- Dit onderwerp bevat 466 reacties, 78 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 10 maanden geleden door Lastpak.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 maart 2011 om 18:36 #485245
vandaag heb ik weerflink gesleuteld:)
ik heb ophang-beugels gemaakt voor mijn radiateur en mijn pinasco blok eronder uit gehaald.
ik heb uit een plaatje aluminium beugels nagemaakt van de orginele.
ik heb hem kunnen maken dat ik mijn kabelgootje kan behouden en dat hij stevig vast zit:).
foto:

mijn pinasco blokje was ook echt aan revisie toe,
hij lekte af en toe wat en ik was bang dat ik een dikke slotspeling zou hebben.
na een tijdje stond mijn citta er zo bij:P:

ik heb uiteraard alles even schoongemaakt en mijn proma gun zag er ook nog goed uit:)

hier ligt het blokje gedeeltelijk uit elkaar:

toen ik de cilinder eraf haalde werd mijn vermoeden bevestigd, ik had een flinke slotspeling.
zuiger is best wel zwart:

cilinder is nog top:

maargoed ik heb het niet gemeten maar het was ongeveer 1.5 of 2 mm:P duidelijk aan vervanging toe.
dit blokje ga ik binnenkort ook reviseren zodat ik een back up blok heb, dat is wel zo fijn.
morgen ga ik het eurocilindro blok eronder hangen en hopelijk zijn eerste start geven:).zoals gezegd ben ik vandaag begonnen met mijn blok eronder te hangen.
ik moest eerst nog de ontsteking en vliegwiel monteren, dat zit nu allemaal goed op zijn plek:).
toen was mijn blokje helemaal compleet(hier zit het vliegwielkapje er nog niet op):

toen heb ik gelijk het blok eronder gemonteerd:

toen ik mijn carburateur wilde monteren kreeg ik deze echt niet over mijn inlaat geschoven:|
ik heb ongeveer 10 carburateurs liggen en alleen een 12/10 paste erop.
maar ik wil natuurlijk met een 13/13 rijden, dus ik heb meerdere busjes geprobeerd(die in je carb zitten en die je over de inlaat schuift) maar eindelijk na een flinke tijd kreeg ik de 13/13 er goed en normaal op.
toen heb ik verder wat onderdelen aangesloten en was ik vrijwel klaar:

alleen toen kwam ik tot de conclusie dat mijn custom ophanging neit echt bruikbaar is:|.
de schroefjes met de ophoogbusjes zijn niet aan te draaien want de radiateur zit dan in de weg.
foto:

close-up:

mijn volgende plan voor de ophanging is de plaatjes omdraaienen en plaatjes alu maken om de orginele kabelgoot-schroefdraad gaatjes te gebruiken en dan eindelijk monteren:).
ik vind het erg jammer want ik wilde het eigenlijk afhebben.
het enige wat ik nu nog hoef te doen:
radiateur ophanging fabriceren.
radiateur monteren.
koelvloeistof erin gieten.
verse mengsmering in de tank gieten.
uitlaat monteren.
kappen monteren.
kickstart pedalen monteren.
zoals je ziet, vrij kleine dingen.
morgen hopelijk een lopend blokje:)ik heb net nog even zitten nadenken over de ophanging voor de radiateur.
ik ben tot de conclusie gekomen dat het wel werkt:P.
toen ik lekker bezig was, ben ik helemaal vergeten eerst de beugels te monteren en dan pas de radiateur.
foutje van mijn kant, maargoed ik was bezig en dan vergeet je wel eens wat.
morgen dus gewoon alles monteren:).26 maart 2011 om 18:36 #485246vandaag heb ik de laatste dingen afgehandeld.
nadat ik alles had gemonteerd kon ik echt niet wachten om hem voor de eerste keer te starten:D.
ik heb nu de gianelli excell gemonteerd, dit komt omdat ik de cannon nog niet in de lak heb gezet.
daarbij wordt de gianelli toch geglaspareld dus het maakt niet heel veel uit.
hier is alles gemonteerd(ook met nieuwe schokbrekers):

gianelli excell staat hem echt goed:):

hier met de kappen erop:

