:: Lager grote carter van krukas verwijderen
-
IdealiTopic starter
Laatste heb ik geprobeerd om mijn krukas in nieuwe Carter te zetten, hierbij is een hoop mis gegaan. Nu zit de lager van grote Carter tegen het gewichtje van krukas aan en enemaal krukas met Carter in elkaar gezet draaide het krukas niet.
Hoe krijg ik de lager van mijn krukas af? Met een lagertrekker zit stok van krukas in de weg, of heb ik misschien een ander soort lagertrekker nodig?
Alvast bedankt groeten Ideali

Piaggio si, Vespa 50n (1960,1gen)
WimBijdrager
Je hebt een ander soort lagertrekker nodig.
Google maar afbeeldingen op kogellagertrekker oid, je herkent m vanzelf.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
TifSiBijdrager
Ik heb ook een gelijkende lagertrekkerset als SuperSi aangeeft, heb je ze in 5 minuten zonder schade er van af.
Als tip zou ik de “schalen” van de lagertrekker van voor en van achter even in een flinke laag kogellagervet zetten voordat je de lagers er af trekt, dat voorkomt schade aan de schalen van je trekker en dan glijd hij er direct veel makkelijker tussen.
IdealiTopic starter
Bedankt voor de tip. Er zit geen ruimte tussen de lager en krukas, hoop dat ik hem er zo makkelijker tussen krijg.
Piaggio si, Vespa 50n (1960,1gen)
TifSiBijdrager
Ik had er ook geen ruimte tussen zitten, maar de lager heeft afgeronde kantjes, dat was bij mij genoeg om de schalen er tussen te trekken, platte kant tegen de krukas en netjes links en rechts per slag gelijkmatig aandraaien.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.