Vespa-Ciao.NL
:: Lastpak’s Citta Project

Home Forums Perso’s Projecten Lastpak’s Citta Project

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 467)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

beunhaaz
    Bijdrager

Je bent niet alleen 😛 ik d8 dat ook. Maar dan weet je dat. Maar kleuren combo is wel slikjes

Lastpak
      Topic starter

perso update:

tijd voor een update, want ik heb weer een nieuwe aanwinst!
        ik heb een nieuw blokje gekocht, de polini kick speed engine!
        carters zijn bijna niet gebruikt en er zit een nieuwe kickstart krukas in die jmpb had als old stock :).
        een heel mooi blokje dus!

compleet met doos en de boekjes etc. :).

verder heb ik ook de citta bijna helemaal gedemonteerd, ik heb nog een si-brug die ik wil gaan gebruiken als kickstart brug en mijn huidige voor de zij-inlaat blokjes.
        ik heb dus eerst de bokstandaard punten eraf geslepen, zodat al mijn uitlaatjes passen.

zo staat de citta er nu dus bij:P(de andere citta is van een maat, die loopt niet en maak ik voor hem):

het kit racing blok wat er eerst onder zat:

vandaag ga ik verder met opbouwen en hoop alles in elkaar te zetten en de eerste start te maken met mijn eurocilindro zij-inlaat(niet de atg). ik ben beniewd:). verder moet ik de bruggen nog wat aanpassen voor kickstart en de ander voor een zij-inlaat.
        dus hopelijk snel een nieuwe update!

bram0vitz
        Bijdrager

ziet er weer strak uit joost, soms vraag ik me af waar trek hij het toch allenmaal vandaan 😀

beetje prutsen hier en daar
          Link naar Mijn collectie / Projecten.

criminalmindz
          Donateur

Ziet er zekers strak uit Joost, ben benieuwd!:thumb

Lastpak
            Topic starter

perso update:

zo, vanmiddag weer super lekker gesleuteld! ik heb de brug netjes aangepast voor mijn zij-inlaat blokjes en weer mijn citta vrijwel in elkaar gezet.
              hier nog een foto van het blokje:

uiteindelijk 6 uur non-stop gesleuteld:o, de citta stond er uiteindelijk zo bij:

ik heb wel wat tegenvallers gehad, ik had het blok eronder gemonteerd en was bezig met de pistonclipjes te monteren.
              toen viel er 1 in het blok:|, uiteindelijk weer alles los mogen halen:P.
              ook de gaskabel in de phbg carburateur monteren was ook nog een flink karwei voor de eerste keer:lol.
              maar goed, alles zit op zijn plek en heb alleen nog een pakkingset nodig en de laatste paar dingen monteren.
              hier nog een foto van de 17.5mm carburateur, genoeg ruimte alleen niet echt voor de gaskabel.

daar heb ik dus een gaatje voor geboord zoals je ziet en loopt nu door de brug.
              het was een prima dagje vandaag!

Spulleke!

Misschien is het een idee om er een 90° hoek op te zetten voor je gaskabel.

Lastpak
                Topic starter

die heb ik ook een liggen, alleen dan past mijn kap er niet meer op.
                  of dan moet ik in mijn kap boren, dat ziet er wat maf uit denk ik.

Spulleke!

Het is toch wel mogelijk om er een gleufje uit te zagen want je treeplank kapjes zitten er toch boven overheen.
                    dus als je het al ziet zal het minimaal zijn.

Lastpak
                    Topic starter

Spulleke! :
                      Het is toch wel mogelijk om er een gleufje uit te zagen want je treeplank kapjes zitten er toch boven overheen.
                      dus als je het al ziet zal het minimaal zijn.

nu bedekken mijn treeplankjes die kabel maar door de kap niet meer, en dat is teveel voor mij:P.
                      ik wil dat gewoon dat het niet zichtbaar is.

edit:
                      de 2 updates staan op de voorgaande pagina!

