- Dit onderwerp bevat 466 reacties, 78 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 10 maanden geleden door Lastpak.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 juli 2013 om 15:19 #492502
mooi gedaan, die koppeling! Doe het zelf ook altijd. met het motto, alle kleine beetjes helpen.
Bij mij heeft het vooral de vele trillingen op top aanzienlijk verminderd. Ergerde me er altijd rot aan. die ~3km/u die je er extra mee pakt is ook leuk!:)
alleen zou ik het nog een stapje verder doen:

op de 3 puntjes van de segmenthouder zie je zwarte stift zitten. ik zou dit gelijk vijlen met de segmenten. zodat de schijven nog ietsiepietsie verder kunnen zakken.
23 juli 2013 om 15:28 #492503Idd nog even de driehoekjes van de segmenthouder vijlen. Anders heeft het weinig nut gehad de segmenten te vijlen.
Zoals niek zegt is het vooral het trillen gonsen op top wat je zal verhelpen.Die uitlaat ziet er goed uit. Je lijkt Peter wel met dat polijsten. Je bent zo grondig te werk gegaan dat zelfs het Simonini logo op de demper al wat vervaagd.
Het kan aan mij liggen, maar hij laad niet altijd alle foto’s van deze pagina.
23 juli 2013 om 15:37 #492455@niek, goed om te horen dat je het dus wel merkt! over die hoekjes die jij bedoelt. die heb ik ook gevlakt, als je goed op de foto kijkt zie je het. grappig dat jij er ook nog een flink stuk van je segmenten af hebt gehaald, zat hier ook over na te denken.
edit: te snel gelezen, nu zie ik wat je met die driehoekjes bedoelt.
@martino, wat betreft uitlaten wil ik het inderdaad grondig aanpakken. dat simonini logo was al wat vervaagd voordat ik eraan begon, dat is wel minder. maar goed, hij glimt nu zo hard dat je daar niet meer naar kijkt, het lijkt eigenlijk wel chrome nu en de blanke lak zit er nog niet eens op.
over die foto’s, dat is wel apart. ik heb net nog wat aangepast, misschien dat je toen op mijn pagina aan het kijken was. de foto’s worden wel met een redelijke camera genomen en zullen dus meer laadtijd nodig hebben als telefoonfoto’s of iets dergelijks, dus je internetsnelheid kan hier natuurlijk ook een rol inspelen.23 juli 2013 om 15:48 #492504Joost die uitlaat is niet meer normaal
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi23 juli 2013 om 17:46 #467345woo die uitlaat is echt lekker geworden zeg! En dat na zo’n laag roest! Zo’n resultaat geeft wel eer aan je werk!
23 juli 2013 om 22:04 #492509De enige rede waarom ik dat stuk segment eraf heb gezaagd is omdat ik dan me koppeling niet uit mekaar hoef te halen als ik me trekveren moet vervangen. Segmenten zijn ook gelijk een klein stukkie lichter, dus minder sterke veren nodig
.5 augustus 2013 om 11:38 #492597Perso update:
omdat ik nog steeds niet verder kan met mijn citta(maar deze week waarschijnlijk wel verder kan), ben ik maar gaan sleutelen aan mijn ciao. ik wilde gewoon even lekker mijn hobby uitvoeren. dus heb ik de ciao rijklaar gemaakt, ik moet wel zeggen dat het makkelijk sleutelen is met een ciao, je kan overal goed bij, dat scheelt veel tijd.
setup voor de ciao:
eurocilindro “de hof”/simpele versie zij-inlaat + elec origineel groot carterdeel
17.5mm phbg carb met kelk
polini 42 alu met grote flens
nieuw 41 polini kopje
ninja usine met grote flens
poelie 70gaskabel en decompressie kabel moeten nog aangesloten worden en ik kwam erachter dat de veren van de voorremsegmenten zwaar uitgelubberd waren, dus ook maar nieuwe segmenten voor de voorrem halen.
de ciao staat er nu zo bij:

blokje:

ik ben er ook nog achtergekomen dat ik mijn simo pijp toch iets anders moet monteren, de knik in de voorbocht is anders als normaal, toen was het vrij duidelijk dat die pijp schuin gemonteerd wordt, en dat vind ik er heel erg gaaf eruit zien:D.

