Vespa-Ciao.NL
:: Lagers?

Home Forums Techniek Motorisch Lagers?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tommetje
    Topic starter

Hallo heren.

Ik vroeg me laatst af, hoe krijgen julie je lagers van je kruk af?
      Ik had al gekeken op jmpb en zag zo’n lagertrekkertje : http://www.jmpbonderdelen.nl/universeel/gereedschap/lagerschaaltrekker-30-50mm.html

Is dat wat? en hoe gaat dat dan precies in zijn werk?
      Ik zou hier graag wat meer over weten, had al bij de zoek knop gekeken maar voldeed nog niet aan mijn eisen vandaar mijn vraag hier nu.

bvd

Mike
      Bijdrager

Lagertrekker is mooi spul.. beugeltje opbouwen en door middel van die oplopende cuppen, trek je het lager eraf als je de beugel ( schroefdraad ) aandraait.:)

ik ga zelf altijd langs de brommer zaak… die heeft ook een lager trekken en rekent een euro per lager… dus das voor mij de moeite niet!

lagertrekkers zijn prijzig mits je een knappe hebt:D

Ga nooit met hamers en schroevendraaiers in de weer:! dan vern**k je je lagerpassingen

Mike

Brouwer
        Bijdrager

geloof mij, die lagertrekker van jmpb wil je niet hebben.
          Het werkt voor geen meter, en de schalen zijn te dik om goed onder de lagers te komen, mocht het je wel lukken dan zit je met het 2e probleem.
          Als je de lagertrekker al zover aangedraaid hebt dat de binnekant schaal tegen de krukas aan komt, en je dus niet verder kan draaien, dat het leger nogsteeds om de kruk klemt en je dus alsnog met schroevendraaiers de lagers eraf moet halen

vespa-si-owner
          Bijdrager

Er af slijpen kan ook. moet je wel héél voorzichtig doen!

Brouwer
            Bijdrager

haha jaa maar lijkt me niet echt de juiste oplossing:P
              met schroevendraaiers kan ook zonder de lagerpassing te beschadigen, gewoon steeds een dikkere schroevendraaier pakken

Mike
              Bijdrager

dus wat is de wijze les…? juist.. de bromfietsboer opzoeken met een fatsoenlijke trekker….:D

Mike
              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.