- Dit onderwerp bevat 112 reacties, 33 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 10 maanden geleden door yodipo.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 maart 2008 om 08:01 #428002
met welke ontsteking rijd jij? want op het papiertje staat een CP vliegwiel afgebeeld, ik heb mijn vliegwiel tot 33mm afgedraait (zoals op het briefje aan staat gegeven) en hij past nog steeds van geen kant.

ik heb ook een ander poelietje dan jou

daarom vindt ik het een beetje raar. ik denk dat als ik een CP vliegwiel af zou draaien dat het dan wel goed zou zijn.

m’n vario past zo ook niet meer. dus ik denk dat ik nog een stuk moet afdraaien, en een stukje van m’n poelietje. als het eindelijk past zie je het wel in m’n special. effe kijken hoe het bij jou verloopt.
7 maart 2008 om 08:04 #428003hoe breed is dat poelietje dan ? waar het snaartje over loopt ?
Je monteert wel een halfpoelie zonder gelaste bus toch ?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel7 maart 2008 om 18:09 #428007het is een halfpoelie zonder busje eraan, maar dat is het probleem niet (ik kan altijd nog de variobus afdraaien). het probleem is dat het snaartje nu nog steeds scheef staat, dus dat het vliegwiel waarschijnlijk nog meer afgedraaid moet worden. achja, ik draai hem gewoon zo ver af totdat hij goed staat, sloop ik het vliegwiel: pech gehad.
7 maart 2008 om 18:13 #428008wat vreemd joh, vind dat wel heel raar.
het lijkt mij niet dat het zo hoort, beetje vreemd.
zoals je vliegwiel nu al is vind ik het eng..46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel7 maart 2008 om 23:28 #428015Of je doet het anders, je kan zelf ook een soort speciale moer maken zegmaar:!
Als je zo’n lange moer pakt (waarmee je de uitlaat ook aan je cilinder vast kunt maken) van de goede dikte, en je last daar een ring en vervolgens weer een moer op, dan kan je dat er op zetten en kan je het zaakje ook aandraaien.
Dan hoef je ook niet bang te zijn voor kapotlopende vliegwielen enz;)
Je zit dan alleen wel nog met dat scheeflopende riempje :con
Maargoed het is maar een idee, wie weet heb je er wat aan
8 maart 2008 om 00:56 #428016ja ik heb al zo’n moer. van mijn part draai ik een stuk van m’n afstandbus af dat is het probleem niet, het probleem is gewoon dat m’n snaar tegen m’n vliegwiel en tegen m’n frame aanloopt.
8 maart 2008 om 01:55 #428017of je kort het busje een stukje in.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...8 maart 2008 om 10:26 #428028het busje inkorten heb ik ook niets aan, dat voorkomt niet dat m’n snaar scheef staat. en het kan idd geen kwaad om je vliegwiel af te draaien, maar als je het te veel afdraait……
8 maart 2008 om 18:24 #428064Kun je niet gewoon een soort van “gootje” in de variobout draaien? Dan komt het snaartje gewoon aan de buitenkant van je variateur.
8 maart 2008 om 19:08 #428065het is een halfpoelie zonder busje eraan, maar dat is het probleem niet (ik kan altijd nog de variobus afdraaien). het probleem is dat het snaartje nu nog steeds scheef staat, dus dat het vliegwiel waarschijnlijk nog meer afgedraaid moet worden. achja, ik draai hem gewoon zo ver af totdat hij goed staat, sloop ik het vliegwiel: pech gehad.
ja ik heb al zo’n moer. van mijn part draai ik een stuk van m’n afstandbus af dat is het probleem niet, het probleem is gewoon dat m’n snaar tegen m’n vliegwiel en tegen m’n frame aanloopt.
het busje inkorten heb ik ook niets aan, dat voorkomt niet dat m’n snaar scheef staat. en het kan idd geen kwaad om je vliegwiel af te draaien, maar als je het te veel afdraait……
is het nou nog niet duidelijk? 😛 ik kan die busjes wel inkorten maar daar heb ik niets aan aangezien de snaar dan nog steeds scheef staat!
@ Loek, ja daarom vroeg ik mij af wat voor poelietje Kwafo had, misschien dat hij een had voor aan z’n krukasmoer
9 maart 2008 om 00:20 #428067Welke snaar staat scheef dan? de vario snaar of het snaartje van de pomp?
I came, I saw, and I forgot what I was doing...9 maart 2008 om 14:21 #428077je moet met dit pompje zoiezo met vario rijden. en ik bedoel de snaar van het pompje, en het maakt wel wat uit als die scheef staat want dan komt ie tegen het frame en tegen het vliegwiel aan te zitten.
9 maart 2008 om 20:45 #428083buig jij maar eens een vliegwiel 😛 en tja, langskomen kan altijd eh 😉 ik zie je waarschijnlijk toch wel bij de meeting in groningen dan zien we dan wat we ervan gebakken hebben XD
20 maart 2008 om 11:00 #428306ken je niemand bij jou in de buurt die dat voor je kan doen op school ofzo?
en tja ligt eraan hoe hard je wilt rijden. met 90mm schijven en malossi vertanding zal je inderdaad wel hard gaan (ik gok zo rond de 75 – 80 km/h) maar ik weet niet hoelaat je op school moet zijn.
20 maart 2008 om 11:46 #428307@TimoO_: Haha, bakkie espresso doet wonderen ’s ochtends. al hoewel ik met mijn gare kop sochtends vroeg liever niet in een al te snelle auto/bromfiets zit!;)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.