Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Lachgas injectie
- Dit onderwerp bevat 101 reacties, 40 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 9 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 februari 2008 om 20:38 #203738
RebelDe Echte nos is wel lachen maar inderdaad beetje duur om te testen
als die refills nu eens niet zo duur waren had je het kunnen proberen op vespa (al moet je dan zoals AAT (weet ff niet welke srry) de nozzle in je carter gaan beunen en lijkt me beetje nutteloos als je het spul meteen in je carter spuit.
EDIT Meneer hier boven me
filmpjes zijn echt onzin 😛
die gast me citta is echt maar daar merk je het amper net 2km harder ofzo dattie gaat 😛En gasten met minibikes ook niet specataculair.
Gast met ze scooter waar cilinder ofzo van afblaast is echt niet door dat spul :P:P.
26 februari 2008 om 21:23 #203739oke zag er wel grappig uit maar oke
26 februari 2008 om 21:52 #203740@ rebel, ik heb bij scooters al eens carburateurs en membramen door het testhok zien vliegen hoor;) NX geeft ook een leuke steekvlam, staat nog ergens een filmje van op youtube maar kan ik zo even niet vinden. was iig op hockenheim.
Ontopic:
NX op een vespa wordt lastig om te maken omdat je zit met krukas gestuurde inlaat. met een roterende of membraam inlaat kan het wel gewoon. maar NX geeft voornamelijk meer toeren en dat kan een vespa niet goed overbrengen daardoor denk ik dat de winst die NX opleverd minimaal is. maar het blijft natuurlijk leuk om een keer te testen:D
27 februari 2008 om 21:56 #203741
RebelOp membraan gaat niet 😉
Vespa heeft geen spruitstukjes/wigjes he
dus je zou direct op carter moeten doen en dan zit je al in je mebraan te duwen.Roterende inlaat opzicht wel maar dan is het ook weer de vraag hoe je dat wil gaan injecteren 😉
(En bedoelde niet te echte nos die zal wel dingen eraf blazen, maar die 5mg busjes lucht oid, link staat hierboven ergens)
28 februari 2008 om 07:19 #203742
.-{2F4OV}-.Het is welleens aangesloten, maar of t geprobeerd is;)

28 februari 2008 om 11:07 #203743die onderste werkt sowieso niet, omdat er een stijgbuis onderin de fles zit, dus moet je de fles altijd met de aansluiting naar boven zetten:con
die bovenste zou goed kunnen dat die werkt, als k het goed zie zit de Nozzle in het spruitstuk dus moet het in principe gewoon werken.
28 februari 2008 om 15:54 #203744jordi 0 :
NX op een vespa wordt lastig om te maken omdat je zit met krukas gestuurde inlaat. met een roterende of membraam inlaat kan het wel gewoonVespa heeft roterende inlaat….. Het ziet er dan welliswaar anders uit dan jij gewend bent, maar het is en blijft een roterende inlaat.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno28 augustus 2008 om 11:34 #204179lache topic 🙂 worden toch het een en ander aan ideeen gewisseld over gebruik van lachgas op een ciao/citta.
op youtube staat ook een filmpje van een citta met lachgas,( http://nl.youtube.com/watch?v=0OEs4R6hGes ) volgens mij gebruiken die gasten lachgaspatronen van de blokker (lees: slagroomspuit)
Dan is deze citta origineel, maar met een beetje speedengine zou je dan toch winst moeten boeken? ook al is het voor even?
het interesseerde me zelf ook wel namelijk, dus ik hou het topic nog even in de gaten komende tijd 😉
28 augustus 2008 om 12:21 #204180om even op iets te reageren….
een getunede scooter/brom kan nooit de 40 pk halen met nos meestal maar amper 30 pk
wil je 40 pk halen mag je wel een 2 cilinder rijden zoals AB tuning die trekt uit 2 cilinder 80 cc 29 pk was ook op jubbega….
maargoed nos werkt wel degelijk op vespa probeer maar eens met een bus startpilot of een beetje remreiniger onder het rijden in de luchtfilter injecteren…. dat voel je cker wel….
maar zorg wel voor goeie smering en afstelling anders ga je alleen maar langzamer 😉
28 augustus 2008 om 12:28 #204181ja idd. startpilot is ether toch? zou het ook met die lachgas patronen kunnen denk je? gewoon het idee om het te hebben is wel kicken. zoals eerder gezegd in het topic, een exclusief item voor op een ciao/citta omdat je het bij bijna geen van die dingen ziet.. stond op google ook een project van een citta met schijfremmen, dat ziet er ook echt dik uit !! als er mogelijkheden voor zijn wil ik dat er zeker ook gaan opbouwen.
heb al wel van die patronen besteld, en k ga er over 2 weken mee aan de slag, mocht het wat worden hou ik het hier wel even op de hoogte 😉
28 augustus 2008 om 13:29 #204182Wat bedoel je precies met smering? Beetje rijke smering?
28 augustus 2008 om 14:02 #204183ja ik zou er wel wat meer olie bijdoen als normaal en een iets grotere sproeier
28 augustus 2008 om 19:39 #204184Wat doet het? We hebben het toch over http://www.cartuning-guide.com/lachgas.html Dit gaat wel over auto’s maar goed.
Hier staat:
“er onstaat een chemische reactie, waarbij veel zuurstof vrijkomt. hoe meer zuurstof des te beter de verbranding en dus meer power.”
Maar ons lieve 2-taktje is hier natuurlijk niet van gediend want hij loopt dus bij gebruik van dit spul te arm tot veel te arm. Je zou dus als je het knopje “idot power” indrukt ook meer mengsmering moeten toevoegen.
Is hier een manier voor? Zit er een extra klep (solenoid) bij die dat regeld?
28 augustus 2008 om 20:12 #20418528 augustus 2008 om 20:31 #204187nee normaal rijd je bijvoorbeeld 1 op 50 mengsmering zodra je die rommel gaat gebruiken ga je bijvoorbeeld 1 op 40 rijden zodat hij meer olie heeft en een iets grotere sproeier tegen overhitting en vastnaaiers 😉
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.