- Dit onderwerp bevat 466 reacties, 78 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 10 maanden geleden door Lastpak.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 juni 2013 om 08:51 #492348
98 vind ik wel behoorlijk hoog. Ik heb zelf een 88 in mijn carb zitten mijn de linkersetup. Ook zonder luchtfilter!
Wanneer je met een kelk gaat rijden zou ik wel een stukje panty eromheen spannen om zo toch insecten/zand etc. tegen te houden. Aangezien de carburateur straks ook naar voren wijst vliegt alles er straks zo.28 juni 2013 om 10:16 #492329@buxy, mooi! dan blijven die clipjes er gewoon in zitten. en ja, een filter zal wel moeten zoals ik al een post boven je aangaf.
@florian, is ook hoog, maar met mijn 42 alu en andere euro zij-inlaat zat ik ook al in de 90(zonder filter met kelk). en ik gaf ook inderdaad aan dat die carb naar voren staat en er dus van alles in kan vliegen. het malossi filter op de foto ga ik dus maar monteren.
28 juni 2013 om 13:37 #492350Mooi blokje zo
Met het filter op de foto ga je hem hoogst waarschijnlijk ook niet lekker afgesteld krijgen. Doordat het filter naar voren staat heb je namelijk niet alleen meer risico op vuil maar zodra je harder gaat rijden krijg je ook nog eens veel meer lucht binnengeduwd. Als ik jou was zou ik een filter met filterkap kopen! Sproeier 98 is wel aardig groot ja, daar reed ik mee met de 47 deps op de ATG. Die staan bekend om hun zuipgedrag dus denk ook dat je flink lager uit gaat komen. Maargoed, dat afstellen zal je vast lukken
Succes verder met de opbouw van de citta!28 juni 2013 om 15:00 #492351citta89 :
Doordat het filter naar voren staat heb je namelijk niet alleen meer risico op vuil maar zodra je harder gaat rijden krijg je ook nog eens veel meer lucht binnengeduwd.je hebt helemaal gelijk! totaal niet bij stilgestaan. bedankt voor de tip
.
ik heb ook zeker zin om hem af te bouwen, volgende stap wordt de simo straight opknappen en de onderdelen wegbrengen om te laten lassen. dan een week vakantie om daarna vervolgens alles zo snel mogelijk te laten stralen en coaten.28 juni 2013 om 15:24 #492352Mooi spulletje weer, man

Mag ik vragen waar je zo’n flensadapter vandaan haalt?28 juni 2013 om 17:51 #492353
Anoniemdie pistoncipjes G vorm, heb ik hier in doosje liggen. 50 stuks gekocht toen.
heb er helaas in 6 maanden al ±20 gebruikt hahaha28 juni 2013 om 20:22 #492354@marcos, bedankt man:). flensadapters moet ik nog laten draaien! maar dat zal vast wel te regelen zijn via het forum. ik ga ktmgek hiervoor benaderen, eerst even de maten regelen.
@tom, zo, beter man. waar kan ik zo’n doos halen? :lol. je hebt ze overigens in 2 diktes en de dikkere versie past niet helemaal goed in de gleuf. moet ze eigenlijk in pen 10 en 12 hebben.
edit: top man! was er al heel lang naar op zoek:).
29 juni 2013 om 11:59 #492355
AnoniemMARTENS MX-SERVICE Asten.
motorcross zaak, even bellen en dan kan je ze bestellen, 😉 top zaak4 juli 2013 om 13:45 #492385perso update:
vandaag zijn mijn schokbrekers binnen gekomen, ik was op zoek naar een set die niet snel slap wordt en niet snel beschadigen. na wat rondzoeken op diverse webshops kwam ik yss schokbrekers voor een peugeot speefight tegen, en deze zouden prima moeten passen. zelfs de busjes werden in diverse maten bijgeleverd, dus maar besteld. ik ga ervan uit dat deze schokbrekers een behoorlijke vooruitgang zijn ten opzichte van die 20-25 euro schokbrekers.

