- Dit onderwerp bevat 466 reacties, 78 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 10 maanden geleden door Lastpak.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 februari 2012 om 20:58 #486572
haha, dat klopt wel ja:P. als alles af is heb ik 10+ kant en klare blokjes:).
eens in de zoveel tijd probeer ik ze allemaal, ik ga namelijk wel met alles rijden!
ik ben dus ook geen planklegger.
is ook handig, ik heb atijd een back-up blok:).deze lagertrekker is ook niet duur hoor, koste slechts 50 euro!
maar werkt echt perfect en is met 2 schalen en bijhorend materiaal.22 februari 2012 om 17:07 #485283perso update:
zo, vandaag weer lekker gesleuteld.
voor vandaag wilde ik de eurocilindro carters in elkaar zetten.
dit ging eigenlijk allemaal prima, de kruk draait lekker soepel:).
dus weer een set af:

de cilinder zit er nog niet op, ik heb geen G pistonclipjes meer.
binnenkort maar even een voorraad halen.verder heb ik al wat gereden op het kit racing blok.
het blok heeft behoorlijk wat power en de proma cc blijft toch een van de meest leuke presterende pijpjes.
de citta staat er ook goed bij:):

laat maar horen wat je ervan vind:)
22 februari 2012 om 18:19 #467508Lastpak :
laat maar horen wat je ervan vind:)Ik hoor en kijk graag wat ik ervan vind(hint hint:D)
22 februari 2012 om 18:29 #463340haha:P, in de vorige update is al wel een stationair filmpje te zien.
vol gas kan voorlopig nog even niet, ben hem nog aan het inrijden.
maar tegen die tijd post ik wel een filmpje
.22 februari 2012 om 19:17 #486699Hehe jij kan al lekker met de deeltjes aan de gang ik wacht nog op de postbode. 😉
Maar ziet er goed uit kerel.

Keuze genoeg straks. 😀22 februari 2012 om 21:16 #486597Ik zie mijn kleine kickcartertjes:D
Mooi om te zien dat je er gelijk zo actief mee bezig bent
22 februari 2012 om 21:21 #461245@jarco, bedankt! het gaat momenteel best lekker ja:D.
ik denk dat je jouw onderdelen morgen of overmorgen mag verwachten, carnaval is hier immers voorbij.@stephan, inderdaad daar ik heb al wat kleine carters van je gebruikt
.
ik ben er flink mee bezig, maar dat komt ook omdat ik nu veel tijd heb en ik het ontzettend leuk vind om te doen
.23 februari 2012 om 17:36 #469034perso update:
weer een update, nu had ik een tijd geleden een dr evo binnengekregen.
nu is dit een cilinder die veel in zijn mars heeft, maar ik vind het eigenlijk niet speciaal om hem gelijk op een blok te monteren.
simpelweg omdat vrijwel iedereen op die cilinder rondrijd, het moet iets meer speciaal voor mij zijn:P.
dus ben ik maar begonnen met de cilinder te bewerken, wat moeilijk was dan ik dacht.
gietijzer is best lastig te bewerken, als je het vergelijkt met aluminium.ik wist wel wat aanpassingen die ik zo kon doen, waarvan deze:

dit is op ODP, dat heb ik kunnen zien door een testopstelling te maken:

dat maakte het wel allemaal wat makkelijker:).verder heb ik simpelweg wat ideeën gejat van o.a. waarom?/arvidW:

achteraf gezien had ik de hoeken liever rond gelaten, de zuigerveren komen trouwens niet op die plek.
de poortjes lopen nu goed over op de zuiger:

ook de boosters heb ik groter gemaakt, mijn nieuwe freesjes waren hier perfect voor.
op de foto zie je de linker vergroot, de rechter is ook al klaar:

ook moest er natuurlijk een set carters bewerkt worden.

het grote carter is al af(behalve de inlaat):

het kleine carter is ook al bijna af.
weer een productieve dag, vanavond nog even het kleine carter afmaken en eventueel de inlaat.23 februari 2012 om 18:19 #485865Je bent weer lekker bezig Joost, netjes gedaan, zeker voor een eerste cilinderbewerking
23 februari 2012 om 21:23 #485881@ stephan, bedankt:). heb al eens vaker wat zitten klooien met wat standaard cilinders maar dit was inderdaad de eerste keer maximaal bewerken. gietijzer is ook echt lastiger als alu, dat merk je ook tijdens het bewerken.
perso update:
het kleine carter heb ik zoals gezegd inmiddels ook af.
op zich niets bijzonders maar een lang cilinderhemd is echt helemaal niks, gaat ook meer werk in zitten.
alsnog goed gelukt:

eindresultaat:

weer een mooi setje carters bewerkt, morgen waarschijnlijk de inlaat bewerken.23 februari 2012 om 23:27 #485932Goed bezig daar in Helmond
24 februari 2012 om 15:53 #468952het gaat wel lekker ja
, want vandaag weer lekker gesleuteld!perso update:
zoals gezegd ben ik vandaag verder gegaan met de inlaat van het dr blok.
dit was stiekem toch de eerste keer dat ik de inlaat op moest boren, want al mijn carters hadden eigenlijk al een 13mm inlaat.
maar dit moest toch maar eens gebeuren!
ik heb weer mijn boorstandaard gebrukikt en het eerst geprobeerd op een gaar cp carter.

gelukkig eerst getest, ik boorde veel te snel en had geen hss boor.
met dit als resultaat(gelukkig een gaar carter):

toen gelijk een hss 13mm boor gehaald en het op mijn dr carter geprobeerd.
ik heb rustiger geboord en het resultaat was top:):

hier zie je ook dat ik de inlaat heb uitgevijld, als je een standaard inlaat hebt ben je daar wel even mee bezig:P.
het eindresultaat:

nu zijn de dr carters helemaal af:).
24 februari 2012 om 16:17 #468945
Waarom?Volop aan het sleutelen
Je tuning kunsten zien er netjes uit en genoeg spoeling gecreeerd
Nu zal ie misschien iets meer boosten maar de qua snelheid veranderd er nog niets. De meeste winst zit in het bewerken van de uitlaatpoort en icm het vergroten van de spoellers geeft dit het “beste” resultaat, laat meer toeren toe en de top dus ook hoger. Als je toch bezig bent:)24 februari 2012 om 16:25 #468946het gaat wel lekker inderdaad:)
mijn uitgangspunt was ook zoveel mogelijk voeding creëren, ik denk dat het wel gelukt is.
de dr cilinder is ook nog niet af, ik heb geen verlengde freesjes en ben dus nog niet aan de uitlaatpoort begonnen.florian had holspietjes voor me, die koop ik een paar zodat ik wat freesjes kan verlengen en dus eindelijk uitlaatpoorten kan verbreden en verhogen:).
15 maart 2012 om 17:16 #468494perso update:
ik had laatst nog een kickblokje gekocht, dus heb er momenteel genoeg liggen voor mijn cilinders:).
ik ga deze op een cilinder bewerken, ik weet alleen nog niet welke.

verder heb ik vandaag gelijk het mooie weer benut door even lekker rond te gaan toeren.

ook heb ik een filmpje geschoten van mijn kit racing blok wat erg lekker loopt:).
de cilinder is erg fel, absoluut een van mijn favorieten.
dat was een mooi dagje:). -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.