Vespa-Ciao.NL
:: Lachgas injectie

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Lachgas injectie

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 102)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jelle89

AA-T :
      bla bla..
      ciao mix blokje zou daar wel geschikt voor zijn denk ik..
      bla bla..

die is net opgestuurd..:bier..dus hoop dat je hem morge hebt

Ciaofrank
      Bijdrager

Nog leuker is natuurlijk zo’n blokje als iac. met 2 carburateurs, ipv de zij-carburateur een nos injectie, via een speciaal homemade spruitstukkie ofzo =)

Cafy
        Bijdrager

hansieb :
          DREAM ON KEREL!! lachgas is extreem duur ik ga je post verwijderen … :!

jij kan toch niet in zijn beurs kijken of wel

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

toevallig wel 😛 zijn vriendjes voor het leven. we wonen allemaal in groningen ong en bij elkaar 😛

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

Cafy
            Bijdrager

hahaha:p

miss heeft hij wel nog een ton zwartgeld in zn nachtkastje lige:P
              of heb je daar ook al ingekeke?:P

Cafy
              Bijdrager

hansieb :

Veiligheid, gevaren & wetgeving

* Invloed op de mens: In hoge concentraties kan lachgas verstikking veroorzaken. Bij het verliezen van het bewustzijn is het slachtoffer zich niet bewust van de verstikking. In lage concentraties kan het narcotische effecten veroorzaken met symptomen als duizeligheid, hoofdpijn, misselijkheid en evenwichtsstoornissen. Bij de expansie van het gas aan de lucht is bevriezing mogelijk.

haha ze verkopen het ook op hc feesten:P

hansieb
                Moderator

Cafy :
                  hahaha:p

miss heeft hij wel nog een ton zwartgeld in zn nachtkastje lige:P
                  of heb je daar ook al ingekeke?:P

AA-t de goeie vriend alrik ken ik idd wel dikke gekke banaan is het maarja het blijft wel alrik. Ik zeg alrik ciao inelkaar en lachgas jongen… zelfs op scooters hebben maar heel weinig lui het.

Ciaofrank :
                  Nog leuker is natuurlijk zo’n blokje als iac. met 2 carburateurs, ipv de zij-carburateur een nos injectie, via een speciaal homemade spruitstukkie ofzo =)

Alrik heeft straks dubbele carburateur en idd er kan wel geexperimenteerd mee worden.

barry
                  Donateur

Ik heb natte in de auto gehad.Trekken dat die deed.Heet worden als gek,enz…………
                    je moet toch een & ander aanpassen & dat kost vele werkuren.

Thijs_DR_Evo
                    Bijdrager

Kan zeker wel werken. Ik zou echter niet voor een droge, maar voor een natte installatie gaat. Bij een droge installatie zul je nl zelf of een of andere manier brandstof bij moeten mengen, en aangezien de carburateur van een Vespa nu niet je van het is, zal dat moeilijk worden. Ook zal je brommer goed moeten kunnen lopen zonder lachgas, en dat krijg je imho niet klaar met een droge installatie, je zit immers aan 1 sproeiermaat vast.
                      Een natte spuit als het ware al de juiste verhouding benzine/N2O in, hetgeen betekend dat het eigenlijk niet meer mis kan gaan. Het enige probleem is, dat je dan een brandstofpomp op je vespa’tje aan het bouwen komt, die toch eigenlijk nog maar net genoeg prik (electriciteit ;)) heeft om de lampjes te laten branden. Daar zul je dan iets op moeten verzinnen, of een gel accu’tje erop knutselen oid.
                      Hoe dan ook, gewoon DOEN!!!!

grz Thijs

cittadriver
                      Donateur

och man koop ergens nitromethanol 90/95% zelfde effect lijkt mij alleen wat extra olie bijvoegen :D. kun je in theorie 0.75 pk per 1cc mee halen dus lijkt me wel genoeg

AA-T
                        Topic starter

Ciaofrank :

Ik heb ook een zij-inlaat van pinasco, verwacht m vandaag binnen te hebben, of anders morgen.. goed idee trouwens!!

Cafy :
                          miss heeft hij wel nog een ton zwartgeld in zn nachtkastje lige:)
                          of heb je daar ook al ingekeke?:)

das mijn geheim ;), maarjah, ben inmiddels geforceerd het van mn studierekening te doen

barry :
                          Ik heb natte in de auto gehad.Trekken dat die deed.Heet worden als gek,enz…………
                          je moet toch een & ander aanpassen & dat kost vele werkuren.

als ik het werkende zou kunnen krijgen.. heb ik dit er graag voor over 🙂

@ Thijs_DR_Evo: bedankt voor je reactie.. helpt me weer wat verder 🙂 voor de rest heb ik een gelijkrichter gemaakt die 12 volt levert, lijkt me genoeg voor het pompje, maak ik wel een schakeling tussen toeter en nos :p

cittadriver :
                          och man koop ergens nitromethanol 90/95% zelfde effect lijkt mij alleen wat extra olie bijvoegen:D. kun je in theorie 0.75 pk per 1cc mee halen dus lijkt me wel genoeg

