Vespa-Ciao.NL
:: Lastpak’s Citta Project

Home Forums Perso’s Projecten Lastpak’s Citta Project

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 467)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lastpak
    Topic starter

perso update:

al weer even een tijdje stil geweest hier, maar bij deze weer een update:).
      inde tussentijd is er niet veel veranderd aan de citta.
      ik heb een nieuwe zadel veer gemonteerd en een binnenband vervangen(k*tklus).

er is wel weer wat leuks binnen gekomen!
      een heuse eurocilindro zij-inlaat!
      ik had eigenlijk altijd gezegd nooit met een grotere carb of zij-inlaat te rijden, maar dit is gewoon supervet!
      dit word echt een blokje voor de zomer waar ik ook mijn tijd voor ga nemen.
      foto’s:

dit is eigenlijk nog een vrij simpele zij-inlaat(is wel zeldaam),
      deze wil ik gaan gebruiken om te leren hoe het afstellen van een phbg carburateur is en hoe het is om met zoiets te rijden.
      een leuke ervaring gaat het zeker worden:), daarna heb ik zeker ooit nog een atg zij-inlaat in huis!

plannen voor dit blokje:
      eurocilindro zij-inlaat.
      17.5mm phbg carburateur.
      42mm polini alu met 26mm flens, bewerkt.
      ingekorte leo krul met 26mm flens.
      race krukas.
      uiteraard vario etc.

foto van de race krukas(deze zat bij wat onderdelen uit italië)

kortom een super blok!
      laat maar horen wat je ervan vind:)

-RobinvS-
      Bijdrager

Mooi man! Ben altijd nieuwsgierig hoe die zij-inlaatjes willen lopen!

Ex-Florian?

Lastpak
        Topic starter

ja zeker, deze was van florian!

het is gewoon een erg gave zij-inlaat, misschien eenvoudig maar dit gaat volgens mij behoorlijk hard:).
          hij is ook gewoon lekker nieuw.

Martino
          Moderator

Hij is dus naar jou gegaan. Mijn initialen staan er nog in. Dat blok heeft al meerdere malen een tripje Groningen-Heerenveen gehad. Toen ik hoorde dat Florian het blokje verkocht had. Vond ik dat wel zonde omdat hij nog nooit een km gelopen heeft en hij er altijd zo zuinig mee was. Gelukkig komt hij bij iemand terecht die er volgend jaar plezier aan kan beleven.

Denk er wel om dat hij bewerkt is voor een 42mm Pinasco. Ik weet niet welke cilinder je wilt gebruiken, maar wellicht zal je de kanalen nog wat moeten vergroten.

Lastpak
            Topic starter

bedankt maarten:)
              ik had vernomen dat jij inderdaad het setje bewerkt had.
              wat overigens erg netjes is gedaan.
              ik weet dat hij bewerkt is voor een 42 pinasco,
              deze cilinder heb ik in mijn bezit maar als je nog even in mijn post kijkt zie je wat voor blokje ik wil opbouwen.
              er komt een 42 alu op, de spoelers komen vrijwel 100% overeen, echter het gedeelte van de spoeler op het grote carter moet breder.
              aangezien het huidige grote carterdeel toch vervangen word maakt dat niks uit:).

om het nog maar even duidelijk te maken, de plannen voor het blokje:
              eurocilindro zij-inlaat.
              17.5mm phbg carburateur.
              42mm polini alu met 26mm flens, bewerkt.
              ingekorte leo krul met 26mm flens.
              race krukas.
              uiteraard vario etc.

misschien niet erg origineel wat betreft een 42 alu met grotere flens en ingekorte leo krul, maar wel supergaaf!

Martino
              Moderator

In dat geval zal ik het nog even nakijken. Volgens mij heeft de Polini wat grotere kanalen dan een Pinasco.

Een ander opmerkelijk puntje. De beoogde 26mm uitlaatflens van JMPB is volgens mij maar 25mm.

Lastpak
                Topic starter

de hoekjes waren ook ronder als de spoelpoorten in de polini zelf.
                  desondanks wel groot genoeg:).

ik zeg 26, maar hij is eigenlijk meer 25 zoals je aangeeft.
                  aangezien iedereen hem kent als een 26 flens noem ik hem ook maar zo, net zoals de 42 alu een polini evo zou zijn.

Waarom?

Kijk dat is een leuk blokje8) Het is misschien wel een redelijk eenvoudig zij inlaatje maar heeft net zulke lullige membraankleppen als de evo engine waar je ook met gemak 85km mee haald:thumb

aangezien het huidige grote carterdeel toch vervangen word

Als je met een 42mm cilinder wil gaan rijden zou ik persoonlijk voor cp carterdeel/ontsteking gaan, of je moet een elec pinasco wieltje hebben liggen.

