- Dit onderwerp bevat 466 reacties, 78 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 10 maanden geleden door Lastpak.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 juni 2013 om 23:02 #456260
Nou ben ik niet van de afdeling stevige achterbruggen:D
Maar ik zou die scherpe haakse hoek afronden, dat maakt voor de lokale spanningsconcentratie, en de hierdoor mogelijke initiatie van een vermoeingsscheur heel veel uit.20 juni 2013 om 23:48 #456261daar zat ik ook mee, en heb dat zo gedaan zodat het membraanhuis nergens tegen aan kan komen.
maar misschien iets te enthousiast geweest, zal het inderdaad afronden.iemand verder nog tips om de brug door te lassen?
veel meer als de voorste ophangpuntdelen kan ik niet bedenken, misschien nog wat bij het monoshock gedeelte.21 juni 2013 om 01:57 #492284Dat wordt een leuk blokje inderdaad
Wat betreft het doorlassen: sowieso je ophangpunten voor, maar pak ook het bakje in het midden mee (vooral bovenop kun je nog mooi wat winst behalen), en vergeet je ophangpunten achter niet! Verder raad ik je aan de bus onder je frame (voor de schommelas) ook aan beide kanten mee te nemen. Die heeft het bij Banaan12 een keer begeven!! Sindsdien las ik die zelf ook nog even netjes af. Leuk projectje in ieder geval. Benieuwd naar het frisse eindresultaat 😉
Banaan12 was niet enige hoor.. Helaas is mijn frame ook gescheurd geweest (één dag voor de sluis tot strand tour)
21 juni 2013 om 17:34 #469300
AnoniemLastpak :
daar zat ik ook mee, en heb dat zo gedaan zodat het membraanhuis nergens tegen aan kan komen.
maar misschien iets te enthousiast geweest, zal het inderdaad afronden.iemand verder nog tips om de brug door te lassen?
veel meer als de voorste ophangpuntdelen kan ik niet bedenken, misschien nog wat bij het monoshock gedeelte.Zal als ik je mag aanraden, iemand zoeken die fijn kan TIG lassen,
heb zelf met regelmaat opleggers voor APK, als ik daar roestschade moet repareren, wordt je gewoon moedeloos met MIG/MAG.
zelfs op laagste stand, wil hij er maar al te graag doorheen.
21 juni 2013 om 18:24 #492103Tom96 :
Lastpak :
daar zat ik ook mee, en heb dat zo gedaan zodat het membraanhuis nergens tegen aan kan komen.
veel meer als de voorste ophangpuntdelen kan ik niet bedenken, misschien nog wat bij het monoshock gedeelte.Zal als ik je mag aanraden, iemand zoeken die fijn kan TIG lassen,
heb zelf met regelmaat opleggers voor APK, als ik daar roestschade moet repareren, wordt je gewoon moedeloos met MIG/MAG.
zelfs op laagste stand, wil hij er maar al te graag doorheen.
mig/mag moet gewoon kunnen, waarschijnlijk is jou lasapparaat gewoon te sterk op de laagste stand.
een gemiddeld lasapparaat moet het gewoon aankunnen zonder erdoorheen te gaan.ik ben trouwens wel erg benieuwd wat voor veren dat je gaat monteren
21 juni 2013 om 19:46 #492290super dat iedereen gelijk tips geeft, waardeer het zeer
.@citta 89, bedankt man. bij het monoshock gedeelte bedoel je zeker puntlasjes op de naad?
ophangpunten achter is ook een goed idee, thanks.@tom, ken jij toevallig geen goede lasser?
@niemand, schokbrekers ga ik binnenkort bestellen. ik kan je zeggen dat deze tenminste kwaliteit zijn, ipv die 25 euro schokbrekers.
22 juni 2013 om 08:52 #492292
Waarom?Lekker bezig weer
. Het doorlassen van de achterbrug en frame zou ik ook zeker doen. Wel zie ik dat je nog een stuk moet weghalen van de achterbrug want zo past er natuurlijk geen carb op;) En als je dan toch gaat lassen wil ik je ook aanraden om boven op de brug een verbinding te maken bij het achterwiel, zie mijn perso… Dit geeft veel extra stevigheid in de bochten en een degelijk gevoel. Ook is het misschien handig om bij de coater even na te vragen of deze ook benzine bestendig is. Niet alle lakken kunnen hier namelijk tegen, zo heeft m’n broer namelijk een behoorlijke pisvlek langs de tank en daar word je dus niet vrolijk van.. Ben benieuwd naar het resultaat
22 juni 2013 om 09:10 #492291shit, ik dacht dat die carb er zo op zou passen. zal het nog even nakijken, thanks.
hoe heb jij dat gedaan? ik wil overigens ook met mijn kap rijden, ik dacht dat jij je kap daarvoor iets had aangepast, op welke wijze?
ik had je perso al even doorgekeken, geen slecht plan alleen ik kan hier nergens metaal kopen. maar ik vind wel iets.
dat doorlassen voor de bus van de schommelas, dat zijn enkele lassen aan weerskanten neem ik aan.benzine bestendig heb ik uiteraard naar gevraagd, het zou behoorlijk zonde zijn als dat niet zo zou zijn.
ik heb ook al een deel van de onderdelen bestelt bij jmpb, gewoon wat klein spul maar wel alles nieuw uiteraard.
het is de bedoeling dat ik de citta als nieuw opbouw.heb het even gecontroleerd wat betreft de carb, valt toch vies tegen:D.

