Vespa-Ciao.NL
:: Lastpak’s Citta Project

Home Forums Perso’s Projecten Lastpak’s Citta Project

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 467)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bram0vitz
    Bijdrager

ziet er weer allemaal gelikt uit!

gaaf dat je nog originele nieuwe onderdelen kon vinden, weet je zeker dat het goede kwaliteit is!

beetje prutsen hier en daar
      Link naar Mijn collectie / Projecten.

Florian
      Moderator

Ziet er goed uit man, dit word een pareltje:thumb

SpeedyVespa
        Donateur

Florian :
          Ziet er goed uit man, dit word een pareltje:thumb

Dat is het al:thumb

r32
          Bijdrager

Super mooie citta,

Goed bezig

Lastpak
            Topic starter

wat een mooie reacties allemaal, bedankt iedereen!

@darkmagican, staat toch prima zo :D. ik heb er nog net geen aan de muur hangen :lol.

@raceciao, bedankt. dat heb ik al van meer mensen gehoord.

@marco, bedankt voor het compliment.

@bram, dankjewel, was inderdaad mooi om die onderdelen te vinden!

@florian, bedankt man :thumb.

@speedyvespa, bedankt.

@r32, bedankt.

speedbuxy
              Bijdrager

Altijd lekker verse coating en de combo ervan mag er zeker wezen:thumb
                Had dit zelf eigenlijks ook eens moeten ondernemen maar ben wat voor jaars lui:lol

Lennaert
                Sleutelbeheerder

Begint de goede kant op te gaan dus ;)!
                  Wel even een vraag heb jij nu originele voorvork buizen gepakt of aftermarket nieuw?
                  De aftermarket zijn namelijk echt minuscuul smaller dan de originele waardoor ongeacht hoe goed je de keerring plaatst er olie zal uit gaan lopen. Pak dus alvast een doek mee en rijd eerst even zonder vorkrubber dat je hier goed op kan letten.

Lastpak
                  Topic starter

@buxy, bedankt. Ik ben er ook zeer content mee :). er gaat wel ontzettend veel tijd inzitten zoals ik het nu doe.

@lennasert, bedankt. ik heb de buizen nieuw gekocht bij JMPB. aftermarket dus, ik wist niet dat hier een verschil in zat. de buizen gingen goed in de keerring en gaven mij niet de indruk dat dit problemen gingen opleveren. ik zal het in de gaten houden. de voorvorkrubbers laat ik nu even achterwege, zie mijn update:

Perso update:

Vandaag nog even mijn vario achternaaf in elkaar gezet en voorzien van nieuwe pakking etc.
                    De naaf is in nette staat en het ziet er verder allemaal goed uit, hier alles mooi schoon:

Ik heb hem deze keer ook gedicht met vloeibare pakking + normale pakking, hopelijk is het nu echt dicht en lekt het geen olie zoals je altijd wel ziet. Ik gebruik liever geen vloeibare pakking, maar eens even kijken hoe dit het uithoud.

Vandaag zat ik wat onderdelen te zoeken en kwam per ongeluk een set veren van een ebr voorvork tegen.
                    toen bedacht ik het volgende:

dat vind ik er zeer goed uit zien, en ook nog functioneel. Lijkt me een prima toevoeging! nu zag ik laatst iemand eenzelfde soort set van een si mix voorvork gebruiken, deze ebr veren passen dus ook. Ik zal ook rubber stofkappen aanschaffen die op de onderpoot rusten, dan drukken de veren niet op de keerringen.
                    Deze veren zal ik ook dezelfde kleur oranje laten coaten, dat zal er wel goed uitzien:).

lightlord
                    Donateur

Weer een mooie update Joost 😉

Het word populair die voorveren check mijn perso eens daar zie je ook dat ik de superbravo veren gebruik ..ik heb helaas geen foto met de originelen ringen gemonteerd scheelt veel met het klapperen van de veren tegen je voorpoten aan en het word een stuk stugger wat heerlijk rijd trouwens 😉

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                      Lightlord's Dizzy/Gypsi

Lastpak
                      Topic starter

bedankt toon :thumb.
                        grappig dat jij ook al een soort veren hebt, mooi dat het je bevalt! met hogere snelheden wil je geen zwakke voorvork hebben :).

SpeedyVespa
                        Donateur

Het ziet er erg mooi uit man, maar denk je niet als je die veringen oranje laat coaten het een beetje een kermis word?

Lastpak
                          Topic starter

SpeedyVespa :
                            Het ziet er erg mooi uit man, maar denk je niet als je die veringen oranje laat coaten het een beetje een kermis word?

thanks, maak me daar niet druk om. het chroom breekt nu het kleurschema een beetje, en flashy wordt hij toch wel.

Lastpak
                            Topic starter

perso update:

Ik heb weer wat aan mijn citta kunnen doen en wat onderdelen binnen gekregen.

De lagerschalen voor de voorvork heb ik nieuw kunnen kopen en vervangen + gesmeerd.

Tevens wat parts binnen, een nieuw si zijstandaard, wat klein spul voor montage en een nieuwe uitlaat.
                              De uitlaat is totaal geen originele keuze ondertussen, maar mistte nog wel in mijn uitlaten arsenaal.

Het is wel echt een grote uitlaat, zal ook wel flink opvallen waarschijnlijk. Vind het wel een erg gave pijp, ben benieuwd naar de prestaties! Ik heb de pijp gelijk passend gemaakt voor mijn si-brug:

Zo komen er langzaam maar zeker steeds vorderingen aan mijn citta, er gaat toch wel erg veel tijd in zitten. Ik probeer er in mijn vrije tijd in ieder geval veel aan te werken.

volgende stap is mijn velgen klaarmaken, dan is het een rollend frame:).

lightlord
                              Donateur

Het begint een steeds mooier geheel te worden joost TOPPIE 🙂

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                                Lightlord's Dizzy/Gypsi

Lennaert
                                Sleutelbeheerder

Wordt een mooi ding zo en de calibrata zal de atg ook niet vies vinden denk ik zo eens.

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 467)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.