Vespa-Ciao.NL
:: Lastpak’s Citta Project

Home Forums Perso’s Projecten Lastpak’s Citta Project

15 berichten aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 467)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Florian
    Moderator

Ik zou die stickers laten voor wat het is. Enkel een setje witte ”turbo” Gilera stickers op het framecover plaatsen (& een SI stuur). Wellicht ook nog een achterzitje monteren, lijkt nu wat kalig.

En dan even lekker de limbotoer rijden:thumb

johank
      Bijdrager

Super strake citta joost! En hoe gaat het met deze achterveren ?zijn ze niet super stug?omdat je er twee hebt en een scooter maar 1….

SpeedyVespa
        Donateur

Strakke citta Joost=)
          Alleen zou ik een origineel ingekort citta spatbord gebruiken, dat staat net iets strakker:thumb

Lastpak
          Topic starter

@florian, sticker ga ik toch op het zadel gedeelte van mijn frame plakken. si-stuurtje komt er sowieso op :).

@johank, na er vandaag op gereden te hebben bevallen ze mij goed! stug maar een veel betere rijhouding als de goedkope schokbrekers.

@speedyvespa, komt een nieuw aero spatbord op, die ook wat strakker op de band zal liggen. nu gebruik ik voor even mij oude kappen.

Perso update:

Vandaag dan eindelijk begonnen aan de eerste start + afstelling van de citta :)!
            Eerst nog even de naaf en voorvorkpoten van de juiste olie voorzien en alle kabels afgesteld.
            Toen was het tijd voor de eerste start nadat ik mengsmering in de tank had gegoten.

Ik heb de eerste start van het blok laten filmen, blok start snel en loopt regelmatig. slaat geen slagen over, echter draait het blok in deze video te hoog stationair. Dit was opgelost door de stationairschroef een slag uit te draaien.

Ik merk dat het blok erg veel power heeft! Mag ook wel met de onderdelen die erop zitten.
            Met het huidige filter kan ik niet echt goed afstellen, heb er voor de zekerheid een sproeier 90 in gedaan. Als ik alleen meer als halfgas geef merk ik dat het blok teveel lucht krijgt. Luchtschroef staat gewoon op 2,5 slag uit, gasclip op tweede stand van onder.

In de volgende video loopt het blok al wat beter, zie bijvoorbeeld het stationair draaien. Het blok trekt goed op en schiet gelijk in de toeren, de vario rollen heb ik verder niks mee gedaan. Ik heb er 6.6 gram variorollen in zitten.

De complete setup is als volgt:

Setup:
            – Eurocilindro ATG zij-inlaat carter met Malossi membraan set + geflowd spruitstuk.
            – Origineel Piaggio groot elec. carter, afgedicht
            – Eurocilindro ATG krukas pen 12
            – Eurocilindro 43mm cilinder met afschroefbare uitlaatflens
            – Simonini zuiger pen 12
            – 43mm DR hd cilinderkop + Champion bougie
            – Simonini Calibrata uitlaat
            – 19.5mm PHBG carburateur, 90 sproeier, luchtschroef 2,5 slag uit + Malossi E17 powerfilter(moet een luchtfilter met kap worden)

Overbrenging, vario:
            – Gereviseerde vario naaf
            – Originele variokoppeling met gevlakte segmenten en 90mm schijven
            – Gele Malossi drukveer + blauwe Polini trekveren
            – Malossi Si vaario snaar
            – Malossi voorvario + 6.6 gram rollen
            – Ivano koppelingsschaal
            – 1:10,5 vertanding(moet Malossi 1:9 vertanding worden)

DinoH
            Donateur

Netjes man :thumb

El Citta
              Donateur

Erg nette citta en zeer leuke setup ook :thumb Je hebt het allemaal met geduld en zorg in elkaar gezet dus daar zal je zeker lang plezier van gaan hebben!! Succes met het verder afstellen van dit beestje 😉

Florian
                Moderator

Heb je een vliegwiel van 5kg gemonteerd ofzo?:lol

Ik zou gele Malossi trekveren pakken als ik jou was. Ik denk dat deze net wat strakker zijn als de blauwe Polini’s.

Lastpak
                  Topic starter

@ciaoracing, thanks :).

@citta89, bedankt man :thumb. ik hoop ook dat ik er nu voor een lange tijd tegenaan kan :).
                    het afstellen vereist nog wat tijd, maar dat komt wel goed. jij hebt ook nog met een atg blok gereden, inclusief filter met kap. hoe ging dat qua afstellen? ik meen dat je daar ook een 43 euro op had zitten.

@florian, is dit een hint dat ik een pina vliegwiel moet halen:D ? ik geef niet gelijk vol gas in de filmpjes, zuiger is nog nieuw dus doe nog even rustig aan.
                    gele malossi trekveren heb ik niet, ik kijk nog even hoe deze blauwe polini het doen.

DarkMagician6
                    Bijdrager

Als ik dat eerste filmpje zo zie maakt hij wel HEEL erg veel compressie, of niet? 😀

Citta-ciao
                      Donateur

Lastpak, zeer mooie citta is het geworden! Zeker ook een set-up waar je trots op mag wezen!

El Citta
                        Donateur

Het afstellen van de Atg was bij mij niet makkelijker of moeilijker dan normaal. Ik had er een 47mm deps op zitten ( sproeier 98 ), maar dat is niet te vergelijken met jouw 43mm euro natuurlijk. Begin gewoon met een flink grote sproeier en ga dan afbouwen. Mijn ervaring met de atg was dat hij flink van toeren maken houdt, dan wil je hem niet te arm hebben staan. Met een beetje pielen en een paar testrondjes moet je het wel voor elkaar hebben :thumb

lightlord
                          Donateur

Eindelijk mag hij buiten spelen 😛

Nu komt toch wel het leukste het afstellen maar dat gaat je zeker lukken 😉

Have fun :thumb

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                            Lightlord's Dizzy/Gypsi

Lastpak
                            Topic starter

@darkmagician, dat ik hem even goed door de compressie heen moest duwen bij de eerste start had ik wel verwacht :D.

@citta-ciao, dankjewel :thumb, ik ben er zelf ook erg trots op. heb er veel tijd in gestoken.

@citta89, thanks voor je input :thumb. wordt ik ook weer wat wijzer van :). in de meivakantie ga ik er eens even goed mijn tijd voor nemen om het blok verder af te stellen.

@lightlord, haha, het buiten spelen wordt niet door alle buren als positief ervaren. heb al veel boze blikken gekregen, niet dat ik me daar druk om maak ofzo.

johank
                              Bijdrager

En hoe gaat het met de afstelling?

VespaAvanti
                                Donateur

Hij is netjes geworden!
                                  Wel nog even met de afstelling aan de slag!
                                  Ik zou de clip op de gasnaald op de 2de van boven zetten ipv 2de van onder.

15 berichten aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 467)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.