- Dit onderwerp bevat 466 reacties, 78 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 10 maanden geleden door Lastpak.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 november 2011 om 10:15 #490760
bedankt portlock en speedbuxy:)
binnenkort ga ik eens langs een “u rijd” bord, eens kijken wat er uit komt.@speedbuxy, ja ik denk dat ik dat wel doe, mijn first post is behoorlijk lang inmiddels.
ik zal mijn updates vanaf nu dus ook in de nieuwe posts plaatsen
.
de setup is mijn eurocilindro blokje:
43 euro.
elec kick carters tuned.
brom kick krukas.
13/13 met malossi powerfilter.
gianelli mega.
vario malossi 100mm 1:10.5 vertanding.5 november 2011 om 14:11 #490804perso update:
hij stond al in het laatste aanwinst topic,
post uit italië:D, mijn allermooiste aanwinst tot nu toe!
een gloednieuwe eurocilindro in de doos!!=)=)

en deze spullen zaten er ook bij:D

heerlijk vers!:

lekker breed:).

team eurocilindro8)

zoals je begrijpt ben ik er ongeloofelijk blij mee:D.5 november 2011 om 14:28 #490805netjes hoor
Mooi kitje!5 november 2011 om 14:56 #490806Lastpak :
mijn allermooiste aanwinst tot nu toe!Geef die hyper dan maar aan mij als een nieuwe 43 eurokit daar nu al overheen gaat:pest:D
5 november 2011 om 15:04 #490807@citta 89, bedankt:)
@speedbuxy, haha, daar had ik nog niet over na gedacht. was een beetje overwelmd door de nieuwigheid:D.
maar ik kies toch voor de euro kit denk ik:D.
maar wat dacht je van de hyper op deze kit=).5 november 2011 om 15:13 #490808Lastpak :
maar wat dacht je van de hyper op deze kit=).Daar is maar 1 woord voor SEXY8)

Denk dat ze elkaar ook wel liggen qua prestaties
5 november 2011 om 16:46 #490812Hyper op de Euro, daar ga je een hoop plezier van krijgen. 😀
Euro is de koppelgerichte las ik, dan doet de hyper daar nog wel een stukje boven op. 🙂Mooi kitje!
5 november 2011 om 17:43 #490815@ speedbuxy en jarco, precies! ik denk dat dit zeker een geslaagd duo zal zijn;).
hier moet dus maar een mooi blokje voor worden opgebouwd:).gelijk maar even een perso update:
heb zojuist bij witte waas een van mijn vario achterkoppelingen op kunnen halen:).
echter had deze een mankement:

dus hij heeft er nieuwe busjes in geklonken en het gaat niet meer stuk:).

ik heb dus weer een goede achterkoppeling:), zoals je ziet is het schroefdraad als nieuw.
daarom wilde ik deze laten repareren.
morgen gaat hij waarschijnlijk erop met gele drukveer en blauwe trekveren.10 november 2011 om 16:50 #490936perso update:
weer even een update met wat leuke informatie.
ik heb de gerepareerde vario koppeling gemonteerd en de citta beter afgesteld qua overbrenging:).
trekt goed op, ik ben er tevreden over.
de koppeling:

daarbij ook weer een aanwinst ik heb een kick start krukas gekocht.
jullie begrijpen natuurlijk dat deze gebruikt gaat worden, ik ga een zeta blok opbouwen!
ik heb alles al liggen, op een keerring en pakkingset na.
de krukas is echt heel erg netjes! ik ben er blij mee.

ik hoop dat dit weekend het blok in elkaar zit:), waarschijnlijk gemonteerd en klaar voor gebruik.
dus jullie horen nog van mij!12 november 2011 om 16:23 #490888perso update:
ik heb vandaag mijn zeta blok opgebouwd!
de carters had ik al bewerkt en had er de onderdelen voor liggen:).
dus even bezig geweest en toen zaten de carters al op elkaar:

cilinder/zuiger montage:

wat mij opviel, de zuiger blokkeert de uitlaatpoort gewoon! dat is wel bekend bij deze cilinders.

maargoed dat mijn uitlaatpoort 19.19mm hoog is:).
en toen zat het in elkaar!

maar het ging niet allemaal goed:(, tijdens de montage van mijn krukaskeerring zat die er niet lekker in.
toen heb ik hem geprobeerd van positie te veranderen alleen is die uiteindelijk kapot gegaan:(.nu kan ik het blok dus niet monteren, maar ik had de koelkapjes ook niet bij me dus het maakt niet heel veel uit.
het blok ziet er wel gaaf uit, die brede koelribben op de cilinder vooral.12 november 2011 om 18:07 #490973
AnoniemIdd nette kickkrukas! Die Zeta is idd apart door die koelvinnen, ziet hij er toch weer heel anders uit. Bij de tapeinden lijkt het wel of daar in gezaagd/geslepen is ofzo, is dit origineel?
12 november 2011 om 18:24 #490974bedankt:), die koelvinnen zijn inderdaad erg gaaf.
goed gezien, er zijn inderdaad bij de tapeinden sleufjes aangebracht.
dit zou het kromtrekken/vervormen van de cilinder tegengaan en verbeterde koeling, als ik het me goed kan herinneren.12 november 2011 om 18:28 #490975
AnoniemZoiets staat mij idd ook bij, maar of het nou praktisch nut heeft vraag ik me af.
Je zou juist denken dat het juist het kromtrekken helpt, aangezien hij bij het aandraaien nu de neiging heeft om meer in de richting van de sleuf krom te trekken. Qua koeling zou ik alleen kunnen bedenken dat je misschien wat meer oppervlakte hebt. Minder materiaal maakt denk ik niet zoveel uit, zeker niet bij Alu, daar gaat stroomt de warmte altijd snel doorheen.
Succes d’r mee 😉
12 november 2011 om 18:53 #490976ik heb me net rot gezocht, maar kan het absoluut niet vinden:|.
maargoed, ik kom er vanzelf wel achter:lol.12 november 2011 om 19:27 #490977Die inkepingen worden idd gedaan om te zorgen dat de warmte afvoer op de plekken van de tapeindes sneller voordoet. In theorie zal een cilinder op de plekken waar de tapeindes lopen door de massa van het materiaal warmer worden dan andere delen rondom de cilinder. Deze ingreep is echter nog nooit bewezen. Je zal deze cilinder vast van een duitser hebben overgenomen. 😉
Volgens mij staat er over dit bovenstaand verhaal nog wel wat in de perso van speedbuxy met zijn oude 3 taps Simo cilinder. Mocht je zin hebben deze te doorspitten, dan heb je nog wat extra plaatjes en info hierover.
En mocht je echt heel diep op deze materie willen ingaan? Kan je volgens mij Piet30 wel eens aanschrijven.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.