Vespa-Ciao.NL
:: Lachgas injectie

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Lachgas injectie

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 102)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Fredzzz
    Moderator

Het blok hiervoor had een 50mm Simonini cilinder set erop. Maar deze is minder als de cilinder die ik er nu op heb.

Op het blok wat ik heb, de nieuwe type Sprocatti Motori, zit standard een Parmakit cilinder (met vlinderpoort, wat de Simonini 50mm niet had; die beschikt over 3 uitlaat poorten). Waarom zou ik die Parmakit eraf halen? Ik heb er nog nooit mee kunnen rijden en kunnen testen hoe die loopt.

MHR Team was toch maar 80cc?

masters
      Bijdrager

mhr team is 70cc snel, maar volges mij past die ook niet in je sprocati blok

L Nino
        Bijdrager

Weetje? als het je al ooit zou gaan lukken om dit mogelijk te maken (na al het geld wat je er in hebt geflikkerd)

dan ga zeg maar gewoon keihard dood gek! :nerd

(a)

TimoO_
          Donateur

nou, nossen niet schadelijk?

stuk uit de zuiger gesmolten 😉

Crullie
            Donateur

Te veel gas gebruik en te weinig gesmeerd zo te zien, witgrijs uitgeslagen en veel te heet geweest in de uitlaat. Praat eens met barry die heeft vast een middeltje voor dit probleem.

TICKLING BARN

LvDoni
              Bijdrager

Hehe, dat hoorde ik ook van Heico (volgens mij snelste pro scoot klasse rijder.. zelfbouwframe met nos).. dat je hele cilinder en uitlaat wit word van dat spul…

mja, who cares.. hij haalt 40pk me NOS =)

jordi 0
                Bijdrager

van NX zelf gaat helemaal niks kapot,

het is meer de afstelling van de NX/benzine verhouding die het hem doet. het is heel moeilijk om je scooter/brommer. zonder EN met NX goed te laten lopen. hoe groter de NX sproeier hoe meer vermogens toename er is (tot 70%) maar ook hoe armer het mengsel en deste meer kans op vast/warmlopers. ik ken zoveel mensen die al meer als een seizoen met NX rijden en waar nog niks kapot is gegaan, vooral Heiko zoals hiervoor vernoemt heeft het goed onder de knie.

en @ LvDOni: 40pk: wie heeft je dat wijs gemaakt:) het record staat op 36,7 met 2fast+NX

hansieb
                  Moderator

We praten hier wel over de natte kit dan ?

Btw ik vind die kabelbende die er altijd nodig is voor de nos installatie wel echt vet 😛 zeker leuk dat spul , maar mag er in de SBO gesprint worden met NOS dan ?

P.s jordi heb je nog een link van jouwn hok ?

.-{2F4OV}-.

En van die 40 pk… lijkt me idd stug. Aangezien een dik getunede scooter rond de 26pk heeft. En er zal rond de 10pk bijkomen dacht ik.

Maar wat je zegt over vermogenstoename klopt niet jordi. Want dan zou je t verhaal van doni steunen. Een scoot heeft bijvoorbeeld 23 pk. Een vermogenstoename van 70% zou betekenen dat er rond de 16 pk bijkomt. Dus dan kom je op zo’n 40 pk…

Iets klopt hier nog niet aan…

Waar sluiten ze trouwens die slangen van die NX kit op aan? Ja op de carburateur, maar waaraan?

hansieb
                      Moderator

In je spruitstuk of wig komt een ding (nozzle , fogger ? ) dat verspreid het.

jordi 0
                        Bijdrager

we praten hier idd over de natte kit, de “droge” kit is niet goed mee te werken.

die kabels vallen wel mee, je hebt een foto gevonden (van Luuk) met het meest onoverzichtelijke kabel werk. bij andere liggen die kabels netjes en valt het niet op. het zijn namelijk maar: 2 solenoids, 1 benzinepomp, 1 nozzle, 4 slangen en een paar kabels voor de benzinepomp en de solenoids en accu.

@2f4ov: er staat ook TOT 70% er is nog niemand die die 70% ook werkelijk gehaald heeft tot nu toe. (die 70% staat in de gebruiksaanwijzing van de NX kit) DJ heeft nieuwe plannen en zal dit jaar de 40+ PK SAE wel gaan halen denk ik:)

@hansieB: er meot inderdaad ook een nozzle in je carb/spruitstuk. de plaats hiervan mag je zelf bepalen alleen moet je rekening houden als je de nozzle in de kelk van je carb zet je kans hebt op een bevroren gasschuif en plaats je hem te dicht bij je membraam dan bevriezen je kleppen en kan je om de paar runs je klepjes weggooien:)

en mijn hok kan ik nu even geen linkje van vinden, hij is namelijk ook verkocht in onderdelen…

hansieb
                          Moderator

Leuk spul dat nos maar op een vespa volgens mij totaal onrealistisch , misschien heeft een reedvalve met depsje eens een 9 pk max en daar komt dan een paar pk bij.

Op een speedengine met bijv alrik zijn setup ( 43mm kit racing ) die maybe 6 pk levert haal je er nog eens 2pk ofzo bij , leuk en dat voor 660 euro ( kan je beter direct een Simo 2007 engine kopen )

@jordi en nu ben je aan het kijken voor een ciao 😀 leuke stap terug :haha

vespa-power
                            Bijdrager

hey ik heb een site voor mensen die het toch willen proberen http://www.n2o-power.nl

erwinko
                              Bijdrager

dat is die neppe bende..

vespa-power
                                Bijdrager

nep ? heb je de filmpjes al gezien ?

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 102)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.