- Dit onderwerp bevat 466 reacties, 78 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 10 maanden geleden door Lastpak.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 januari 2014 om 20:22 #493102
Perso update:
Ik heb het erg druk gehad de laatste tijd(stage) maar er is ontzettend veel gebeurd aan de citta gelukkig!
allereerst, ik heb een cilinderkit erbij :). Ik wilde deze kit al erg lang en toen ik het vond op ebay heb ik het maar gelijk gekocht.
Ik heb het over de Eurocilindro 46mm met 28mm flens en bijhorende cilinderkop!
Zoals je ziet is de cilinder bewerkt en mee gereden, maar vind ik het geen ramp. Ik wilde de kit simpelweg erg graag.
De flens is wel erg groot, dat is nog eens wat anders als een 22mm flens:P.
Mijn simonini straight pijp heeft ook een 28mm aansluiting, lijkt me een prima combinatie.
De flinke uitlaatpoort:

Ook nog even een close-up van de mooi dichte verbrandingskamer van de cilinderkop:

De plannen voor deze kit zijn om het uiteindelijk op het ATG blok te monteren:).
Hetgeen waar ik nog het meest blij mee ben is dat mijn citta eindelijk terug is van de coater:D!
Ik sta er echt van te kijken hoe goed alles eruit ziet! De poedercoatlaag zit er goed op en de blanke lak heeft ook een mooi effect.
Na alles nagekeken te hebben of er op sommige plekken een poedercoatlaag zat wat er niet hoorde viel het redelijk mee.
Ik had er al rekening mee gehouden dat het ook komt op plaatsen waar je het niet hebben wilt, maar dit is zo weg met de dremel.Het grote nadeel is wel dat je marges en passingen etc krapper worden en de opbouw van mijn citta vergt wel geduld, maar ik wil dat de citta als nieuw wordt, en daarbij staat de coatlaag garant voor zijn duurzaamheid. Het hoort er dus bij.

Het licht-grijs is iets witter uitgevallen, maar ik vind het er zeer gaaf uit zien! Het is een beetje een aparte kleur, het ziet er elke keer weer iets anders uit als ik er naar kijk heb ik het idee. Dat zal wel door de lichtinval komen. De uiteindelijke kleuren zien er dus als volgt uit:

Na alle onderdelen deels geprepareerd te hebben voor montage kon ik aan de slag, waarbij ik al het een en het ander heb gedaan:

Het ATG blok erin krijgen was echt een rotklus, hierbij merkte ik dat het erg lastig is om onderdelen te monteren met kleine marges waar het geplaatst dient te worden. Maar het blok zit in de brug:

De inhoud van de brug is nu zo goed als af! Wat toch een groot deel van het werk is. Qua uitlaatkeuze ben ik gegaan voor de Proma Cannon rechtsom, wat ik een erg fijne uitlaat vind.
De setup is nu als volgt:
– Eurocilindro ATG carter op een groot gekotterd elec carterdeel met afgedichte inlaat(de set was voorheen van waarom?)
– Eurocilindro ATG krukas pen 12
– Elec ontsteking en ori vliegwiel
– Malossi Membraan set geflowd
– Malossi filter E17(moet vervangen worden voor een filter met een kapje, i.v.m. geforceerde rijwind)
– PHBG 19.5mm carburateur
– Eurocilindro 43mm met afneembare uitlaatflens
– DR 43mm cilinderkop
– Proma Cannon rechtsom
– Vario overbrenging, 90mm schijven ori koppeling, gele drukveer, 1:10.5 vertanding(moet 1:9 Malossi worden), Malossi voorvario en Malossi snaar
Hier verwacht ik erg veel van en hoop dat het een nette snelheid kan behalen. Het afstellen zal erg veel tijd kosten verwacht ik, maar hoop dat dit goed zal verlopen.
Ik heb ook dichte lagers in mijn voorwiel geplaatst, dat draait lekker soepel!

