Home › Forums › Techniek › Framedelen › lassen tussenbaar
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 16 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 8 maanden geleden door chrisz93.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 juli 2010 om 21:34 #165451
als je goed kan lassen dan brand je er niet doorheen,
terminsten als je elektro last op een citta dan moet je deze instelling gebruiken:
je moet op 100 ampère gaan zitten met je las apparaat en dan moet je las elektroden pakken van 2.5mm en dan het liefste universele van de bouwmarkt of zo. ik heb zelf universele van lincoln die lassen het fijnste naar mijn weten omdat die niet zo snel aan pikken en verbranden. maar mig lassen gaat ook prima hoor maar ik ben toch voorstander van elektro lassen
de meeste mensen zullen denken 100ampere dan brand je er toch zo doorheen? dan hou je hem te lang op de zelfde plek
dus dat betekend dat je gewoon niet zo goed kan lassen. ik beveel in zown situatie dan aan:
pak een oud dit stuk ijzer erbij liefst zown hoekijzer en begin maar baantjes te trekken
onder de juiste schuine hoek en openneer gaan voor de goede hobbelige slangen effect slak te maken.
tip: kijk even op google! heel google staat vol met die info bevoorbeeld klik:
klik
maar hou je zelf niet te veel bezig met denken maar vooral doen!
ga op je gevoel af en maak die las, het is niet zo lastig als je denkt en je hoeft er niet einstein voor te zijn om het goed te kunnen . niemand kon meteen de eerste keer goed fietsen! iedereen heeft het moeten leren
ps: als je een wat minder merk hebt bevoorbeeld wolfcraft, topcraft, ferm, etc etc dan moet je op 70 ampere gaan zitten9 juli 2010 om 07:28 #165452100Ampere? Je bent een brommer aan het lassen, geen brug :haha
2.0electrodes & +/-55ampere en je legt een prima las. (ja, ik heb een goeie kopergewikkelde lastrafo en ervaring)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno9 juli 2010 om 08:09 #165453
AnoniemIdd, ik las zelf met 2.0mm dan is 100 veel te veel, kijk maar eens op de verpakking.
9 juli 2010 om 09:40 #165454😮 vespa brommer is toch 1mm plaatstaal?
ik las zelf electroden maar geloof me dat je zo geen mooie las gaat krijgen
en ja gaat er sowiso doorheen fikkenmet een co2 lasser is het al moeilijk laat staan met elektroden
ik bak 2mm stale buis aan elkaar met 2mm las stokje en 65AMP en dan gaat het net
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.9 juli 2010 om 11:26 #165455@Ritze, het is een kwestie van de warmte verdelen tussen de dikke stang en de dunne tank. Dit doe je door de electrode meer richting de verstevigingsstang te richten en vanuit daar het smeltbad rustig over te laten lopen op het dunne plaatstaal. Dit gaat redelijk al zou ik toch eerder voor TIG of MIG kiezen maar dat moet je dan natuurlijk wel hebben.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno9 juli 2010 om 15:23 #165457
AnoniemOf pulserend lassen(laspuntje erop branden en weer laten afkoelen), brand je er minder snel door heen, maar je krijgt niet een hele mooie las, dan moet je hem wel bijvijlen.
9 juli 2010 om 21:07 #165459ja je moet ook niet stil blijven staan met je electode dan ga je erdoorheen ja
maar ik las op hoge graad omdat ie dan goed in het materiaal smelt en een mooie vloeiende slak krijgtals je stil blijft staan dan krijg je een kijkgaatje in je tank 🙁
is wel handig! dan kan je zien hoeveel benzine er nog in zit tijdens het rijden :lol
10 juli 2010 om 14:05 #165460de las hoeft er ook niet mooi uit te zien 😛 een las is zowiezo stecig, en dus ga je er daarna gewoon met een flex over 😛 en dan een lading lpamuur 🙂 werkt prima naar mijn mening.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.