- Dit onderwerp bevat 466 reacties, 78 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 10 maanden geleden door Lastpak.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 april 2014 om 15:08 #491010
Tis altied moar eem!7 april 2014 om 15:16 #491011Ziet er goed uit Joost!
7 april 2014 om 17:10 #491002@citta-ciao, bedankt
. dat velglint is inderdaad even klooien, vooral bij een 12 inch wiel. de hoek voor het plaatsen van het velglint is vrij scherp. uiteraard komen er nog kappen op.@arvid, haha
.@ktmgek, bedankt leon
.update staat op de vorige pagina onderaan 🙂
7 april 2014 om 17:21 #490984Sja, Joost
Dat gaat er al op lijken, prachtig
Het wordt wel krap aan met de schokbrekers in het achteraanzicht, zie ik. Of lijkt dat maar zo?7 april 2014 om 17:36 #490795Joost is ook weer lekker bezig geweest het begint op een einde te lopen.
Dit word toch wel een van de mooiste citta die ik ken TOP 🙂Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi7 april 2014 om 18:12 #490761Mooi weekend aankomend om lekker met de afbouw van de Citta verder te gaan. Het leuke afstellen van het blok gaat dus dichterbij komen. We gaan vast ook wat mooie filmpjes zien?
7 april 2014 om 20:42 #488593@marco, bedankt man
. ik had nog geen spacers geplaatst op die foto, die heb ik er nu wel tussen zitten en het past allemaal prima :).@toon, dat is wel een erg mooi compliment, bedankt
.@martino, dat is inderdaad wel de bedoeling. afstellen zal zeker wat tijd vergen, maar dat wist ik van tevoren al. ik verwacht veel van dit blok en wil er ook de max uithalen. helaas zit ik nu nog met een 1:10,5 vertanding.
er is alleen op zich nog best wel wat te doen, er gaat nog wel even wat tijd in zitten.
wat betreft video’s, zonder twijfel kun je filmpjes verwachten
.7 april 2014 om 22:17 #488577Wordt echt een mooie Citta zo Joost!
Alleen ben ik niet kapot van de verhouding, ligt het aan mij of is de voorvork/stuur te hoog in vergelijking tot het zadel/achterkant van de Citta?
Sowieso ben ik geen fan van de originele Citta stuurtjes. Ik gebruik zelf altijd die van een SI. Deze zijn lager en breder, geeft net een wat robuustere uitstraling.
(PS: We gaan de Citta aanschouwen tijdens de limbotoer neem ik aan?:))
8 april 2014 om 07:20 #494349
Waarom?Ziet er weer goed uit
Omdat de foto van onder genomen is kan ik het niet goed zien maar zit jouw achterwiel exact in het midden? Mijn achterwiel staat duidelijk meer naar links omdat de koppeling anders tegen de achterbrug aan loopt.. Heb je hier een aanpassing gedaan of is mijn achterbrug gewoon zo krom:D
8 april 2014 om 11:00 #494354@florian, ik denk dat het aan de foto ligt. ik zie niets verkeerd hier.
grappig dat je dat zegt van het stuur. ik heb dit stuur nieuw bij jmpb gekocht en vind hem eigenlijk niet mooi. dit is een universeel stuur voorcamino/puch/citta etc. en hij is inderdaad erg hoog. een si stuur lijkt mij inderdaad een betere oplossing, daar ga ik dus even naar op zoek!
stiekem hoopte ik de citta voor de limbo tour gereed te hebben, ik ga mijn best ervoor doen.@waarom? bedankt man
. mijn achterwiel ziet er goed gecentreerd uit op het oog, ik heb verder gekeken of alles vrijloopt uiteraard, en dat is wel het geval. ook de koppeling gelukkig!
jij moet gewoon niet zo hard rijden ondanks je heftig verstevigde brug :D, blijkbaar trekt het toch krom :lol8 april 2014 om 12:39 #494309Ahh dat is het dus! Het oogt wat vreemd omdat het stuur erg hoog is.
Ik kan een SI stuur van harte aanraden
(Wil evt. wel een foto voor je maken zodat je kan zien hoe het eruit ziet?)EDIT:
[spoiler]

[/spoiler]8 april 2014 om 12:47 #494246hey bedankt man, nu kan ik inderdaad zien dat het si stuur lager is. dat ziet er stukken beter uit.
ga ik die maar eens even eentje scoren
.8 april 2014 om 12:50 #494247Dat is echt een hele mooie citta 🙂 Mooi dat er weer aparte kleurtjes gebruikt worden
Benieuwd naar het resultaat 8)14 april 2014 om 12:54 #494428perso update:
het weekend zit erop en ik ben non-stop bezig geweest. niks past, alles moet aangepast worden. leuk dat poedercoaten:con:lol.
maar het gaat natuurlijk wel ontzettend lang mee, vooral met deze dikke laag die er bij mij op zit.ik heb de citta compleet gemaakt nu, alles zit erop. ik heb eerst de uitlaatophanging verbeterd, bus op maat gemaakt en geplaatst tussen de gleuf en het montagepunt. de calibrata zit nu goed vast:

ik had ook een nieuw si zijstandaard, alleen was de montage hiervan lastig en heb ik hier een beugel voor gemaakt zodat het goed vast zit. beugel zit gemonteerd op een monoshock bevestigingspunt en om de ruimte te overbruggen zit er een bus tussen en moeren zodat het allemaal op zijn plaats blijft zitten. ik moest rekening houden met een stelbout voor de achterremkabel die ik daar altijd plaats, dus een gleuf in de bus gefreesd. de stelbout kan ik nu dus ook stellen, gelukkig:

vervolgens een zijkap aangepast voor de carb, dat was zo gebeurd. ik moet nog wel een ander filter halen, een filter met een kap eromheen. helaas vind ik nergens een oranje filter + kap. mocht je een filter in die kleur weten te vinden + kap, laat het even weten:

snaar geplaatst en schijven ontdaan van bramen, eens kijken hoe lang deze malossi snaar het volhoud:

simo sticker op de demper uiteraard:

toen schoot het aardig op en heb ik het plaatwerk kunnen monteren. ik weet het, ik moet een nieuwe kappenset halen. maar het budget is voor nu op. ik wil sowieso nog meer dingen vernieuwen. ik moet zeggen, ik vind het totaalplaatje zo, er super uitzien. de oranje accenten springen er goed uit en de eigenaardige muisgrijze/witte kleur past er goed bij, precies wat de bedoeling was:

komend weekend wordt het tijd voor een eerste start, en ga ik op mijn gemak afstellen. dat zal nog flink wat tijd kosten, verwacht ik.
14 april 2014 om 13:02 #494429Gaat er steeds beter uitzien. Op naar die eerste start. En je zal eigenlijk een Twinair filter moeten monteren past helemaal met jou thema.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.