Lastpak
                    Topic starter

bedankt max:).
                      leuk feitje van die evo, dat wist ik niet!
                      ik wilde toch een zij-inlaat zoals je wist, dit was een leuke vervanger aangezien jij gestopt was met de verkoop.

een elec pina wiel heb ik niet en wil ik ook liever niet, ik zie meer nadelen dan voordelen:(.
                      bovendien blijf ik bij elec ontsteking, puur voor het gemak.
                      vergis je ook niet in de 42 alu, jij weet zelf ook hoe hij rijd en die cilinder is behoorlijk pittig.
                      dus dan maar iets inleveren op de gasreactie, of een vliegwiel af laten draaien.

bastiaan
                      Bijdrager

ik zou ook voor vliegwiel afdraaien gaan kun je ook behoorlijk wat mee winnen.
                        Denk niet dat je 1 van de mensen wil zijn met een slechte ervaring wat betreft een pina wieltje!
                        mooi aanwinst trouwens zat ook te twijfelen om hem te halen toch niet gedaan toch behoorlijk duur.

Waarom?

Waarom toch altijd slechte praat over pina wieltjes, ben ik dan de enige optimist?:P Je moet idd net geluk hebben dat je één vind die niet trilt maar ik vind het heerlijk rijden:thumb Voor het gemak is elec ontsteking een uitkomst alleen scheelt cp zowat de helft aan gewicht en zal de polini 42 veel mooier oppaken:thumb

@Bastiaan,
                          Aan een elec vliegwiel valt weinig af te draaien en win je bijna niets.

Florian
                          Moderator

Hey Joost,

Mooi dat je er blij mee bent:thumb
                            Ik zou gewoon voor een origineel electronisch vliegwiel gaan, deze is dan misschien wat zwaarder en je levert wat in op je gasreactie maar je gaat vario rijden en dan is het al gelijk heel anders dan met poulie (Afgelopen jaar reed ik trouwens ook gewoon std elec met poulie)

Wel zal ik als ik jouw was voor de 42mm Pinasco gaan, hier zijn de spoelers immers voor bewerkt, en die van een 42mm Polini zijn echt een stuk forser.

@Maarten:

Ik moet zeggen toen de deal bijna rond was dat ik in eens erg aan het twijfelen was of ik hem nou wel echt wou verkopen, maar ik heb ook zoiets bij mijzelf ik ga er toch niks mee doen en het ligt hier maar. Dan heb ik liever dat iemand anders die er allemaal plannen mee heeft hem overneemt:)

Lastpak
                            Topic starter

@ waarom,ik krijg natuurlijk ook vooroordelen van de dingen die ik op het forum zie.
                              maar wat voor mij de doorslag gaf was dat het een zwakkere vonk genereert en zwakker licht.
                              het geeft dan wel een toffe gasreactie:)

@ florian, ik ben ook zeker blij. zeer toffe aanwinst dit.
                              blij dat ik hem van je heb overgenomen.
                              de plannen zijn al gemaakt:D de 42 alu kwam hier ook best goed op uit hoor.
                              bovendien wilde ik al langer met een grotere flens op de 42 alu met ingekorte leo.

edit: trouwens, wat glimt dat cartertje lekker:).

Waarom?

Zwak licht zal ik niet ontkennen en met zwakke vonk boekt het alsnog 104km:P Denk dat ik bij Pinasco moet gaan solliciteren want want blijf ze promoten:lol

Lastpak
                                Topic starter

Perso update:
                                  ik zal even mijn laatste aanwinsten laten zien!
                                  het zijn er niet te weinig:P.
                                  foto:

wat zie je?
                                  – een verfstripper.
                                  – oude boor van mijn pa.
                                  – een lagerstrekker set, ideaal!
                                  – een belgisch elec carter.
                                  – een leo krul met 2 dempers, ziet er gaaf uit. is voor mij zij-inlaat project.
                                  – een ninja usine met 2 dempers, leuke uitlaat en 1,5 maand gebruikt. zgan.
                                  – een jmpb bestelling met 2 semi slicks en een voorraad pakkingen, revisie spul en meer.

gereedschap:

leo twinner:

ninja usine met een dikke demper, zie het verschil:P:

de leo krul en ninja worden waarschijnlijk omgelast naar 26mm, voor mijn zij-inlaat project.
                                  laat maar horen wat je ervan vindt:).

EDIT: ik kon het niet laten, hierbij een pic hoe de ninja staat op de citta:

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 467)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.