Ik ben zeer tevreden met mijn citta en vermaak me goed met de opbouw! ik kan niet wachten totdat ik ermee kan rijden:).
Alles dient als nieuw te zijn, er wordt dus niet bezuinigd op onderdelen etc. Dit zal ik uiteraard verder updaten tegen die tijd.11 januari 2014 om 20:29 #492732Lekker bezig dus dat zien we graag ;)!
Is de blanke lak laag wel benzine bestendig? Hier zit namelijk bij coating dé keerzijde als het misgaat gaat het daarmee goed mis.11 januari 2014 om 20:29 #492733Keurig netjes weer, Joost
11 januari 2014 om 20:35 #459397@lennaert, bedankt! jazeker, de coatlaag is benzine bestendig. ik wist van jouw negatieve ervaring hiermee en heb hier ook specifiek naar gevraagd.
@MarcoS, bedankt man!
11 januari 2014 om 20:37 #459872Wow! Me jalous=)
Denk dat dit wel eens een heel mooi brommertje kan worden. Hoop alleen dat je voor een compleet zwarte kappenset kiest;)
En een DR kopje op een all eurocilindro blokje is natuurlijk vloeken in de kerk:lol
11 januari 2014 om 20:44 #493549Bedankt Florian! vanzelfsprekend ga ik voor een zwarte kappenset, ik weet idd dat jij dat een must vind:lol.
Toen ik “DR cilinderkop” aan het typen was dacht ik precies hetzelfde, de verbrandingskamer van dat kopje ziet er op het oog wel goed uit. Maar zal inderdaad op zoek moeten gaan naar een Eurocilindro kopje. Ik hoop een Eurocilindro 42mm waaierkop(á la simonini 48mm kit) te kunnen vinden, maar dat zie je helaas nergens meer.11 januari 2014 om 20:48 #492803mooie kleurcombinatie!
11 januari 2014 om 21:06 #492804Ziet er gelikt uit.
12 januari 2014 om 02:01 #456113Joost is ook weer lekker bezig 😉
Mooie kleur combinatie en een super setupje weer 🙂
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi12 januari 2014 om 02:22 #456114Idd mooi kleurtje ook vooral dat lichtgrijs. Ik vind het juist heel erg mooi uitgevallen. Dit lijkt me mooier dan wanneer het donkerder zal zijn. Setup is ook om je vingers bij af te likken, maar dan ben ik het toch eens met Florian en je beschrijft het zelf ook al. Een Eurocilindro kopje?
Is een Eurocilindro LC setje of het dual sparkplug kopje van Eurocilindro misschien niet wat? Ja het zijn sier dingen, maar dan heb je een volledig merkenblokje. 😉
En ooh ja, er zijn ook nog Eurocilindro vario’s, maar dat is net als met je zoektocht naar een 42mm Simonini waaierkopje.:cry
Tip; zo te zien is het een beste laag poeder wat er op je delen is gekomen.(y) Wellicht moet je nog wat dingen eerst wat bijschuren voor montage. Zo zal je bijv. je stuur wat lastig vast kunnen krijgen omdat je stuurkapje op het kroonstuk niet dicht genoeg op elkaar zitten.
12 januari 2014 om 12:15 #460327Lekkere update, zo zie ik ze graag

Al is het wel een dure update denk ik:lol
Maar wel dubbel en dwars waard want je kan op de foto,s al goed zien dat de Citta er shiny bij staat8)
En tja merk blokje ik snap daar het nut niet zo van dus gewoon lekker gassen met die DR kop
Uitlaat is toch ook een Proma;)12 januari 2014 om 13:49 #493214bedankt rober, citta-ciao en toon
!@martino, ik heb wel een euro lc setje met een uitgedraaide kop naar 43mm, dat zou eventueel wel kunnen. dan heb ik helaas alleen geen centraal bougiegat meer. een 43mm model van mijn 46mm eurocilindrop kop is er natuurlijk ook nog, maar die vind je ook nooit.
de eurocilindro varios vind je inderdaad nooit en als je zo gaat denken zou ik eigenlijk ook een eurocilindro uitlaat moeten hebben. bijvoorbeeld het simonini racing model met de polini-look dmeper, simonini heeft uiteraard ook deze uitlaat nagemaakt en dus gejat van eurocilindro:lol.
zoals ik verder ook al aangaf in de update moet ik veel onderdelen bijschuren vanwege inderdaad de dikke laag poeder. het eerstvolgende wat ik zal doen is het kroonstuk en balhoofd, de voorvorkpoten passen er nu namelijk niet in :lol. gelukkig duurt het niet lang om het te verwijderen.
@buxy, bedankt
. het heeft wel wat gekost idd. maar de zoals je al aangeeft de foto’s maken het goed :D.12 januari 2014 om 13:52 #492444Ziet er allemaal zeer netjes uit. Vind het mooi om te zien als iemand zoveel aandacht in een brommertje steekt.

Een vraagje, waar heb je die dichte voorwiel lagers gehaald? 😀
12 januari 2014 om 15:02 #493480Uiteindelijk ook hier of daar nog een Eurocilindro stickertje en je bent helemaal klaar. 😉 Al nagedacht of er uiterlijk nog wat stickers of andere uiterlijke zaken aan te pas komen?
En hoewel de DR kopjes idd erg mooi eruit zien met goede verbrandingskamer, vraag ik mij af of het verschil met een ander kopjes zoals jou uitgedraaide Euro LC te merken valt. De praktijk blijkt vaak geen verschil te tonen. Over dat jatten van elkaars spullen. Dit zien we idd vaker vooral onder de merken Eurocilindro, Fabrizi, Simonini en Zirri. Afgelopen week was er nog zelfs een gietijzer 43mm Eurocilindro te koop wat gewoon een kopie van de DR evo leek. Dus wie weet kan het DR kopje ook als Eurocilindro door gaan. 😀
12 januari 2014 om 15:10 #493040@EJ, bedankt! voor de bus voor de voorwiel lagers moet je de draaibank-maniak ktmgek contacteren. alle credits voor hem dus!
@martino, dat zou goed kunnen. het is hoe dan ook de moeite waard om te proberen dus dat zal ik zeker gaan doen.
ziet er ook weer iets extremer uit, past wel bij de citta. hier een foto van de uitgedraaide verbrandingskamer:
stickers zullen er op komen, framestickers en velglint in ieder geval. een eurocilindro sticker is overigens helemaal geen gek idee! die kan ik wel laten maken.
verder blijft het leuk om te zien hoeveel de merken die je noemt dan wel niet van elkaar hebben gejat:lol.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.