Vespa-Ciao.NL
:: Lagerpassing

Home Forums Techniek Problemen oplossen Lagerpassing

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

500
    Topic starter

Het zit me niet echt mee met het reviseren van mijn blokje…

Toen ik het blok der onderweg had gehaald en de carters aansplitsen was viel de hele boel me zo uit elkaar. Ik dacht al dat dat niet goed kon zijn, Dus ik had even een (nieuw lager) om de krukas en in de carters gedrukt. Bij de Niet-ontstekingkant kon ik het lager er zo omheen/erin drukken. Nouja dus ik haal een kickstartombouwsetje lagerpassingen waren nog goed. Nu heb ik de lagers net om de krukas heen gedaan en bij de de niet-onsteking kant zit die er goed om heen geklemt en draait die flexiebel. Echter bij de onsteking kant is een speling van 1mm (in de lengte).

Verder als een mm omhoog wil het lager niet, je kan hem er zeg maar niet aftrekken. Als ik het lager draai blijft de lagerboring gewoon op zijn plek zitten, maar als ik hem bij de lagerboring vastpak en hem dan draai, draait die zo om de krukas heen. Nou is de vraag: Kan ik met deze krukas/lagers nog rijden?

Lars

ArvidW
      Donateur

Nee

Je kunt van deze 2 kapotte krukassen wel 1 goeie laten maken bij iemand die krukassen kan uitpersen en uitklokken.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno
      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.