Vespa-Ciao.NL
:: Lastpak’s Citta Project

Home Forums Perso’s Projecten Lastpak’s Citta Project

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 467)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Florian
    Moderator

Mooie originele kleurencombinatie, beter dat alles nu in gang is gezet;) Ben benieuwd naar het resultaat.

Alleen die stang blijf ik een doorn in het oog vinden.. Ik had minimaal de lasnaden nog een beetje bijgewerkt.

Lastpak
      Topic starter

bedankt man :thumb. de lasnaden op de stang heb ik ook bijgewerkt, maar heb niet teveel risico genomen, anders had ik een gat in mijn tank. heb het zo glad mogelijk proberen te maken, zodat het straks niet stoort nadat het gecoat is.

ik ga er voor de zekerheid nog eens naar kijken nadat het frame gelast is (bij de bus voor de achterbrug).

speedbuxy
        Bijdrager

Een mooie las naad hoeft ook niet lelijk te zijn.
          Maar ben benieuwd naar het eind resultaat want kan nu alleen zeggen”das grijzig”:lol

Dylan
          Donateur

Leuke kleuren combo. De Citta van adff (fedde) had ook deze kleuren combo voordat die hem opknapte 😉

Lastpak
            Topic starter

@dylan, denk je iets origineels gevonden te hebben:D. ach, er is altijd wel iemand die het eerder heeft bedacht.

Perso update:

Het frame en de achterbrug zijn terug van de lasser! het is erg netjes gelukt, geen bobbels of kromme lassen.
              ben er erg tevreden mee, dit zit goed vast :).

strakke lasjes rondom, precies wat ik wilde:

rond het mono-shock gat ook:

paar detail foto’s:

de bus bij het frame is ook netjes gelast:):

de proma cannon ook weer voorzien van zijn originele beugel, dat komt niet meer los.
              ik heb er 2, waarvan bij beide de beugel is afgebroken. hebben ze niet helemaal goed over nagedacht bij proma.

verder ben ik ook met de dremel los gegaan op de oude lasnaden op het frame. heb hier flink wat weg kunnen halen zodat het meer egaal overloopt. best wel risicovol, ik wilde geen gat in mijn tank. dit is allemaal goed verlopen.

nu zal het tenminste niet zo opvallen als het gepoedercoat is. de dikte van de poedercoatlaag zal er ook voor zorgen dat je het niet meer goed zult zien.

nou, weer progressie dus. de volgende stap is de kleuren per onderdeel opgeven, deze onderdelen naar de coater brengen en dan weer alles ophalen als het gecoat is. dan kan het opbouwen beginnen! kan niet wachten :).

speedbuxy
              Bijdrager

Das straks een oerdegelijke Citta:thumb
                Nu de looks nog en je hoeft jaren niet meer om te kijken naar je Citta.
                Kan je dan mooi met de motorische kant experimenteren:thumb

Lastpak
                Topic starter

jij snapt het :thumb.
                  motorisch zal er zeker flink wat geëxperimenteerd worden, heb er genoeg onderdelen voor en 2 verschillende achterbruggen.
                  1 voor kickstartblokken en 1 voor zij-inlaten :).

SpeedyVespa
                  Donateur

Beter man! lekker alles vers, kleuencombo staat me ook wel aan moet ik zeggen.
                    Enne, die kickstart brug, word dat gewoon een std getuned kickblokje met een 70 cc etc, erop?
                    Of ga je voor een kickstart speedengine?
                    Leuk project man! Ga zo door 🙂

Lastpak
                    Topic starter

inderdaad, alles wordt nieuw.
                      de kickstart brug krijgt geen vaste setup, ik heb 6-7 kickblokken en een berg cilinders en uitlaten die ik wil testen.

een kick speed engine heb ik overigens ook, alleen die zit nu onder mijn ciao met een polini kit racing en gianelli hyper racing. binnenkort maar eens een foto posten.

lightlord
                      Donateur

Joost dat gaat voorlopig niet meer los laten top gedaan 😉
                        poedercoaten die hap 🙂

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                        Lightlord's Dizzy/Gypsi

Anoniem

Kijk!, (ik ga niks af liggen zeiken),
                          het zijn GOEDE Tig lasjes, die laten sowiso nooit meer los, heb zelf goede ervaring met Tig gelast spul.
                          :thumb

alleen diegene die deze lasjes heeft gelegd, zal over 2-3 jaar perfect kunnen lassen, nu is de las op het oog nog wat ‘ruw’

Top! ga zo verder.!

Lastpak
                          Topic starter

ik snap je reactie tom, echter zat er nog wat straalzand tussen randjes etc, vandaar dat het er op sommige plekken wat ruw uitziet.

het frame en de achterbrug moet ik nog terug brengen naar de coater, ik werk echter full-time dus dat gaat nu even lastig.
                            maar dat komt wel goed! volgende week zorg ik ervoor dat het bij de coater ligt:).

Lastpak
                            Topic starter

Perso update:

De citta moet nog tuerg naar de coater, maar er is inmiddels wel wat aan de ciao gebeurt.

Ook nog een nieuwe aanwinst, ik heb een Zirri gp rechtsom! Erg gave uitlaat, valt me op dat de stinger behoorlijk dik is.
                              Deze pijp zal dus wel wat geluid maken:P. Dit is het eerste wat ik van Zirri heb.

Mijn ciao is inmiddels rijdend met een volledig polini blok:
                              – Polini kick speed enigine
                              – Polini kit racing
                              – Polini cilinderkop
                              – Polini top one

Dat blok rijdt prima! Gaat goed hard, enkel moet de voetpakking vervangen worden.
                              de ciao staat er wel mooi bij zo vind ik zelf:

ktmgek
                              Bijdrager

Ziet er gaaf Joost:thumb

lightlord
                                Donateur

Very nice joost

Die racer word een mooi aparaat en ook nog een kompleet polini systeen erop smullen 😉

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                                  Lightlord's Dizzy/Gypsi
                                15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 467)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.