- Dit onderwerp bevat 466 reacties, 78 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 10 maanden geleden door Lastpak.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 april 2012 om 18:46 #489764
mooi dat je euro blokje draait :p
zekers mooi spul
beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.24 april 2012 om 15:02 #469596perso update:
zo, eindelijk zit het zij-inlaat blok onder de citta en ready to go!
ik heb nu eindelijk een beetje door hoe een phbg carb werkt, dat vind ik ook erg fijn.
je hebt erg veel afstelmogelijkheden, dat is totaal anders als een simpel sha carbje. daar heb je alleen een hoofdsproeier:P.
maar nu heb ik de citta afgesteld op een 94 sproeier(komt door de kelk en geen luchtfilter), gasclip op 2de van boven en luchtschroef 1,5 slag uit. choke- en stationair sproeier zijn std evenals de gasnaald zelf.
de citta loopt goed stationair en ik heb nu merkbaar meer power in het blokje. hij blijft maar trekken.
de ninja is ook lekker hoogtoerig en valt me niet tegen!
de citta staat er dus nu zo bij:

verder heb ik een gat in mijn zij-kap moeten maken ivm de kelk, die drukte tegen de kap aan.
ik vind het niet heel erg, ik maak het nog wel verder af met wit race-gaas. dan ziet het er gelijk beter uit.

hier nog wat leuke plaatjes, let op de ophangbeugel voor mijn ninja. deze rust op de voet van de schokbreker en zit dus goed vast.
dat uitgezaagde punt is hetgeen wat zich tegen de schokbreker klemt.

nog een mooi plaatje:

de citta is wel een beetje vies zie ik nu:P.verder ook nog een klein filmpje, hier komt hij nog niet helemaal op toeren. komt door de blauwe trekveren en poelie 70, zal eens een lange straat/weg zoeken.
ik ben er dus erg blij mee! nu heb ik wat ervaring met phbg carbs en dat komt ten goede voor mijn atg blok.
laat maar horen wat je ervan vind:).24 april 2012 om 16:09 #468281Hij staat idd best zwaar qua poelie, maar verder klinkt ie al wel vrij netjes
24 april 2012 om 16:19 #468262Zet er zon klein powerfiltertje op, en pas je kap dan aan zoals jarco op zijn witte ciao heeft gedaan! Maar klinkt al erg leuk!
24 april 2012 om 20:58 #491238@speedbuxy, bedankt man
.@misterd11, filter heb ik niet liggen. maar een kelk geeft nog meer prestatie en heb hem hier ook op afgesteld.
plasic lassen heb ik nog nooit gedaan, maar met racegaas kan ik de kap vorm geven bij het gat. dat gaat wel goed komen :).7 mei 2012 om 20:38 #490557perso update:
dit hele weekend heb ik gesleuteld, alleen was dat niet de bedoeling :P.
ik heb echt pech gehad, maar laat ik beginnen bij het begin.aangezien binnenkort de limburg toer weer van start gaat wil ik deze keer graag mee rijden.
dit ga ik alleen niet met mijn zij-inlaat doen, dus wilde ik een ander blok monteren.
het leek me leuk om de kick speed engine te monteren met de kit racing.
al goed en wel was ik begonnen en had een andere si brug aangepast voor kickstart, zijstandaard en een uitlaat.
het blokje:

ik heb ervoor gekozen deze keer alles in de brug te monteren, leek me wel makkelijk.

na eindelijk alles gemonteerd te hebben was ik klaar voor de eerste start. het blok liep, maar niet goed! stationair draaide hij niet en het klonk allemaal niet lekker :(. er ratelde ook iets en voor ik het wist hoor ik een vastloop-achtig geluid!
ik vreesde het ergste maar mijn achterwiel draaide nog, dus geen vastloper. de spie was gebroken.dat was voor mij de eerste keer dat een spie knapte, niet echt fijn dus. toen mocht heel het blok er weer onderuit.

ondertussen was ik dus erg gefrustreerd:P, maar ik zag eigenlijk geen schade. alles zag er nog prima uit, voor de zekerheid toch maar een ander vliegwiel gepakt.
het gebroken spietje:

