Vespa-Ciao.NL
:: Lastpak’s Citta Project

Home Forums Perso’s Projecten Lastpak’s Citta Project

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 467)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lastpak
    Topic starter

Perso update:

zo, even samenvatten wat er de laatste tijd gebeurt is.
      ik heb minder aan de citta kunnen doen als ik wilde, maar hij is inmiddels compleet gedemonteerd.
      lagerschalen etc zijn er allemaal af, ik ben alleen nog even in mijn voorraad op zoek naar nette voorvork onderdelen. maar dat komt wel goed.

ik heb ook eindelijk weer een werkbank waar ik aan kan sleutelen en daar ben ik erg blij mee!
      verder heb ik ook al mijn gereedschap en een partij onderdelen in geruimd, want dat werd ook tijd.

zo staat de citta er nu dus bij, op mijn nieuwe werbank:

ik heb de lasnaden op mijn frame ook bijgewerkt, zodat die minder opvallen als ze gecoat zijn.
      ook bij het zadel heb ik het wat netter gemaakt:

ook weer een mooi koopje gedaan. een top one, elec blok met ontsteking, zgan 38,4 dr, polini kop, kickstart carter en nog wat spullen voor 40 euro. dat zie je hier verspreid liggen over deze foto(ik heb mijn kasten een beetje als display in gebruik momenteel:P):

ook ben ik bezig met een cartersetje netjes op te schuren, wat al vrij aardig gelukt is:

de komende weken zal ik flink wat tijd besteden aan mijn studie, maar daarna ga ik lekker verder met de citta:).

Lastpak
      Topic starter

perso update:

nog even een hele mooie aanwinst binnen gekregen, een simonini straight!
        wat een pijp zeg! 30mm aansluiting dacht ik, zal het nog even nameten.
        echt een flinke expansiepijp, opknappen en voor mijn nieuwe setup gebruiken:D!

hansieb
        Moderator

Dat is inderdaad een beste pijp! Het ciaotje is trouwens wel een mooi dingkie 😉

Lastpak
          Topic starter

tijdens het uitpakken stond ik er ook best van te kijken, op een si brug zal hij denk ik niet te ver uitsteken.
            ik ben ook nog zeer tevreden met mijn ciao! ik wil er van de zomer toch eens mee de weg op:).

SpeedyVespa
            Donateur

ziet er nice uit man 😀 Leuk ciaotje ook 😀

Citta-ciao
              Donateur

Zeker een leuk pijpje, van marktplaats afgehaald, die jonge die ook zei inlaat had op SE?, hoeveel heb je daar nou voor neergelegd?

Lastpak
                Topic starter

@speedyvespa, bedankt. ik ga hem nog wel netjes opknappen.

@citta-ciao12, jup mp, doe daar over het algemeen eigenlijk altijd mijn goede koopjes.
                  heb er 60 euro voor betaald, hij wilde eerst teveel en heeft daardoor zijn bieders weggejaagd. ik heb even afgewacht en hem toen gekocht:).

brent
                  Bijdrager

Beste ik vind de baar tussen je citta frame echt proper mvg brent

Piet30
                    Donateur

Lastpak :ik heb even afgewacht en hem toen gekocht:).

:thumb

Lastpak
                      Topic starter

@ brent, bedankt! ik vind het ook nog altijd vet.

@ piet30, that’s the way to do it, right;).

Lastpak
                        Topic starter

Perso update:

propedeuse is binnen, zomervakantie begonnnen, tijd voor de citta!
                          gisteren lekker kunnen werken aan de citta, heb alle onderdelen geprepareerd voor het coaten en ben zo goed als klaar.
                          eerst moest ik nog een achterbrug aanpassen voor een zij-inlaat, ik ga namelijk 2 achterbruggen laten coaten.
                          dan kan ik een complete zij-inlaat achterbrug en complete kickstartbrug opbouwen. dat is wel zo makkelijk.

hier zie je hoe ik de si brug heb aangepakt, dit ging vrij makkelijk met de slijptol en heb het verder afgewerkt met de dremel.
                          het blok kan nu op elke stand staan, zo kan ik tenminste nog een v-snaar spannen.

ook hier nog even die heerlijke inlaat van de eurocilindro atg zij-inlaat:):

na dat klaar was, ging ik verder met mijn citta. ik heb alle onderdelen verzameld voor het coaten alleen ben ik een setje voorvorkpoten kwijt, mijn huidige wil ik niet laten coaten en ik krijg mijn andere niet gevonden. maar die schaf ik nog wel aan.

zo staat het er dus nu voor:

ook nog even een vraag aan jullie, mis ik iets op de foto wat gecoat moet worden(op de onderpoten na)?
                          velgen heb ik nog een setje gloednieuwe van liggen, die was ik vergeten bij de foto te leggen.
                          binnenkort ook maar even een lijst opstellen voor alle nieuwe onderdelen die ik nog moet aanschaffen, verder heb ik genoeg motorische onderdelen verzameld om mijn beste setup tot nu toe te maken, dat kun je wel een beetje zien op eerdere updates.

nu maar snel een afspraak maken met de coater, iemand nog tips waar ik rekening mee moet houden?

Rizla
                          Donateur

Uiteinde vering?

Lastpak
                            Topic starter

ik ga een nieuw setje veren aanschaffen, heb al een erg gave set gevonden.

speedbuxy
                              Bijdrager

Das een beste sleuf die je in de brug hebt gegraven:lol
                                Ik zou hem voor het coaten nog wel even wat door lassen en dan niet alleen met oog op de sleuf.
                                Want Waarom? heeft de brug nu al 2x stuk gehad en dat zou zonde zijn als dat bv paar maandjes na het coaten zou gebeuren.

En met terug werkende kracht gezien ik die update gemist heb.
                                Die Simo is onder een ciao net zo huge als onder de citta zie ik wel:lol
                                Maar neemt niet weg dat ie ondanks dat nog steeds erg sexy staat8):thumb

Lastpak
                                Topic starter

hey dat is geen slecht idee speedbuxy, helemaal niet bij stil gestaan.
                                  ik ga erachteraan, hopelijk vind ik iemand die fatsoenlijk kan lassen.

die simo is inderdaad een beest, daar ga ik nog een heel mooi uitlaatje van maken.

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 467)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.