een paar prachtige Ciao’s tussen hoor. En ook het werk wat ze er aan doen, schitterend. Hoop dat die van mij ook zo zal worden. Die how-to’s zijn zeker handig. Maar ik heb het zelf nog niet echt in de vingers. Ik kijk liever mee hoe een pro het doet, dan dat ik zelf alles de soep in help.
6 februari 2010 om 22:29 #457884
#NAAM?Jhaa er zitten inderdaad een paar hele mooie tussen. in het algemeen vind ik het sowieso allemaal prachtbrommers.
En ikzelf wist 2 jaar geleden ook nog bijna niks ervan af. Maar als je bezig bent leer je van alles wat je onderweg tegenkomt. Ikzelf ben nu ook bezig met men ciao , en tezijner tijd leer ik steeds weer bij.7 februari 2010 om 08:49 #457893Hallo Laurensvdw
Ik ben ook nieuw hier op het forum ……..kan alleen zeggen ,HET IS GEWELDIG

Woon zelf in venlo(blerick ) en ben van plan ook een Ciaotje opnieuw op te bouwen.
p.s
ben wel niet meer in de 30 :lol:D7 februari 2010 om 09:27 #457894p.s
ben wel niet meer in de 30Niet Sören , ik dacht dat je achteraan in de 20 was 😀
Laurensvdw is een oud klasgenoot van mij , erg lang geleden toen we nog Jung und Knusperig waren 8)
Nu zijn we alleen nog maar UND 😀
wel leuk om je op dit forum weer tegen te komen Laurens .
7 februari 2010 om 12:11 #457902jaja Olaf …..de wereld is best klein
denk alleen maar daaraan dat mijn zoon een ´´oudcollega´´van je is 😉
7 februari 2010 om 12:50 #457903Offtopic: Het forum vergrijst wel aardig snel, met al die nieuwe 30+ers hiero 😉
Mooi verzameling, ik zou zelf kiezen voor poedercoaten mocht je een ciao aanpakken.
7 februari 2010 om 13:42 #437190Welkom!

ook ik ben nog steeds een enorme nieuwkomer..!
Ik deel je voorkeur voor een rode Ciao trouwens!
Vooral voor een oldtimer, een sprekende kleur met een beetje Chroom..
o/t: ben trouwens 40+.. maar da’s weer een ander verhaal! 😀8 februari 2010 om 22:05 #457907olliegasselt :
Laurensvdw is een oud klasgenoot van mij , erg lang geleden toen we nog Jung und Knusperig waren 8)Nu zijn we alleen nog maar UND 😀
wel leuk om je op dit forum weer tegen te komen Laurens .
Zeker leuk om hier oude bekenden tegen te komen, die ook nog een die dezelfde hobby heeft. Pils en fris staan klaar in mijn garage. (dat je het even weet)
Maar vanavond was er weer tijd over. Dus de vespa maar helemaal gestript. Plus wat beeldmateriaal.
Een vriend van mij heeft ook een Vespa, dus het worden er twee ipv een.Vanavond even er goed tegen aan gegaan, met z’n tweeën gaat het wat vlotter. De twee Vespa’s zijn nu helemaal van de onderdelen gestript. Van de week ga ik aan de 3e beginnen.
Gestript.

Bezig met strippen.

Kop van een Citta?

Mooi zwart.

Two down, one to go. (3e)

Zestien gulden en vijf en negentig centen.

Zover even een kleine update. Als de 3e ook uiteen ligt, ga ik al de onderdelen bekijken. Daarna zal ik nieuwe onderdelen gaan bestellen als dat nodig is.
Gutenacht.
8 februari 2010 om 22:23 #457948Flink gewerkt kerel

Kom je wat te kort ik heb nog het e.e.a. liggen :con
Ik kom na de carnaval zeker even in je garage kijken :bier
8 februari 2010 om 22:40 #457951Ja, lekker zo. Ff 3 ciao’s strippen en voldoende onderdelen op de plank. Ik heb mijn Si gekocht met 4 kratten met blokjes carburateurs, alles voor de onsteking, assen, klokken etc etc…. voor 165 euro!
Welkom op het forum en succes!!
Moet de naam van 30+ers niet een apart kleurtje krijgen? Ik denk dat blauw ons wel zou staan….
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.