Vespa-Ciao.NL
:: Lange luchtslang

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Lange luchtslang

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Topic starter

Ik heb een idee om mn luchtfilter(van het simo blok, dus op de ciao) te verplaatsen door middel van een slang.

Die slang zal in totaal wel iets van 30cm lang zijn, inclusief een ‘bocht’.

Kan dat nadelig zijn?

eddi
      Bijdrager

als slang dik genoeg is misschien niet, maar als ie erg lang word krijg je een soort van vacuum bij het aanzuigen (precies andersom bij een uitlaat) zodat als de carb aanzuigt extra vacuum krijgt in de slang zodat het aanzuigen moeilijker gaat…

pleasure
        Bijdrager

Wat eddi zegt, als de slang maar dik genoeg is zal het nagenoeg effect hebben, de slang moet een kleine luchtweerstand hebben..

Edjuh
          Topic starter

De slang zal sowieso dik zijn, anders krijg ik hem niet op de carb.

Maar de lengte+ de bocht, die zullen wel nadelig voor de luchtweerstand zijn denk ik, het vacuum verhaal snap ik niet helemaal.

pleasure
            Bijdrager

Maak de bocht gewoon niet te scherp en laat de slang liever nog wat dikker zijn dan de uitmonding op de carburateur. Al zou ik niet zo bang zijn dat er te weinig lucht door zou kunnen, een standaard simonini filter heeft ook een bepaalde weerstand.

eddi
              Bijdrager

andersom werkt t ook zo, lucht die je bv in een slang blaast, en je doet dat snel genoeg, merk je dat er lucht terug komt… je krijgt dan op bepaalde plaatsen in de slang overdruk dus blaast ie terug zeg maar (kijk maar naar expansie uitlaten want die zijn op die principes gebaseerd)met de slang op de carb werkt precies andersom, daar heb je t probleem dat vacuum pas in de carb moet ontstaan omdat ie ook de benzine uit de sproeier moet aanzuigen, heb je vacuum in de slang ipv in de carb gaat het lucht/ brandstofmengsel de andere kant op richting luchtfilter

Edjuh
                Topic starter

Aha, dat moeten we niet hebben natuurlijk:)

Ik denk dat ik het maar laat, slang zal toch behoorlijk lang moeten worden, en misschien zal het er ook vrij dom uit zien, het idee was namelijk de slang onder de brug door te maken, en het luchtfilter dan achter het blok te stoppen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.