Vespa-Ciao.NL
:: Lastpak’s Citta Project

Home Forums Perso’s Projecten Lastpak’s Citta Project

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 467)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

MarcoS
    Donateur

Nice, Joost :thumb

Ik heb via jouw info ook die schokbrekers gehaald en ik zie nu bij jouw dat ze erg mooi staan.

ktmgek
      Bijdrager

Ziet er goed uit joost
        Ook een mooie kleurencombinatie.

Wilk1985
        Moderator

Erg strak werk weer, die veren staan bij mij ook hoog op mijn verlanglijstje :).

DinoH
          Donateur

Overval jij banken ofzo 😛
            Echt zeer netjes, dit wordt zowieso 1 van de allermooiste citta’s!!:thumb

Lastpak
            Topic starter

iedereen, bedankt voor alle leuke reacties! :thumb.

@lennaert, ik denk dat de calibrata zich inderdaad wel thuis voelt op de atg setup.

@marco, mooi man! ik vind ze zelf ook erg mooi staan zo.

@wilk, ik raad ze zeker aan. vergeleken met de 20-25 euro schokbrekers op jmpb zijn deze een stuk stugger en zie je wel het kwaliteitsverschil

perso update:

Ook weer wat verder met de citta, ik heb vanmiddag mijn velglint geplaatst op de velgen.
              Wat een prielwerk, door de coating waren de velgen erg glad voor het velglint en is het vrij lastig erop te krijgen.
              Ook de 12 inch velgen maken de hoek waarin je moet draaien er lastig, je moet constant in de gaten houden of het goed gaat en je moet genoeg druk blijven zetten op het lint. Ik heb de velgen van tevoren goed vetvrij gemaakt. Eén voordeel va de coating was dat de letters op de rand van de velg wel goed bedekt waren door de coatlaag, en ik hierdoor zonder al teveel problemen velglint over kon plaatsen.

Hier een foto waar het contrast tussen de kleuren wel goed uitkomt, ik ben er erg tevreden over. De oranje accenten staan de citta erg goed naar mijn mening:

kv050
              Bijdrager

jezus… wat un mooi ding zeg:o.
                mijn complimenten! ziet er echt ziek uit zo die kleuren combi.

cris
                Donateur

Ziet er mooi uit Lastpak! :thumb

Spulleke!

wordt een mooi brommertje joost.

mike1979
                    Bijdrager

Ik hoop dat het je lukt om je banden zonder beschadigingen erop te krijgen, zou echt zonde zijn van het vele werk. Mooi project om te volgen dit :thumb

bram0vitz
                      Bijdrager

zoals ik al eerder heb gezecht, dit wordt een pareltje!

beetje prutsen hier en daar
                        Link naar Mijn collectie / Projecten.

lightlord
                        Donateur

Weer een mooie update joost het word echt een zeer strakke citta TOP 😉

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                          Lightlord's Dizzy/Gypsi

Lastpak
                          Topic starter

wat een mooie complimenten allemaal, bedankt iedereen :thumb.

heb vandaag weer wat werk gedaan maar niet echt update waardig, post het bij de volgende update wel.
                            stuur + inhoud geplaatst en gemonteerd, en een nette originele vooras geplaatst in het voorwiel.

ktmgek
                            Bijdrager

Mooie combinatie….:thumb
                              goede inspiratie voor mij om eens een keer een witte ciao met oranje accenten te bouwen:D:D:D

Lastpak
                              Topic starter

@ktmgek, lijkt me een goed idee ;).

Perso update:

de laatste tijd heb ik het erg druk en kan ik niet heel erg veel tijd besteden aan de citta, maar ik ben al wel wat opgeschoten. tevens wat nieuwe aanwinsten:

zeer gave custom stickers!

ook nog 2 complete originele elec blokjes, die niet bewerkt zijn of waaraan geprutst is, zodat ik dat wel kan doen :D.
                                gekocht voor 20 euro, mooie deal!

wat betreft de citta, ik heb nog een aantal dingen moeten doen voordat het een rollend frame zou worden.

om te beginnen, custom draaiwerk. onder andere voor de externe vering om de voorvorkpoten, hier moest ik ringen voor laten draaien zodat ze gecentreerd om de poten zitten. aanvankelijk had ik de originele bravo ringen hiervoor gekocht, alleen paste deze niet icm de ebr veren. gelukkig kon ik deze gebruiken om de juiste maten op te meten voor mijn ebr veren en heb ik dit door ktmgek laten draaien :thumb. het is erg goed gelukt en ben er erg blij mee.

zit helemaal goed :thumb:

een erg groot probleem wat aandacht vereiste was mijn achterwiel. de opstaande rand waar het driehoekslager op rust was door de vorige eigenaar afgedraaid, dat betekent dat mijn achterwiel speling zou hebben als ik het zou monteren. ook hier had ik de maten voor opgemeten om een ring te laten draaien om de speling op te vangen. vervolgens met ktmgek besproken wat zou werken om de speling weg te werken en uiteindelijk heeft ktmgek een aantal ringen voor me gedraaid en is het opgelost :thumb. hier kwam nog wel wat bij kijken en ik beschrijf het hier best simpel, maar echt makkelijk was dit niet.

maar uiteindelijk zat het achterwiel helemaal goed in positie:

toen dit klaar was, was het even wachten op mooi weer om de velgen van blanke lak te voorzien. dit beschermt het velglint.

de lak heb ik 2 dagen laten uitharden en heb hierna de banden om de velgen gelegd. ik heb dit met de hand gedaan, zonder bandenlichters. ik wilde de velgen absoluut niet beschadigen, dit is zonder problemen gelukt. als hulpmiddel had ik de randen van de banden ingesmeerd met groene zeep, dat werkt super.

hierna heb ik de velgen gemonteerd, en kon ik weer op mijn citta zitten:D. met de velgen eronder krijg je een goed beeld van het totaalplaatje, en ik ben echt ontzettend tevreden hoe het eruit ziet :):

ook nog even een mooi plaatje van de calibrata:

dit weekend heb ik weer eens genoeg tijd om te sleutelen, dat ga ik dus zeker doen:).

Citta-ciao
                                Donateur

Lastpak,

Dit ziet er super netjes uit man!:thumb.
                                  Ik heb laatst me autovelgen ook voorzien van rode velgen lint, maar het blijft inderdaad een gepriebel, en omdat soms het velgenlint niet super wilt hechten.

Voor de rest vroeg ik mij af, of er nog “Kapwerk” opkomt?

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 467)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.