- Dit onderwerp bevat 466 reacties, 78 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 10 maanden geleden door Lastpak.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 december 2011 om 19:12 #491467
Gelukskont.
22 december 2011 om 19:16 #491468superb =)
22 december 2011 om 19:16 #491469en dan te bedenken dat ik hem niet wou laten komen omdat ik bang was voor een athena :cry:cry:cry
ik kan wel jankenof is dit niet die die je kon ruilen voor een kratje bier?
22 december 2011 om 19:43 #491470Zo! dit is dus ook het resultaat van het eindeloos afspeuren van verkoopsites haha mooie aanwinst!

Zie wel wat beschadigingen dus voor 2 tientjes kom ik dat stuk oud Alu wel ophalen:D
22 december 2011 om 20:14 #491471bedankt allemaal voor de leuke reacties:).
je ziet ze niet vaak dus ben ik er erg blij mee:).
uiteraard gaat hier gewoon een blokje voor opgebouwd worden!@niemand, nee dat is niet die advertentie. maar ook de onderdelen van die ad heb ik overgenomen.
dat was dus die eurocilindro/athena 50 snel met grafieten zuiger. ook niet mis voor nog geen 10 euro.@robin, dat kan in niet ontkennen inderdaad:P. via marktplaats willekeurig wat mensen gemaild en dan krijg je te horen dat iemand ergens nog ene eurcilinder had liggen? kassa dus!:lol
beschadigingen zijn meer door ouderdom, ik heb hem net even opgepoetst en de wand is mooi egaal
.we zullen wel zien wat hij in zijn mars heeft!
23 december 2011 om 19:40 #491489nice, zo’n aanwinst voor slechts 20 euro…
mocht je die 50cc euro willen verkopen, denk dan even aan mij 😉
10 januari 2012 om 15:20 #491712perso update:
ik heb weer even wat aanwinsten om te laten zien:).
wat motorblok onderdelen en ontstekingen, met de elec carters ga ik weer blokken opbouwen.

de carters zijn prima evenals de ontsteking onderdelen.
het mix carterdeel heeft ook al een mooie gevijlde en opgeboorde inlaat, scheelt weer werk!

dit vind ik ook heel stoer, een schijfremkit voor op mijn citta!

een grimeca setje op een alu plaat, er moet nog wel wat afdraai werk gebeuren.
maar dit is wel weer wat nieuws voor op mijn citta:D.de set:

hier zie je de alu plaat, deze moet dus nog afgedraait worden.

de plaat is uitgedraait zodat hij ligt op de velg, kijk maar:

zo kun je dus alles makkelijk bevestigen, de bouten draaien zich vast in getapt schroefdraad in de velg.
misschien niet heel ideaal maar ik kan het wel zeer stevig aandraaien, ik denk dat dit wel gaat werken.

ik denk dat de schijfrem klaar zal zijn rond de zomer, weer een leuke toevoeging voor mijn citta!
10 januari 2012 om 15:59 #491713Op de vierde foto zie je wel dat de remschijf niet netjes gecentreerd ligt op de adapter. Dit lijkt mij wel een puntje van aandacht.
Verder ben je weer lekker bezig
10 januari 2012 om 16:07 #491714het ligt hier ook maar heel losjes op elkaar florian.
het wordt een probeersel, maar ik zie wel wat het wordt:).ik heb het allemaal goedkoop kunnen krijgen, dus ik ga eens kijken hoe ver ik ermee kom.
edit:
ik heb er even over na zitten denken.
ik denk dat ik de adapter vast zet op de velg zelf met verzonken inbusbouten.
dan hoef ik geen rekening te houden met de kopjes van de bouten bij het plaatsen van de remschijf.
de adapter is dik genoeg, daar zet ik de remschijf dus in vast!
ik hoef dus niet de schijf te laten centreren op de velg, maar op de adapter.
dat lijkt me veel makkelijker en goed te realiseren.10 januari 2012 om 16:56 #491715maar kan je niet beter 3 buisjes pakken en die monteren ipv die aluminium plaat? ziet veel mooijer uit 😛 want dat is mijn plan voor mijn remschijven set en dan wel mooi afwerken en aan de andere kan monteren xD heb je tenminste dat gat van trommel rem opgevult
10 januari 2012 om 17:20 #491716even goed lezen, ik heb al aangegeven dat ik die plaat moet afdraaien omdat hij nog niet af is.
dat plan van jou zal ook niet werken want je moet rekening houden met de kromming van de velg(zoals hij bij mij gemonteerd zal zijn). door die adapter kan het wel want de kromming zit erin verwerkt.
bovendien heb ik dat gat van de trommelrem ook opgevuld als ik mijn naaf gewoon monteer, zonder remmen.
10 januari 2012 om 17:53 #491717Weer een toevoeging voor je perso titel als je die rem er op hebt 😀
10 januari 2012 om 18:10 #491643het wordt een mond vol zo :D.
lastpak’s LC, schijfrem, vario, zij-inlaat en kickstart citta.
beetje teveel van het goede:lol.10 januari 2012 om 18:40 #491718Vergeet je stang niet, niet bepaald gebruikelijk op een citta. 😀
Leuk setje, hoop dat je er iets moois van kan maken.
19 januari 2012 om 12:44 #491803perso update:
inmiddels weer een aantal aanwinsten binnen:D.
als eerst een dr evo, de cilinder had ik niet eens maar ik zie nu wel waarom deze altijd zo snel zijn.
de boosters zijn erg groot!

verder ook nog een proma cc, ik heb er een gehad maar had hem een tijd terug verkocht.
maar het is zo’n top pijp, die kon ik niet missen in mijn verzameling!

en dan het volgende, ik zat afgelopen week eens na te denken over wat ik zou kunnen verbeteren aan mijn citta.
ik wilde ook wat anders als normaal en toen bedacht ik het volgende:
een upside down voorvork in mijn citta!
ik vind deze er altijd erg gaaf uitzien, genoeg reden om het te realiseren!
dus na wat speurwerk kwam ik uit bij een voorvork voor een motorhispania RX.
niet te lang en wel een mooie voorvork maar het belangrijkste was dat de pen 25mm was(hetzelfde als bij een citta).
precies wat ik zocht dus.

het grijze wordt vanzelfsprekend zwart gespoten.ik kon het niet laten, dus heb hem even geprobeerd.

ik vind het er zeker niet verkeerd uit zien!
het enige waar ik mee zit zijn natuurlijk de lagers, de onderste lagers zijn geen probleem.
die kan ik gewoon overzetten van mijn citta kroonstuk:

boven is ook niet echt een probleem,
ik kan hier ook de lagerschaal gebruiken alleen zouden de lagers niet afgedekt zijn door een schild zoals normaal.

maar dan zit ik dus alleen met het volgende, de pen heeft het schroefdraad inwendig zitten.
dit zal ik uitwendig moeten laten tappen zodat ik zelfs mijn citta balhoofdmoer kan gebruiken.
deze vangt namelijk precies het uitstekende gedeelte op!

ik zou dus ook het schroefdraad ver kunnen laten tappen zodat ik de bovenste citta lagerschaal(die op de lagers liggen) kunnen gebruiken.oftewel zo lastig hoeft dit niet eens te worden!
ik heb alleen niet zo’n grote tap:D maar dat gaat wel goed komen.
het fijne is dat er op een onderpoot al de mogelijkheid zit voor een remklauw bevesteging;).laat maar horen wat je ervan vind!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.