en natuurlijk een filmpje van het lopende blokje!
eerste keer kicken moest de carb nog vollopen en bij de tweede keer ging hij gelijk aan:).
ik ben zeer tevreden met het resultaat, het blokje loopt ook erg mooi stationair.
op het filmpje lijkt hij erg hoog stationair te lopen, maar dat komt door mijn telefoon.
filmpje:
lekker fel met veel power, precies wat ik wilde hebben.
top heb ik nog niet gemeten maar ik ga eerst even rustig (in)rijden.
nu ga ik 10 dagen naar lloret de mar en daarna de puntjes op de i!.ik ben inmiddels terug van een ontzettend leuke vakantie:).
gelijk weer naar de citta gekeken en ben weer begonnen met sleutelen.
ik begon met mijn lekkende LC kop,
ik wilde de deksel ervan demonteren en er een nieuwe pakking voor maken en monteren.
dit verliep minder goed als gedacht jammer genoeg:(.
hij lekte omdat sommige imbusboutjes niet goed aangedraaid konden worden,
oftwel het schroefdraad is op sommige plaatsen niet meet fris:(:(.
ik weet nog niet hoe ik het op ga lossen, mischien een helicol of nieuw schroefdraad tappen.
ik kan ook vloeibaar schroefdraad pakking materiaal gebruiken, ik denk dat ik daar maar mee begin.
erg jammer dus, maargoed ik wilde een rij-klare citta hebben dus heb ik een 43mm dr HD kopje gemonteerd.
het kopje is nieuw dus ziet er wel goed uit.
ik had alles gemonteerd en het blokje liep weer perfect:).
ik heb gelijk 10 km gereden en rijd nog even rustig, maar hij loopt ongeloofelijk hard!!.
dat was echt top, hij loopt echt perfect:D.
ik zal nog een filmpje maken en een foto hoe het ernu bij staat:).
kortom een minder leuke en leuke update.
nu hoeven er nog wat kleine dingen gemonteerd te worden en de lc kop repareren.goed nieuws, de lc kop wordt opgetapt en er wordt wat dikker pakkingmateriaal tussen gezet:).
het viel allemaal wel mee uiteindelijk, maar binnenkort komt de waterkoeling set er weer op.
hier ook nog een filmpje van mijn blok in actie:
zoals je ziet loopt het blok erg hard, maar ook soepel en erg goed.
ik ben erg tevreden.
ik heb ook nog 3 uitlaatjes in de hittebestendige blanke lak gezet:).

ik heb dus genoeg keus, mocht ik een ander uitlaatje willen proberen:).26 maart 2011 om 18:36 #485247ik had dus mijn uitlaten gelakt, dus kon ik testen:).
ik heb nu gekozen voor de gianelli fire, qua looks ga ik erop achteruit maar de prestaties zijn erg goed en beter:).
pijpje staat hem goed:):

echter toen ik bezig was realiseerde ik me dat de fire echt een vario uitlaat is.
hij kan met poelie onderin echt een dood punt hebben waar je niet doorheen trekt.
mijn blok trok het wel maar toen ik bezig was dacht ik bijmezelf, waarom monteer ik mijn vario niet:D.
ik heb inmiddels meer als 50 km ingereden dus ik vond het tijd voor de vario!
hier ben ik bezig met het monteren van mijn vario:

en hier zit hij er weer op:D:

vario rijdt echt heerlijk, hij trekt nu lekker auto-wheely’s!:).
de fire presteerde ook erg lekker icm vario.
filmpje:
erg gaaf dus:).
ik heb ook gelijk maar even een nieuwe koplampspoiler en het aero voorspatbord gemonteerd.
er zit wit racegaas verwerkt in de kappen.