op de foto zie je dat de voorbocht nu in lijn is met de uitlaatflens, de ciao ziet er zo wel als een echte racer uit.
ik ben nu al helemaal benieuwd hoe het op mijn citta eruit zal zien.5 augustus 2013 om 21:17 #492605Ziet er zeer strak uit..gaan we er ook mee racen 😉
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi5 augustus 2013 om 22:06 #492595hey lastpak
ik kan alleen maar zeggen dat je er verdomd goed mee bezig bent
je citta is nice , maar die ciao .. ik neem me petje af voor je 😉
6 augustus 2013 om 11:05 #492615@toon, bedankt, dat is wel de bedoeling!
@twitch, bedankt man, altijd leuk om zulke reacties te lezen:).
21 augustus 2013 om 17:52 #462456perso update:
deze keer een update met veel aanwinsten en goed nieuws wat betreft de citta.
allereerst de aanwinsten, ik heb heel wat onderdelen gehaald om van mijn lijst af te strepen:).
ik heb eindelijk een zeer nette vario naaf kunnen vinden! hier was ik al lang naar op zoek en je ziet zelden een naaf in goede conditie. vaak zie je slijtagesporen, speling op de assen of aanloopsporen. echter is deze naaf in superstaat, je kan het eigenlijk al zien aan de remhevel, die is niet eens verroest terwijl dat vrijwel altijd is. de extra onderdelen die erbij zaten zijn mooi meegenomen.
de naaf zelf:

de tweede aanwinst is een ivano koppelingshuis, black edition. aangezien ik met een atg blok ga rijden leek me dit geen overbodige luxe
. ik heb overigens deze schaal gewogen, dat kwam op 624 gram uit zonder de 2 segmenten. een originele schaal komt op 630 tot en met 640 uit met segmenten, heb er meerdere gewogen. dus zwaarder is de black edition schaal niet tot nauwelijks!
ook heb ik nog een superkoopje gedaan, een proma cannon dx(rechtsom) voor 30 euro:). de originele laklaaag zit er nog strak op, de uitlaat heeft amper gereden, waarschijnlijk omdat de ophangbeugel achter is afgebroken. gelukkig zit die er nog wel bij en wordt dat geen probleem om te lassen, waar ik zo nog op terug kom.

de lakstaat:

als laatste mijn bestelling bij jmpb, waar zowel voorraad aan revisiespullen bij zitten als het laatste wat ik nodig heb om de citta als nieuw op te bouwen. ik heb aan alles gedacht, alles wordt vervangen! elke bout en moer:).

wat betreft de citta, ik heb eindelijk een geschikte lasser gevonden die het frame en de achterbug onder handen gaat nemen, evenals de uitlaat. ik heb al contact gehad met de man en ik kan binnenkort gewoon langskomen, erg fijn is dat aangezien ik erg lang heb gezocht naar een lasser! hopelijk dus snel weer een update.
21 augustus 2013 om 18:24 #466989Lekker aanwinsten weer
21 augustus 2013 om 18:31 #460087Zeker leuke aanwinsten,ga zo door!
21 augustus 2013 om 21:05 #453718Leuke aanwinsten vooral die Cannon;)
Ben blij dat ik de Black Ivano clutch niet heb gekocht, hij is dus helemaal niet lichter dan de normale. Kan aan de foto liggen maar ”black” vind ik hem niet echt..
21 augustus 2013 om 21:16 #454541Joost is ook weer lekker aan het shoppen geweest.
Mooie aanwinsten btw 😉Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.