ze zien er ook erg gaaf uit, 260mm lang. had normaal 280 maar wil de citta liever wat lager.
vandaag ga ik ook een begin maken aan het opknappen van de simo uitlaat.edit:
nou de simo pijp ziet er een stuk beter uit, ik heb hem nu helemaal kaal geschuurd en nog extra opgeschuurd met zeer fijne schuurmatjes. een flinke vooruitgang als je zag hoe de pijp er eerst uit zag:
en dit is de huidige staat:

de uitlaat is nu nog wat dof, maar ik moet hem nog polijsten. de demper laat ik wel zo, dat ziet er straks weer goed uit denk ik.
4 juli 2013 om 17:01 #487964heej lastpak,
ik heb zelf ook laatst die yss veren gekocht is echt een aanrader veel beter dan de normale !!
Gr Robbert
4 juli 2013 om 17:16 #492390Wow die uitlaat ziet er weer strak uit dat had ik niet verwacht dat dat onder die roest laag zat ..Toppie joost 🙂
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi4 juli 2013 om 17:41 #492391Het uitlaatje gaat de goede kant op. Dit doe je overigens wel erg snel. Het is vast een goede work-out geweest.
Hopelijk maakt deze Simodemper nog niet zoveel lawaai en hoef je de demperwol niet te vervangen.4 juli 2013 om 20:19 #492401@robbert, dat is goed om te horen:). ook erg fijn dat er een stelsleutel bij geleverd werd.
@lightlord, niet verkeerd hé! ik stond er ook wel van te kijken. het uitlaatje is minstens 25 jaar oud schat ik, ben er dus wel blij mee dat ik hem nog netjes kan maken.
@martino, ik heb er de juiste middelen voor, dus dat scheelt wel. ik verwacht dat deze pijp nog redelijk/prima zal zijn qua lawaai. de originele lak laag zat er namelijk nog wel gewoon op(en flink wat roest), ik denk dat er dus niet heel veel me gereden is. heeft waarschijnlijk lang in een schuur gelegen vermoed ik.
overigens nog een erg leuke ontdekking gedaan, de uitlaat monteer je ter hoogte van het onderste schokbrekerpunt(ipv horizontaal) lijkt het. de aansluiting staat namelijk in een andere hoek als normaal. ik heb dit al eens gezien op ccc, en dat vind ik wel erg gaaf
.5 juli 2013 om 10:31 #492404Hij ziet er weer als nieuw uit

De vorige eigenaar had hem op een versterkte achterbrug, deze heb ik overgenomen, vandaar dat ik het weet 😉23 juli 2013 om 15:02 #456174Perso update:
met dit mooie weer heb ik lekker kunnen sleutelen:), en heb dus een aantal dingen gedaan die nog op het lijstje stonden.
allereerst heb ik een nieuw setje onderpoten gekocht, die van mij waren niet meer bruikbaar.
ook heb ik een zgan vario koppeling samengesteld. ik had nog een aantal gloednieuwe segmenthouders liggen en wilde er 1 gebruiken voor mijn nieuwe setup. hier heb ik de lagers van een andere koppeling in gemonteerd met nieuw vet:

ook wilde ik de segmenten vlakken, zodat de schijven nog dieper kunnen. hopelijk pak ik hier wat snelheid mee.

toen dat af was heb ik de rest gemonteerd, blauwe trekveren en voor een gele drukveer gekozen. eens kijken hoe dat zal rijden.

overigens heb ik ook nog 90mm schijven, hier zal ik ook redelijk wat snelheid winst mee behalen.
deze koppeling heeft nul speling op de bronzen bus, waar ik blij mee ben
. als laatste heb ik mijn simo straight gepolijst:D, ik heb hem 4x overnieuw geschuurd en 2 x gepolijst omdat ik er niet tevreden over was. maar nu ziet die pijp er top uit
.

er heeft flink wat tijd in gezeten maar het was de moeite zeker waard, ik kan niet wachten om hem gemonteerd onder mijn citta te zien=).
helaas is er nog geen vordering met het coaten, ik heb nog steeds geen lasser gevonden of ze zijn op vakantie. hopelijk is dit bij de volgende update al gebeurd.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.