Vespa-Ciao.NL
:: Lachgas injectie

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Lachgas injectie

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 102)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ChrisNL
    Bijdrager

Wij hier in’t dorp hebben een pomp met mengsmering. Je kan kiezen uit 1:50, 1:33, 1:25 en 1:20. Meestal tank ik 1:33, vooral handig als je een stuk gaat scheuren tegen een andere scooter 😉 vind t DR cilindertje ook wel zo fijn 😛

maar voor korte stukjes, laten we zeggen een seconde of 5, moet geen probleem zijn toch? ja ok 1 minuut dat gas erop en alles gaat wel kapot natuurlijk 🙂

hansieb
      Moderator

1:33 is echt veel te veel van het goeie

Stfu zei het laatst nog toen hij 1:50 tankte was de gasreactie een stuk beter.

1:45 is prima voor ciao! 1:33 is gewoon veel te veel olie………..

frf
        Bijdrager

Te veel olie is ook dodelijk voor je cilinder egt te veel dan he 1 op 33 is wel erg gevaarlijk.

maarja ik wee nie hoelang je de nos wil gebruiken een par seconden een paar minuten
          10 minuten ofzo….

als het voor een langere tijd is als een paar seconden zou ik maar gaan mengen met castrol a747 olie of andere verdomd goeie olie….

ChrisNL
          Bijdrager

gasreactie mag dan een stuk sneller zijn, maar k rijd nu al bijna 8000km met zelfde cilinder op 1:33. had hiervoor dezelfde cilinder, 20.000 km gelopen, en die ligt er nu bij me broer onder 😛 dus hoezo moet 1:33 slecht zijn dan?

nos zou maar paar seconden zijn.. 10 minuten? ben je gek? :O da’s een flinke fles dan hoor.. 😛

ArvidW
            Donateur

Echt slecht is het niet, je moet alleen wat vaker je uitlaat en uitlaatpoort ontkolen:con

Het is natuurlijk klote voor degene die achter je rijdt, en het is slecht voor je portemonaile (meng je ipv 20cent ineens 30cent aan TTS erbij)

Das op 20.000km toch 240euro olie ipv 160euro;)

Stel je DR slijt 2x zo snel dan houdt je alsnog 20euro over, dat wordt een mooi feestje :lol

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

frf
              Bijdrager

zorg maar eens voor een busje startpilot en probeer het daar maar mee staat bijna gelijk aan nos…. nou ja het staat niet gelijk maar op vespatjes met relatief weinig vermogen zorgt het voor hetzelfde effect…

ChrisNL
                Bijdrager

wat jij daar zegt gaat niet werken, had ik al geprobeerd, denk teveel brandstof dan..

frf
                  Bijdrager

Dan doe je tog iets verkeerd startpilot wil als een gekke…

ChrisNL
                    Bijdrager

spuit je het dan voor of na de carb in? en werkt dat dan wel met een huidige goede afstelling? hoeveel spuit je erin dan?

frf
                      Bijdrager

nee het beste is om ong 4 maten grotere sproeier te gebruiken anders valt de brommer direct uit door te veel brandstof en slechte verbranding

en dan spuit je voor 1 of 2 seconden in de luchtfilter of rechtstreek in de carb zolang hij maar niet te veel krijgt is het goed

kwestie van testen en proberen…

frf
                        Bijdrager

nee het beste is om ong 4 maten grotere sproeier te gebruiken anders valt de brommer direct uit door te veel brandstof en slechte verbranding

en dan spuit je voor 1 of 2 seconden in de luchtfilter of rechtstreek in de carb zolang hij maar niet te veel krijgt is het goed

kwestie van testen en proberen…

ChrisNL
                          Bijdrager

heb het met een slang geprobeerd direct voor de carb. inlaat, maar viel idd uit ja. bedoel jij niet een kleinere sproeier ipv een grotere?

frf
                            Bijdrager

sorry ja ik bedoel kleinere 😛

foutje maarja direct voor de inlaat van de carb krijgt tog wel erg veel hoor dan liep het bij mij erg bagger

ChrisNL
                              Bijdrager

k gaat ff kijken wat de mogelijkheden zijn.. tnx voor d info 😉

mixert
                                Bijdrager

Vandaag lachgas op mijn vespa ciao geprobeert, het resultaat is ver boven verwachting… via een horeca slagroomspuit, en een slangetje spoot ik het gas in de luchtfilter, ik gebruikte gewone gaspatronen die ze voor slagroom gebruiken.
                                  ik trok met mijn standaart50cc met geveilde inlaat, gelijk autowheelie, ver boven mijn verwachtingen dus… wel is er na een erg luide knal, net een luchtfilter ontploft… zodirect a ik het opnieuw proberen en wss ook filmen, vanavond dus meer!!!!!

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 102)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.