- Dit onderwerp bevat 466 reacties, 78 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 10 maanden geleden door Lastpak.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 december 2011 om 16:46 #491270
perso update:
vandaag ook even lekker gesleuteld.
ik had mijn varionaaf vervangen, aangezien de huidige niet meer fris was.
het schroefdraad in de deksel was bijvoorbeeld niet meer 100%.
hier een foto van mijn rommelige werkbank:P.

hier was ik bezig de naaf om te wisselen:

en toen zat het weer allemaal op zijn plaats:):

ik heb ook de mega vervangen voor de excell rechtsom, de mega is te nieuw om ermee door de winter te rijden.
bovendien staat de excell gewoon vet en presteert deze ook lekker.8 december 2011 om 21:19 #491276
AnoniemHeb je mijn werkbank wel eens gezien 😀
Ik vind de achternaaf open halen altijd een rotklusje, mooi dat het gelukt is. Vind de Leo krul met 2 dempers wel heel erg apart… 😛
Succes verder met je zij-inlaat enzo 🙂
8 december 2011 om 21:30 #491278hey bedankt:).
ik vind het niet zo erg om de achternaaf open te halen, alleen ik zit altijd te klooien met al die olie:P.de leo krul vond ik wel stoer, het is netjes gelast en beide dempers zijn functioneel.
het plan is dus om deze in te korten en te voorzien van een 26mm flens, ik zie wel of het wat word.
de ninja wordt btw ook omgelast, kan ik er een beetje mee testen:).maar dit gaat pas gemonteerd worden als de winter voorbij is, een mooi weer blokje dus.
10 december 2011 om 15:15 #491300perso update:
ook vandaag weer lekker gesleuteld, wat is dat toch fijn met ene werkbank:).
ik ga niet meer op de grond liggen:P.
maargoed, ik wilde dus mijn zij-inlaat blok in elkaar zetten.
voordat ik kon beginnen moest ik wel eerst de poorten doortrekken in mijn carter.
ik moest ook de begrenzing in de voet eruit dremelen maar dit was snel gedaan:).
toen stond het er zo voor:

ik vind wel dat de grotere flens voor op de 42 alu slecht was afgewerkt, het was nog ruw van binnen en niet mooi egaal.
dat heb ik dus ook maar aangepast:

het verschil in grote van de flensen:

maar door de grote flens kwam de uitlaatpoort niet helemaal lekker overeen:|:

dit heb ik dus helemaal weg-gedremelt zodat het lekker zou overlopen.
dit kostte wel wat tijd maar was het zeker waard! gelukkig heb ik een bankschroef, zo gaat het wel lekker makkelijk.
hier ben ik al bezig:

mooi glad!:):

en hier met de flens erop:

het blok kon dus in elkaar! de kruk lag al 2 dagen in de diepvries dus het blokje was snel in elkaar gezet.
ik mistte alleen 2 nieuwe pistonclipjes:(, deze zal ik binnen kort maar een aantal halen.
dan gebeurt dat ook niet meer:P, maargoed dit was het belangrijkste:

de volgende stap is dus om een 17.5mm PHBG carburateur aan te schaffen en de uitlaatjes om te laten lassen!
laat maar horen wat je ervan vind:).
10 december 2011 om 15:43 #491303Mooi mooi, het gaat ook lekker klinken denk ik.
Ik heb de 25mm flens zelf nog niet geprobeerd, maar het rijdt vast geweldig met de igekorte leovince.
10 december 2011 om 15:50 #491304De M&F zij-inlaat
Zoon 1tje heb ik ook! Prestatie’s vallen me iets wat tegen, maargoed het is ook geen Simonini Zij-inlaat. Wordt een mooie combi zo met je 42mm Polini. En direct voor de grotere flens gekozen zie ik 
Let er wel op. Het spruitstuk wat orgineel van het Eurocilindro carter is heeft een hele kleine binnendiameter. Bij de bocht is het al minder dan 14mm! Beter even zelf een spruitstuk fabriceren! Met de 17,5 PHBG zit je wel goed. Meer kan er toch niet door het membraam heen.
Ben benieuwd het resultaat, Succes ermee!
10 december 2011 om 15:51 #491305@edjuh, ik denk ook wel dat dit lekker gaat klinken!
gebaseerd op de bevindingen met een ingekorte leovince zal dit in principe moeten blazen:).origineel is het niet, ik heb het ook een beetje gejat van jou.
maar het is wel stoer, ik ben echt benieuwd wat het gaat doen.@eidos, het is inderdaad een vrij simpele zij-inlaat maar het lijkt me gewoon echt gaaf.
wat je zegt over dat spruitstuk, klopt helemaal.
er zit echt een gekke bocht in, met een gekke hoek.
ik heb alleen jammer genoeg niet de mogelijkheid een spruitstuk te fabriceren.
ik kijk wel eerst wat dit doet. jij daarentegen hebt wel een mooi spruitstuk gemaakt ervoor
.10 december 2011 om 17:08 #491311Mooi blokje ben je daar aan het creeren.