mijn watergekoeling is inmiddels gerepareerd en klaar voor actie.
dus binnenkort weer de lc erop:).aangezien ik een bon had gekregen voor zonder licht rijden ben ik eindelijk maar eens begonnen aan een nieuwe kabelboom te maken.
dit was hoog nodig, ik had eerst een stuk of 20 draden als kabelboom ofzo:P.
maargoed, materiaal gehaald en een krimpkous en het zat al vrij snel in elkaar.
weerstand ertussen en nu nog testen of die genoeg voltage wegneemt zodat mijn lampjes niet onploffen.
ik heb ook een nieuw achterspatbord + kentekenhouder gemonteerd en nieuwe remgrepen:).
het zijn de buzetti remhendels:

zien er erg strak uit:).
morgen ga ik denk ik beginnen met de lc weer te monteren:).
ik heb ook nog heel wat geld uitgegeven aan onderdelen:D, binnenkort zien jullie wat het is :D.vandaag even wat onderhoud gedaan aan de citta, alles netjes schoongemaakt en een nieuwe malossi voorvario gemonteerd.
waarom? omdat ik een extra set heb gekocht. hier was wel wat aan defect maar ik heb dan tenminste wat reserve onderdelen.
foto:

multivar is echt in nieuwstaat:

ook wilde ik jullie graag laten zien hoe mijn voorbocht van mijn fire is verkleurt, dat ziet er zo vet uit!

ik heb ook een decompressie haakje voor de waterkoeling gemaakt, zodat morgen de waterkoeling erop kan.
dus morgen eindelijk mijn waterkoeling erop:).zoals gezegd heb ik vandaag de waterkoeling set gemonteerd!
tijdens het demonteren van de kop zag de cilinder er nog goed uit:).
en hier werd ik ook wel vrolijk van, heerlijk kleurtje:):

hier ben ik bezig met monteren:

alles verliep soepel en nadat de koelvloeistof erin zat was ik klaar.
eindresultaat:

het totaalplaatje:D:

nu zit er eindelijk alle onderdelen op mijn citta die hem uniek maken!
ik ben erg tevreden, wat vinden jullie ervan?26 maart 2011 om 18:36 #485248vandaag was er een heel groot pakket bezorgt, uit Italië!
dit was het grootste deel van de onderdelen die nog binnen moesten komen,
nu kan ik het eindelijk vertellen:).
het zijn 2 gloednieuwe uitlaten! en niet de minste.
een Gianelli mega en een Gianelli Hyper!!:D:D

gruwelijke uitlaten, ik ben er onwijs blij mee!

de hyper is ook zo vet! echt een gruwelijke pijp, daarbij is hij ook nog eens super zeldzaam:D.
ik weet alleen nog niet of ik die lelijke sticker er nou wel of niet moet afhalen:P:

en dan nu mijn collectie, het zijn er inmiddels best wel wat en vrij speciale en zeldzame pijpjes!

Special update:
een nieuwe dag dus een nieuwe aanwinst:P
vandaag is mijn pakketje binnen gekomen, met daarin een chrome achterdrager en een wit harleyrekje:).
ik heb die harley rekjes altijd vet gevonden op een citta, dus ik wilde er ook een.

maarja, bij mij zit natuurlijk die stang tussen mijn frame:P dat wordt even creatief knutselen:

ik denk dat ik de 4 middenstukjes doorslijp en dan met zwart rubber tussen de geslepen stukjes bevestig.
ook gelijk het achterrekje gemonteerd:

deze moet nog wit gespoten worden.nou, ik heb dit weekend onwijs veel gesleuteld!
ik heb van alles gedaan maar ik zal beginnen bij het begin:P.
ik wilde graag een ander uitlaatje proberen, aangezien ik er toch genoeg had.
toen ik lekker bezig was had ik gelijk een nieuwe 13/13 gekocht, mijn oude was goed gaar.

en de uitlaat die ik gemonteerd heb, wat is dit nou voor een pijp?:

ooh het is een hyper racing:P:D

niet normaal wat een pijp, hij staat zo bruut onder een citta!
echter startte de citta niet meer goed? hij kreeg niet genoeg benzine:S.
ik kon me niet voorstellen dat ik groter zou moeten gaan dan sproeier 70, toch maar een 72 gemonteerd en liep al beter.
maar toen mijn bougie eruit gedraaid, compleet wit?! ik snapte er helemaal niks van.
de bougie was gewoon korrelig wit. maar een grotere sproeiermaat kan echt niet met mijn setup, dat geloofde ik niet.
uiteindelijk vanalles geprobeerd en ik zag een plofje tussen mijn cilinderkop en cilinder komen, lekke koppaking uiteraard!
nieuwe ertussen gezet en gestart hij liep weer redelijk lekker maar nog niet 100%.
toen werd ik echt gek:P, ik dacht alle oplossingen geprobeerd te hebben maar toen ik er mee op wilde houden en mijn citta in de schuur zette hoorde ik een heel klein beetje benzine klotsen in mijn tank, K*T bijna geen benzine meer:9:9.
gelukkig het probleem gevonden! maar kon er uiteindelijk wel om lachen.
de volgende dag dus de citta afgemaakt en nog wat extra dingen, zoals het harley rekje erop gezet.
maar dat moest eerst even over nagedacht worden, uiteindelijk toch maar de slijptol erin gezet:

en toen zag mijn citta, naar eigen zeggen, toch wel erg gaaf uit!

ik heb gelijk zitten blazen, alleen onderweg scheurde een stukje koelslang bij mijn radiateur:(.
na even flink gevloekt te hebben rustig naar huis gebromt. toen maar weer met een hd kop erop.
de waterkoeling ga ik nu eerst helemaal in orde maken, ik wil hem laten vlakken en even nieuwe koelslangen ipv de oude tweedehandse.
kortom, een heel druk weekend maar met leuke resultaten, echter moet ik wel mijn vario beter afstellen.
het blokje heeft echt een gele drukveer, trekveren en andere rolletjes nodig.
de hyper racing is trouwens een onwijs goede pijp! hij trekt onderin hard op en trekt hem fel door naar de top en blijft maar gaan, niet normaal. geeft ook een heerlijk geluid! daarbij zijn de looks waanzinnig:).
ik moet alleen wel oppassen met bochten naar rechts:P.26 maart 2011 om 18:36 #485249het is al even stil geweest, maar bij deze weer een special update:).
in de tussentijd heb ik weer wat onderdelen verzameld.
op marktplaats wat onderdelen opgekocht, waaronder een vrijwel gloednieuwe si brug:) en cp blok met originele ontsteking, veel beter(is te koop, stuur maar een pm bij interesse).
foto:

ook heb ik een losse 42 polini alu cilinder gekocht, jammer genoeg met vastloper schade.
ik ben momenteel aan het praten met de verkoper maar we komen er denk ik wel uit.omdat de winter aardig dichtbij komt heb ik de hyper even gedemonteerd, ik ga echt niet in de pekel rijden met die pijp.
dus even een andere gemonteerd:) het werd de proma cannon rechtsom versie:

erg gave pijp, hij heeft ook een lekker geluid. wordt vaak beschreven als wat blikkerig.
foto:

nou dat was van korte duur:(.
het achterste ophangpunt van de cannon is afgebroken:nooo:.
gelukkig geen gat in de uitlaat! blijkbaar was het een zwakke las, gelukkig eenvoudig te repareren.
foto:

geen grote schade dus, maar wel even vervelend, gelukkig ken ik een lasser.maar je kan niet zonder uitlaat rijden, dus heb ik een andere gemonteerd!
het werd de gianelli mega:D, staat de citta zeker goed:

gave pijp, kijk ook hoe hij links omhoog loopt:

en vervolgens verder doorloopt:):

ik ben er zeker tevreden over, moet hem nog wel even uitgebreid testen.ik heb een nieuwe cilinder gekocht:).
het is een zeta alu 43mm! best wel zeldzame cilinder die bovendien behoorlijk hard gaat.
de uitlaatpoort is 19.19mm hoog! de cilinder is ook bewerkt.

maar hij was toch niet zo mooi als dat ik dacht:(:

ook een van de zuigerveren was gebroken tijdens transport, het zat dus niet echt mee.
gelukkig is de verkoper met een passende oplossing gekomen:).
ik ga met deze kit icm een dr evo zuiger rijden. de slotjes komen perfect uit en de voeding door de zuiger is ook goed:).
enkel 2 poorten in de zuiger hoeven verbreed te worden, wat eigenlijk nog niet hoeft.
ik heb de plekjes in de cilinder al netjes eruit geschuurd, zuiger gaat er smooth doorheen. zoals het hoort.inmiddels heb ik ook al een leuke cilinder verzameling:)(niet alles staat op de foto):

maar wat ook top is, ik heb mijn lc kop af laten vlakken en uit laten draaien naar 43mm:).
lekker vers pakkingsvlak en mooi opmaat voor 43mm!

