Vespa-Ciao.NL
:: lagering voorwielnaaf ciao

Home Forums Techniek Problemen oplossen lagering voorwielnaaf ciao

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vicious
    Topic starter

Hey, ik wil mn velgjes laten stralen, normaal allemaal geen enkel probleem, totdat ik de naaf van het voorwiel eruit haalde. Jawel, allemaal mooie knikkertjes op de vloer! Het probleem is dus dat beide naaflagers (eentje links en eentje rechts) dood zijn, maar ik snap niet hoe ik de kapotte lagers eruit krijg, laat staan de nieuw erin… Het lijkt wel alsof er een grote bus door het hart van de velg loopt waar aan beide uiteinden deze lagers zich bevinden. Wordt deze geperst? Ik wil niks forceren (kapot maken dus), iemand die hier ervaring mee heeft? Oja, er zit zo`n tacho ding voor de km teller op, deze hoeft niet meer per se teruggeplaatst te worden.

.-{2F4OV}-.

Moeren en tacho eraf halen. Dan as eruit halen. Dan kun je de kogeltjes eruit halen. Dan zitten er nog twee schaaltjes ingeperst. Deze kun je met een schroevendraaier en een hamer eruit slaan. Wel de linkerschaal vanaf de rechterkant eruit slaan en andersom:thumb

vicious
        Topic starter

Ja dat alles had ik dus al, maar die lagers zitten ACHTER dat schaaltje, en ik kan er niet bijmet de schroevedraaier. Echt wazig dit.

Jeroen
          Bijdrager

Ik weet niet wat jij bedoelt, maar die kogeltjes zijn de lagers samen met het schaaltje in de velg en die speciale bout die je ertegen draait.

vicious
            Topic starter

Ja, ik heb nu alles eruit en wat overblijft is: een gaat door het midden waar die speciale bout doorheen gaat. In dat gat zitten aan beide buitenzijden lagers. Ik zie nergens een schaal en ik kan met geen mogelijkheid die lagers eruit halen. Zal ff kijken voor een fotootje.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.