Vespa-Ciao.NL
:: Lagers kapot?

Home Forums Algemeen Oude topics Lagers kapot?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

Ik heb laatst mn polini speedengine gekocht met gefreesde krukas…
      Toen hij hem aan mij liet zien draaide de krukas soepel.. Nu heeft hij een tijdje bij iemand in de koude schuur gelegen en draait heel stroef.. Is dit erg?

En is het normaal dat je het vliegwiel er zo af kunt pakken?

Alvast bedankt

woe
      Bijdrager

vliegwiel hoort vast te zitten met n spietje

dus waarschijnlijk zit r geen spietje in

Herr Flick
        Sleutelbeheerder

Waarschijnlijk zijn lagers beetje aan het roesten!, even inspuiten met vet of siliconen ofzo. anders neem je t mee naar je kamer.

Je kan er nu nog wel gewoon mee rijden mag ik hopen.

Je vliegwiel kun je er niet zomaar afpakken als de koppeling is vast gedraaid, als hij los is geweest en je duwt t vliegwiel erop kun je hem ook zo weer pakken.

Dus het licht er net aan of er een koppeling is op geweest, omdat de krukas konisch is

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

.-{2F4OV}-.

Ahha .. Ik denk dat ik ut snap..

Maar waar moet dat spietje dan zitten? En als die erop zit moet hij niet meer zomaar eraf kunnen dus..

iaccaloco
            Bijdrager

Het spietje zit in je krukas, daar zie je een “geultje” zitten waar ie inmoet….:)

De krukastap is conisch, dit houdt in dat als je je koppeling erop schroeft dat ie dan ook je vliegwiel vast zou zetten…

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.