- Dit onderwerp bevat 466 reacties, 78 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 10 maanden geleden door Lastpak.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 januari 2014 om 15:31 #493468
Kopje ziet er erg netjes uit. Het is net of je een klein squishbandje hebt zo. Kwam in de VS wel een kopje tegen, maar helaas ook alweer verkocht. Ze gaan daar weer onder een andere naam door over jatten gesproken. :con
Link Eurocilindro 43mm central sparkplug En we zijn natuurlijk het merk Sprocatti nog vergeten te vernoemen wanneer het om kopieren gaat.Als ik eens een scan van een Eurocilindro sticker moet door sturen geef je maar een gil.
12 januari 2014 om 16:37 #492736dat is inderdaad precies het kopje wat ik bedoel, die versie zou ik graag willen hebben.
bedankt voor het aanbod van de stickers, dat onthoud ik
. ikzelf heb 2 eurocilindro stickers, waarvan de volgende wel leuk zou zijn om na te maken in mijn kleurencombinatie en op het framecover te plaatsen:
tevens heb ik ook de lichtgroene sticker, dat is ook een mooie sticker.
12 januari 2014 om 17:16 #493046Hey leuke sticker laat je zien. Ik ken vooral de rechthoekige stickers welke er in verschillende kleuren gelukkig zijn.
Ik heb deze 2 liggen bijvoorbeeld.

Bij de cilinders zitten ze in Groen, Rood, Blauw, Geel, Oranje. Deze rood, chroom zat bij de ATG en had Lennaert volgens mij een blauw chroom erbij zitten?Dan zijn er ook nog stickers volgens het zelfde princiepe met verschillende kleurcombinaties. Voorbeeld;
12 januari 2014 om 18:00 #492518gave stickers
en bedankt voor de foto’s. die komen zeker nog van pas.
van de onderste foto heb ik een lichtgroene versie overigens.Perso update:
Vandaag nog even de tijd gehad om het kroonstuk en balhoofd te prepareren voor montage.
12 januari 2014 om 19:07 #493547Ik vond je citta er al nice uitzien, maar dit gaat zeker niet teleurstellen. Zeer mooie kleuren combinatie, en dat blokje zal zeker een plezier worden om op te bouwen + mee te touren.

Weer een mooie perso om te volgen. 😀
12 januari 2014 om 19:17 #440776
AnoniemEn ook hier weer m’n HMPE Stofringen gespot! Toppie!
mooie citta
12 januari 2014 om 20:56 #444812Echt prachtig werk dit, ik hou ook wel van een compleet merkenblokje, dit word een hele gave Citta!
Je perso is ook altijd leuk om te lezen dus ik kijk uit naar de volgende update.
13 januari 2014 om 18:14 #493099@flippo, bedankt voor de complimenten! er zullen nog genoeg mooie updates aankomen
.@tom, jazeker! waar ik nog steeds blij mee ben :).
@wilk, bedankt voor je reactie! mooi dat je ook de tekst leest en niet alleen naar de plaatjes kijkt
.13 januari 2014 om 20:51 #493602Complimenten voor de kleurencombinatie en de moeite die je in deze Citta steekt! Dit topic ga ik zeker goed in de gaten houden, ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Zoals Wilk zegt is het inderdaad ook een mooie perso die fijn te lezen is. 🙂
15 januari 2014 om 08:27 #438121
Waarom?Ik ben blij te zien dat het Atg blok in goede handen is:) Mooi dat je deze Euro 46 hebt gevonden, dat maakt het blokje helemaal af. Je gaat zeer netjes te werk en een leuk project om te volgen, m’n complimenten
15 januari 2014 om 18:02 #493567@ stan-qv95, bedankt voor de complimenten! je mag ervan uit gaan dat er nog vele updates komen
.@waarom?, bedankt man
. het heeft alleen erg lang geduurd allemaal, maar ik neem er ook mijn tijd voor. ik wil alles 100% hebben en dat gaat nou eenmaal niet zo snel. qua tijd heb ik het ook best druk maar ik vermaak me prima tijdens het sleutelen :). stay tuned 😀1 maart 2014 om 19:29 #493985Perso update:
Na een tijd lang ziek te zijn geweest en druk met mijn studie te zijn geweest heb iknu eindelijk weer de tijd om te sleutelen aan mijn citta:).
Ik heb dus ook niet stilgezeten en heb weer wat onderdelen moeten prepareren voor montage. Oftewel de dikke poedercoat laag weghalen waar nodig. Hier gaat toch wel erg veel tijd in zitten. Ik heb het balhoofdlagerset voor de citta in het frame geplaatst, aangezien de voorvork erin moet.
Ik heb de voorvork dus ook klaar, eerst moest ik nog de oude keerringen verwijderen uit de onderpoten. Dit is geen leuk klusje!
Het leek mij het slimste om met de dremel een gleuf te maken in stalen ring, om de ring vervolgens met een tang eruit te trekken. Dit lukte gelukkig wel:
Daarna heb ik alles klaar gelegd voor montage, ik maak hier tevens een how-to van.
ik heb de zwarte tussenstukken bij iemand gevonden, NOS. Er zat een sticker op van 9,50 gulden per stuk. Ik had er vijf voor € 5,- + 2 treeplankrubbers, altijd fijn om zoiets nieuw te vinden en niet duur:
De voorvorkkeerringen heb ik als volgt geplaatst, dit werkte super! Een stuk M6 schroefdraad, wat moeren en plaatringen en rustig aan draaien:

De keerringen zaten er dus goed in:

Vervolgens de rest gemonteerd en toen zaten de voorvorkpoten al in elkaar:

Ik heb nog wat meer foto’s gemaakt en zal nog een how-to schrijven hoe je dit aan moet pakken, voor de geïnteresseerde.
De citta staat er dus nu zo bij, al weer een stap verder:

Op bovenstaande foto kun je ook zien dat de custom framestickers erop zitten, ik vind ze er goed staan :).

De volgende stap is het voorwiel klaarmaken + remdeksel en de achternaaf reviseren. De achternaaf is al gedemonteerd en schoongemaakt.
Binnenkort dus weer een update :).
1 maart 2014 om 19:34 #493986Altijd leuk om te zien waar mensen hun brommers allemaal neer zetten als ze in elkaar gezet gaan worden. 😀
Als ik mijn brommer maar dan ook in de richting van de deur zou rijden word ik al op straat gezet.1 maart 2014 om 19:39 #493987Fresh! Bijna zonde om er straks mee te gaan rijden
1 maart 2014 om 20:43 #493988Lekker bezig, Joost.
Erg mooie combo, was eerlijk gezegd een beetje sceptisch, maar het wordt echt heel mooi!!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.