Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Lager blijft hangen klein carter zijde
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 6 maanden geleden door Florian.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 september 2023 om 13:55 #821815
Hallo Piaggio genieters,
ik ben bezig met het plaatsen van mijn lager op nieuwe standaard piaggio krukas, normaal gaat dit heel makkelijk maar deze keer blijft mijn lager aan de kant van het klein Carter steeds hangen waardoor dat die uitsteekt (foto in de bijlage). Ik ga de lager er nu opnieuw afhalen en het opnieuw proberen met een andere lager, weet iemand waardoor de lager blijft hangen?
Aan de kant van groot Carter is het wel gelukt om de SKF explorer C3 lager erop te zetten, ik heb nog een nieuwe Malossi C3 lager over, zou ik die aan het klein carter kunnen plaatsen of gaan 2 verschillende lagers niet samen?
Groeten Ideali

Piaggio si, Vespa 50n (1960,1gen)24 september 2023 om 14:37 #821816Krukas flink in de vriezer, lager verwarmen in een pannetje met een laagje olie tot een graad of 100.
Hij valt er zo overheen.
Controleer wel eerst of de kruktap nog perfect is.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.24 september 2023 om 18:57 #821817Pak een stuk buis of een dop welke op de binnenste ring van het lager past en tik het vervolgens met een hamer op de juiste plek
24 september 2023 om 20:13 #821818Dan sla je wel de krukas stuk.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.25 september 2023 om 10:19 #821820Krukas flink in de vriezer, lager verwarmen in een pannetje met een laagje olie tot een graad of 100. Hij valt er zo overheen. Controleer wel eerst of de kruktap nog perfect is. Gr. Wim.
Yes heb ik geprobeerd, hij blijft hangen op dezelfde hoogte. Ik laat hem nu gewoon zitten en doe hem zo in de Carter, kijken wat er gebeurt. Eerst moet ik nog even wat aanpassingen doen aan Carter zelf.
Bedankt voor de hulp.Piaggio si, Vespa 50n (1960,1gen)25 september 2023 om 13:15 #821823Nee niet doen joh, dat gaat niet goed. je zal echt de krukwang moeten ondersteunen (dus tussen de krukwangen in) met een dikke stalen plaat. Dan kan je hem met een beetje kracht zo erop tikken – of met de pers nog beter. Alles beter dan het zo laten en proberen te monteren 😀
25 september 2023 om 13:24 #821825Hoe wil je ‘m nou zo monteren, haha.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.25 september 2023 om 15:00 #821828Overigens vind ik het ook een k.u.t.-klusje dus mocht zevenenergie dat voor mij doen 😛
25 september 2023 om 19:20 #821833Dan sla je wel de krukas stuk. Gr. Wim.
welnee joh, misschien als je met een voorhamer slaat..
Beetje met beleid een paar tikjes op de binnenste ring van het lager. Als je op de buitenste ring tikt sla je wel het lager aan gort
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.