ik ga nu maar dus even weer in mijn brug hakken, die carb zal passen!
heel veel hoeft er niet af, dat scheelt weer. ik hoop wel dat ik met mijn kap kan blijven rijden, dat vind ik toch wel erg belangrijk.
22 juni 2013 om 16:38 #459389perso update:
nou het carburateur probleem is verholpen en de hoekjes zijn mooi rond gemaakt!
zoals je kan zien op de foto’s van mijn vorige post moest er toch nog wat uit de brug, dit heb ik mooi met mijn slijptol en dremel aangepakt.
dit was de eerste poging om het spruitstuk vrij te maken:

maar dan zit je nog met de vlotterbak:|

toen maar weer afgetekend wat eraf moest en weer aan de slag gegaan, even later zat het er alweer op en toen geprobeerd de carburateur te monteren en dat ging prima
.

ik heb er simpelweg een halve cirkel uitgehaald, en afgewerkt met de dremel.
ben blij dat dit ook opgelost is:).23 juni 2013 om 20:20 #492307Looks clean
23 juni 2013 om 20:43 #492308
AnoniemLastpak :
super dat iedereen gelijk tips geeft, waardeer het zeer
.@citta 89, bedankt man. bij het monoshock gedeelte bedoel je zeker puntlasjes op de naad?
ophangpunten achter is ook een goed idee, thanks.@tom, ken jij toevallig geen goede lasser?
@niemand, schokbrekers ga ik binnenkort bestellen. ik kan je zeggen dat deze tenminste kwaliteit zijn, ipv die 25 euro schokbrekers.
Neem maar even contact op via PM. ken zeker wel een goede lasser.
27 juni 2013 om 19:05 #464829perso update:
vandaag alvast begonnen het atg blok compleet te maken, er moest nog een cilinder op.
ik wist alleen echt niet waarvoor ik zou gaan, ik wilde iets betrouwbaars en kwalitatief sterk maar wel met flink wat power. eigenlijk wilde ik mijn nieuwe 46.5mm malossi monteren, maar een spoeler valt buiten het pakkingsvlak:|. en de uitlaatpoort moet daar nog eerst van worden verbreed en verhoogd, die is namelijk vrij beperkt.toen dacht ik aan de 43 eurocilindro met afschroefbare flens, en daar passen bovengenoemde eigenschappen natuurlijk goed bij. ik heb ook meerdere malen gelezen dat een eurocilindro pas echt tot leven komt op een zij-inlaat, dit wil ik wel eens ervaren. ik ben er namelijk al erg tevreden over tot nu toe. ik had ook nog een nieuwe simonini zuiger liggen met de juiste maat en pen 12 dus dat kwam zeer goed uit.
het pretpakket:

zuiger gemonteerd:

heeft iemand ervaring met de zuigerclipjes op de foto? ik gebruik eigenlijk enkel de G vorm clipjes maar krijg deze nergens meer gevonden. deze clipjes zaten in de verpakking van de zuiger en zagen er wel solide uit, hopelijk zijn ze dat ook.
maar goed, pakking op maat geknipt en de rest is vanzelfsprekend. het blokje zat in elkaar(de ontsteking moet ik nog van een ander blok afhalen):

ik denk dat dit blok icm een gianelli hyper racing of simo straight(met flensadapter) en vario, dit zal met 90mm schijven + malossi voorvario en malossivertanding zijn, aardig van zijn plek zal komen. ik kan niet wachten totdat ik het blok kan horen=).
27 juni 2013 om 21:16 #492203Vind het een prachtig blok maar nu zie ik dat je stel schroeven verkeerd zitten bij mijn carbu met zij inlaat is het ook maar de mijne wijst de andere kant op wel kut dat het zo ver is anders hadden we misschien kunnen ruilen
Aan welke sproeier maat zat je te denken ?
27 juni 2013 om 23:14 #492339stelschroeven maak ik me niet druk om, een carb is zo gedomteerd en ruilen zal ik niet doen. dit is een gloednieuwe 19.5 phbg.
ik ga zonder filter rijden, maar wel met een kelk. dus dat wordt een behoorlijk hoge sproeiermaat. ik denk dat ik begin met een 98, dat zal dus flink wat verbruiken. als dat echt absurd veel zuipt zal ik wel met een filter rijden.
het nadeel van een atg blok is dat de carb naar voren staat gericht en zal dus sneller meer vuil binnen kunnen krijgen. eigenlijk zal ik wel met een filter moeten rijden.28 juni 2013 om 00:26 #492344Das een lekker blokje en setup

Die pistol clipjes is niks mis mee ik gebruik die ook altijd want andere soorten zijn eigenlijks niet meer te krijgen.
Verder zou ik wel een filter erop zetten anders is het vragen om problemen, want denk bv alleen al aan berm begroeiing waar je op smalle fiets paadjes dan vlak langs rijd te lucht zuigen. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.