46mm = 75cc = 75 x 0,75 = 56,25pk winst..
                          op een cilinder met zelf “maar” 5,2 pk, lijkt me niet echt dat dat goed is..

ik denk dat als het allemaal doorgaat, ik voor natte injectie ga via een zij-inlaat, maar dan zet ik wel vrij kleine sproeiers erin (in de nos) zodat ik niet al teveel lachgas/benzine-mengsel naar binnen krijg, en het dus nog een beetje verantwoord is

Vincent Vario
                          Bijdrager

46mm = 75cc = 75 x 0,75 = 56,25pk winst..
                            op een cilinder met zelf “maar” 5,2 pk, lijkt me niet echt dat dat goed is..

ik denk dat als het allemaal doorgaat, ik voor natte injectie ga via een zij-inlaat, maar dan zet ik wel vrij kleine sproeiers erin (in de nos) zodat ik niet al teveel lachgas/benzine-mengsel naar binnen krijg, en het dus nog een beetje verantwoord is

Hoe reken je dat uit? het aantal cc`s is heel wat anders als het aantal pks, 56 pk winst is wel heel overdreven vind je niet? als dat zou kunnen win je alles bij de brommersprints:D

AA-T
                            Topic starter

cittadriver zegt dat je in theorie 0,75 pk per cc winst hebt, en aangezien 46mm 75cc is..
                              is de rest makkelijk te berekenen toch..

dat de cilinder zelf 5,2 pk heeft heb ik van een site met technische gegevens over de cilinder

ruim 56 pk is idd heel overdreven, maar zie jij een rekenfout bij mij? ik geloof ook dat dat spul officieel word gebruikt in bestuurbare auto’s

cittadriver
                              Donateur

klopt nitromethanol word ook gebruikt bij modelbouw maar dat is meestal tot een max van 25%. de 90/95% word gebruikt bij dragraces en met die brandstof moet je echt 0.75 pk per 1 cc halen. heb zelf eens gereden met 5% en merkte je vrij goed meer trekkracht en veel meer toeren. maar in de regel moet de pk’s die je hebt daar de helft van pakken en die erbij doen en dan zou het veilig blijven voor de motor. en als je met nos wil gaan rijden zonder vario met je de nos pas inspuiten bij 4000+tpm (teminste bij auto’s dan) anders gebeuren er niet zo’n leuke dingen in je blok

barry
                                Donateur

Absoluut niet met modelbrandstof rijden.Ik heb dit eenmaal gedaan,daar ik wedstrijden rijd heb ik vele liters staan.
                                  Enorme detonatie & een kapotte zuiger + cilinder + drijfstang als gevolg.Dit komt omdat de brandstof grotendeels uit methanol bestaat.
                                  Wat je wel kan & mag doen is nitromethaan bij je benzine mengen.Nitromethaan brand niet,maar geeft ; als je mengt met iets anders een hoge dosis zuurstof.Dus moet je je sproeier aanzienlijk vergroten.
                                  Dit goedje kost enorm veel geld,dit zeg ik erbij.
                                  Je motor gaat dan veel power & toeren meer maken.Ze zeggen dat hij dan ook vlugger verslijt,WAT NIET WAAR IS!!!!!!!!!!
                                  Nitromethaan heeft een koelende werking,dus oververhitten is uitgesloten.
                                  Door de grotere sproeier krijg je meer olie binnen,dus smeert alles beter.
                                  Wees gerust,ik heb al heel wat chemische producten in mijn handen gehad.
                                  Je kan ook octaan verhogende middelen gebruiken,zeker aangewezen bij snelle set-ups zoals bij mij het geval is;)
                                  Je kan,als je er kan aankomen ook benzeen gebruiken-OPGELET-zeer kankerverwekkend.
                                  Vroeger gebruikte ik POLYPROPYLEEN , van de uitlaatgassen kreeg je extreem prikkende ogen & de snottebellen liepen uit je neus.Gezond hé????
                                  Maar power dat ik aan de kruk-as had was ongelooflijk.
                                  Ik kan nog verkrijgbare chemische producten aanbevelen,maar doe dit bewust niet,wegens ZééR ongezond,slecht voor het milieu en omstaanders & ook héél gevaarlijk,ontploft zo in je handen als je niet oplet.
                                  Het kan zijn dat ik nog tetramethaan staan heb.Als ik het nog heb breng ik dit mee naar de meeting in Groningen.

zo,ne ganse brief & ik hoop dat jullie er iets kunnen uithalen.

greetings from Belgium

Barry

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 102)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.