M&F mist nog in mijn collectie. 😀Maar een zelfgemaakt spruitstukje zal idd wel vet zijn op dit inlaatje, alleen de originele bocht heeft ook wel weer wat. 😛
Niet een idee om met dubbele carb te gaan rijden?
10 december 2011 om 17:36 #491315bedankt!
zelfgemaakt spruitstuk zou ook nog kunnen, maar origineel is origineel:D.
maar zoals ik al aangaf, ik kijk wel eerst wat dit doet.dubbel is ook nog een optie, had ik eigenlijk nog niet eens over nagedacht.
10 december 2011 om 20:00 #491318Zo, je laat er geen gras over groeien gelijk goed bezig gegaan met de opbouw van je blokje. Je zal zeker lekker verwarmd kunnen sleutelen?
Sowieso opmerkelijk dat het uitlaatkanaal in de cilinder van de Polini kleiner is dan de binnendiameter van de flens. Volgens mij is dit zelfs bij de 22mm flens het geval. Er zal hier zeker wat winst in prestaties gehaald gaan worden. Zeer benieuwd wat dit straks doet met de ingekorte Leo.
Wat eidos al schetste vergt de afstelling wel wat problemen met deze zij-inlaat. Zal erg nauw komen allemaal, succes hiermee.
10 december 2011 om 23:28 #491320Dat spruitstuk is echt wel goed zoals ie is

Martijn van heerde gierde het toen uit qua toeren op de meeting 2jaar terug en trok daarnaast ook zeer nice.
En z,on versmalling is ook niet altijd nadelig, een 28mm mikini valstroom carb versmalt bv ook van 28mm lucht kant naar 25mm spruitstuk kant.
Dus gaat zo ook echt wel lekker knallen
11 december 2011 om 00:23 #491321@maarten, ik ben inderdaad gelijk begonnen. heerlijk om op een werkbank te klussen.
het meeste ligt bij mijn moeder, daar lag ik dus altijd buiten op de grond:P.
maar in de garage bij mijn vader, heb ik de ruimte en is het inderdaad niet koud.ik denk ook zeker dat dit zorgt voor een goede flow zonder obstructie.
we wel zullen zien wat de leovince hiermee doet!
ik hoop alleen dat het afstellen me wat beter zal verlopen,
ik heb echt geen flauw idee hoe het moet met een phbg. gelukkig is er een how-to.@speedbuxy, eurocilindro zal hier inderdaad wel over hebben nagedacht.
dat spruipstuk zit er niet voor niets bij, mocht het niet bevallen is een home made spruitstuk natuurlijk de oplossing.11 december 2011 om 00:31 #491322Altijd goed een mooi en vooral verwarmt klushok.

Inderdaad hoeft een versmalling niet nadelig te zijn, maar de optie tot grotere carbs is wel een overbodige.
Dat Eurocilindro erover nagedacht heeft zal wel, maar vergeet niet dat ze meerdere spruitstukjes hebben gemaakt voor de M&F zij-inlaat. Gelukkig heb jij wel het in mijn ogen handigste spruitstuk erbij.Toevallig was ik een bewuste middag bij eidos tijdens het afstellen van zijn blokje, maar het meest vreemde was nog eigenlijk dat wat je ook aan de afstelling veranderde er niets tot weinig verschil was op te merken. Ik hoop voor je dat jij er meer geluk mee hebt.
14 december 2011 om 18:39 #491369perso update:
weer even een update, ik had nog wat voorvork onderdelen liggen dus heb ik die even klaar gemaakt om onder de citta te monteren:).
ze zijn toevallig zwart gecoat, mooie voorvork met rechte poten!

ook nog een jmpb bestelling die binnen 3 dagen binnen was:)
wat klein spul voor mijn voorraad en iets erg leuks, mijn 17.5mm PHBG carburateur!
jammer genoeg zijn het slechte kwaliteit foto’s.

het blok is nu echt compleet, staat supergaaf!

ik heb gelijk gekeken of het past in een achterbrug:

helemaal top! ik heb niet eens in de brug hoeven slijpen, maar nu staat hij wel op de achterste stand.
en dit is voor mij heel belangrijk, dat het achter de kap past.
als ik dit zo zie gaat dat zeker lukken!

alles heb ik dus in huis, maar ik ga er pas mee rijden als het mooi weer is.
aangezien het net winter is gaat dat nog wel even duren:|.laat maar horen wat je ervan vind!
18 december 2011 om 14:15 #491419perso update:
ik heb gisteren heel veel gedaan aan de citta, ik wilde eigenlijk alleen de voorvork vervangen maar uiteindelijk vrijwel alles gedaan:P.
ik heb niet zoveel foto’s, dat komt omdat ik zo lekker bezig was.
nadat ik alles had klaargelegd was ik gelijk begonnen.
ik had de citta vrijwel gestript en het blok + aandrijving gedemonteerd.

ik had ook gelijk de cdi schoongemaakt, echt fijn dat hij in het monoveer gat past.
het eurocilindro blokje, op de achtergrond het zeta blok:

deze had ik dus ook gelijk gemonteerd, maar wel met poelie. ik moet het blok wel inrijden.

daarna begon ik de voorvork te demonteren, ik had een andere voorvork liggen(zie paar posts hierboven) waarvan de poten zeker recht waren.
na demontage bleek inderdaad dat mijn oude poten niet 100%recht waren.
daarbij hadden de nieuwe verse keerringen en had ik ze nieuwe olie gegeven.
de citta stond er dus wel een beetje apart bij:P:

niet alles verliep vlekkeloos, aangezien ik weer 10 dingen was vergeten uiteraard:P en dus heen en weer moest.
maargoed uiteindelijk zat alles op zijn plaats en heb ik het zeta blok kunnen starten.
hij starte gelijk maar liep niet helemaal netjes stationair. er zat ook niet veel mengsmering in, na dit bijgevuld te hebben liep hij al vrij netjes staionair. nu is het nog even kijken naar de afstelling en volgens mij is mijn cdi niet helemaal goed.
de massa draad ligt ook een beetje bloot, deze zal ik binnenkort dus vervangen.
maar gelukkig was ik klaar en was de citta weer ready to go:):

laat maar horen wat je ervan vind:).
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.