ik heb ook een kick elec cartersetje bewerkt, ik heb de begrenzing in de voet eruit gewerkt en de spoelpoorten en boosters bijgewerkt.
ze zijn nog niet helemaal klaar voor de zeta alu, ik had geen materiaal meer:P.

ik heb even een video gemaakt van mijn citta!
ik had even zin om lekker vol gas te rijden:).
laat maar horen wat je ervan vind:)!
26 maart 2011 om 19:12 #469772Ik hoop dat het blokje nog een beetje gaat lopen, aangezien dat inlaatvlakje erg krap aan is. Beetje jammer trouwens van die stang op je frame. Verder wat die Gianelli uitlaat ongelofelijk prachtig geworden!! ga zo door!
26 maart 2011 om 23:24 #469777inlaat is volgens mij ook een beetje krap, maar dat is toch maar een cp carter.
ik rijd liever elec en bovendien ik heb nog genoeg losse cartersets liggen dus dat moet wel goed komen.
ik vind de stang hem niet misstaan en bovendien functioneel, ieder zijn mening.
ik ben ook blij met het resultaat van mijn gianelli:)27 maart 2011 om 15:41 #485254ik vind die stang ook wel wat.
best vet staat heten vooral meer tankinhoud:D
28 maart 2011 om 00:12 #485269Die uitlaat is echt super geworden!!

Zou je misschien kunnen laten weten welke “roze polijstpasta” er gebruikt is? En welke commandant?
Ik wil namelijk zien of ik ook zo’n geweldig resultaat kan behalen met mijn uitlaat!28 maart 2011 om 06:13 #485270Alweer iemand die een beetje in de buurt woont haha!
Het word een unieke citta met die stang zo.
28 maart 2011 om 08:13 #485272bedankt iedereen voor de positieve reactie’s:)
@helios ik heb de orginele commandant gebruikt van valma bv, website is http://www.commandant.nl
de roze polijstpasta is speciale proffesionele pasta voor aluminium en sommige metalen ondergronden.
dit is bijvoorbeeld hier te verkrijgen:
http://www.polijstwinkel.nl/?mid=producten&product_id=475&categorie=Polijstpasta&naam=Pasta_roze8 mei 2011 om 21:45 #486457leuk project,heel wat overeenkomsten met mijn cittatje.
de alsil quich heb ik er ook onder,vroeger ook altijd veel mee gereden,en bevalt best,komt lekker geluidje uit!
als je hem ooit wegdoet,let me know 😉ik heb de mijne verlast,zal van de week ff wat fotos ervan in mn perso zetten.
heb hem nog niet kunnen testen,omdat (as u know) mn achterkoppeling niet goed is.ciao,sebas.
8 mei 2011 om 22:02 #486458Zeer leuk spul allemaal! Die gun is helaas een poulie uitlaat. Met de vario rijdt ie minder leuk (heb ik vaker gehoord, zelf nog niet meegemaatk :lol)
9 mei 2011 om 09:55 #486461bedankt beide:)
@ sebastard, ik wil eerst het uitlaatje testen. daarna gaat hij zeer waarschijnlijk de verkoop in.
ik laat het je wel weten;)
@jayL, ik rijd momenteel ook met poulie:P. ik ben net zoals velen op zoek naar een achterkoppeling.
de gun heeft wel een gelijkmatige opbouw, heb ik ondervonden. hij blijft maar gaan:).9 mei 2011 om 18:52 #486468Wat grappig die heb ik paar weekjes terug nog op het hockeyveld zien staan bij een uit wedstrijd. Proma gun zat er toen onder :P! Stond ook nog een andere originele citta toen.
Natuurlijk heeft ons team dat van jullie wel afgedroogd 😀
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.