Lastpak
                      Topic starter

special update:

inmiddels weer iets leuks binnen gekregen!
                        een 46.5 malossi met zuiger en 46 polini met kop:), dat zijn mijn eerste cilinders die ik heb met een boring groter als 43mm.

de cilinders ga ik zeker gebruiken, ze hebben wel wat gelopen maar ik verzin er wel iets leuk voor.
                        de malossi zuiger heeft veel veegjes, daar komt wel een ander voor. een polini zuiger moet ik dus ook nog hebben.
                        nog een foto van de cilinders:

wat mij opviel is dat de malossi erg grote spoelpoorten heeft! groter als dat heb ik het nog niet gezien, het gaat ook met een groot glijbaan effect de cilinder in. verder vond ik de boosters wel erg klein maar de uitlaatpoort is prima.
                        de polini is ook een leuke cilinder, de poortjes zijn alleen niet heel groot. het uitlaatpoortje verdient ook nog wat aandacht, maar deze cilinder wil vaak wel presteren. ik ga er dus maar weer blokjes mee opbouwen:).

inmiddels loopt het zij-inlaat blok, stationair is hij goed afgesteld en met de 17.5 carb brult hij erg lekker.
                        nu moet ik nog wat onderdelen monteren en de uitlaat goed bevestigen + de inlaat beter afdichten, maar dat komt wel goed. filmpje:

Waarom?

De Malossi lijkt leuk maar vergis je niet in de polini46 want ondanks dat ie er op het eerste oog wat lullig uit ziet wint deze het bij mij in alle opzichten. Onbewerkt is de malossi een paar km sneller maar het grote verschil zit em in de trekkracht wat de polini veel leuker maakt. Polini46 tip: uitlaatpoort 1/1,5mm omhoog en aan weer zeide ongeveer 2mm verbreden, zo behoud ie nog zat trekkracht en wint behoorlijk aan snelheid:thumb

Lastpak
                          Topic starter

klopt inderdaad, ik stond nou niet echt van de polini te kijken.
                            echter zie ik deze altijd goed presteren op veel setups, dus dat moet ik ook eens meemaken.

die tip ga ik zeker toepassen, bedankt max!

Docs
                            Donateur

Lol, ik zie nu pas de update van met mijn oude Kick SE 😛 Wel grappig, ik had nooit gemerkt dat er een pakkingsetje in de verpakking zat :pest Nouja, nu heb jij er een nieuwe originele bij 😛 Al een idee wat je met die carters gaat doen?

Lekker zijinlaatblokje ook 🙂

Lastpak
                              Topic starter

ik update best veel inderdaad:lol, ik zag die pakking set bij de boekjes liggen. ik vond het niet erg dat die erbij zat:D
                                verder ga ik er gewoon een compleet blok van maken, ik weet nog niet welke cilinder maar waarschijnlijk wordt het een compleet polini blok. dus 46 polini bewerkt, polini kick se, polini kop. een polini uitlaat heb ik volgens mij nog niet, die zal daar prima bij passen:).

tevens heb ik nu de uitlaat goed weten te bevestigen en wordt het prototype ophangbeugel wat ik heb gemaakt verder uitgewerkt met staal of iets dergelijks. inmiddels heb ik ook wel wat gereden en valt mij op dat hij in het middengebied/richting het middengebied te rijk loopt en dreigt te verzuipen. de carb moet nog afgesteld worden, maar dat doe ik nadat de inlaat 100% dicht is.

Martino
                                Moderator

Nadeel van de 46mm Polini is wel dat vaak de zuigers en of spijltjes uit de cilinderwand scheuren. Ik denk zelf dat de Polini wel een betere basis is als de Malossi mocht je wat gaan bewerken.

@ Docs; Volgens mij had ik je nog gezegd dat de pakkingen plus sticker in het boekje zouden zitten. 😉

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 467)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.