na de ontsteking weer op zijn plek zat heb ik het blok dus weer terug gemonteerd, alweer.
uiteindelijk zat alles op zijn plaats en was het tijd voor de tweede ronde. helaas, blok start maar komt totaal niet op toeren:|.
het sputterde en liep niet goed. ik hoorde ook iets rammelen, dus toen weer het blok gedemonteerd. ik keek gelijk naar de ontsteking en hoorde dat er iets niet goed zat. na het demonteren van het vliegwiel vond ik een klein boutje…
vliegwiel was in orde en zag ook verder geen schade, dan maar weer het blok monteren!inmiddels voor de derde keer het blok eronder gehangen en dan eindelijk klaar voor de laatste start.
ik kick het blok aan en het loopt, maar weer loopt het slecht en sputtert het blok en komt totaal niet op toeren:|.
dat moet wel aan de ontsteking gelegen hebben, ik denk dat die een flinke klap heeft gehad.uit frustratie een ander blok gepakt en heb gekozen voor de originele kickstart carters die ik bewerkt heb op een 43 euro.
mooi pakketje met de nieuwe simonini zuiger:):

uiteindelijk was dit blok ook klaar gemaakt en klaar om gemonteerd te worden, hier nog even een poortmap pic(cilinder zit drup olie in, altijd doen met een eerste start!):

je ziet het goed, een heel vers blokje met de 43 euro met afschroefbare flens!
ik heb hier ook de ontsteking in gezet van mijn atg blok, die ontsteking is vrijwel nieuw:):

ook nog even dat uitlaatpoortje op de foto:D:

toen eindelijk het blok eronder en hopen op het beste, ja hoor. helemaal goed, het blok loopt en draait ook prima stationair. geen gek*t meer. ik had wel genoeg gesleuteld dit weekend. momenteel ook niet meer veel zin om te sleutelen:P. mijn handen zitten onder de wondjes. nu is mijn citta dus eindelijk klaar voor de limburg toer. kort om heel veel pech gehad dit weekend, maar de aanhouder wint.

nu wel even wat kilometers maken met deze nieuwe zuiger, ik wil deze cilinder niet vastnaaien.7 mei 2012 om 21:12 #489376he zag ik daar een koppeling met poelie 😉
jammer dat je blokjes het niet zo wouden doen zoals jij dat wou!was dat een oud of nieuw spietje?
ziet er allemaal verder echt top uit!
beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.7 mei 2012 om 21:21 #489353ja klopt, vario gaat nu niet omdat ik een veel te lichte vertanding heb. dat rijdt echt niet fijn.
ook inrijden doe ik liever met poelie.met de speed engine was het wel even klooien, minder maar komt goed.
nu maar het eurocilindro blokje gebruiken :).7 mei 2012 om 22:35 #461697Lastpak :
ja hoor. helemaal goed, het blok loopt en draait ook prima stationair. geen gek*t meer.Euro power
das stukken beter dan die polini rommel:lol
Nee zonder gekheid mooi dat het loopt
Maar zou de komende dagen nog wel even een vuurdoop toertje in de omgeving maken als ik jou was.12 mei 2012 om 13:32 #456521haha daar zeg je wat:D eurocilindro power!
maar de laatste zin in mijn update geeft ook aan dat ik even flink wat km’s moet maken:).
maar uiteindelijk moet het wel de ontsteking zijn geweest, gelukkig hoef ik nu even niks meer te doen. ik heb er spierpijn aan over gehouden :P.edit: vandaag even 30 km getoerd om toch even de cilinder wat in te rijden.
ik had al meer km’s gemaakt en ik durfde vol gas te gaan.
het blokje loopt zuiver op verschillende toerentallen en knalt lekker door met de proma cc.
het gaat ook best wel hard, ik stond er van te kijken. heeft ook een lekker geluidje:).
ik denk dat ik voor de tour misschien wel een ander pijpje monteer, de proma cc is niet zo speciaal.
alhoewel hij uiteraard heerlijk presteert.
ik heb er vertrouwen in dat het blokje geschikt is voor de limburg tour.12 mei 2012 om 18:22 #467621Hey lastpak vete citta man. Ik weet nou niet of ik het goed zag. Maar leek alsof je geen ring had boven op je grote tandwiel van je achterklok revisie op de aller eerste pagina en en dat hoort wel. Of zie ik dat nou verkeerd?
12 mei 2012 om 18:28 #467636Ps. vind die tussen buis die je aan het frame hebt gelast erg origineel nog niet eerder tegen gekomen. En ziet er super vet uit
12 mei 2012 om 18:42 #489708hey jayjay, bedankt man
. ik heb geen tandwielmoer op mijn as zitten. ik heb gewoon een zes-kant moer.
een grillo heeft dit standaard ook meen ik.
de stang heb ik nog niet eerder gezien op mijn manier, ik vind het nog steeds leuk staan :).12 mei 2012 om 20:49 #45714812 mei 2012 om 20:58 #453761ah ok, dat is al 2 jaar terug haha. dat ringetje heb ik zeker geplaatst, maar hier zit het nog niet allemaal al in elkaar hé.
wel leuk om te zien dat je mijn perso flink door hebt gelezen. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.